Kajetanowicz pierwszy w kwalifikacyjnym Rajdu Janner
Odcinek kwalifikacyjny przed Rajdem Janner - rundą otwierającą sezon Rajdowych Mistrzostw Europy 2015 padł łupem polskiej załogi.
Na pierwszej w tym roku próbie, wytyczonej w okolicy Freistadt, mistrzowie Polski Kajetan Kajetanowicz i Jarosław Baran wywalczyli najlepszy czas i dzięki temu jako pierwsi będą mogli wybrać pozycję startową przed poniedziałkowymi odcinkami specjalnymi.
Po nocnych opadach śniegu diametralnie zmieniły się warunki na drogach austriackiego regionu Muhlviertel, więc w ruch poszły wąskie zimowe opony z kolcami. W tych trudnych warunkach polska załoga pokazała, że jest szybka nie tylko na asfalcie i szutrze, ale także na śniegu i lodzie.
Zawodnicy przez dwa dni będą rywalizować na 18 odcinkach specjalnych o łącznej długości 240 km. Pierwszy z nich rusza już w poniedziałek, 5 stycznia o godz. 7:56.
Kajetan Kajetanowicz: - Bardzo się cieszę z tego, że nie zapomnieliśmy jak się jeździ po śniegu. Trudno nie być zadowolonym gdy wygrywa się odcinek o tak zmiennej przyczepności. Udowodniliśmy, że także na tej nawierzchni mamy dobre wyczucie. Jazda w takich warunkach musi być bardzo płynna, bo trakcja zmienia się z zakrętu na zakręt. Niesamowicie istotne w tym rajdzie będą nie tylko dobór opon i utrzymywanie linii jazdy, lecz także czytanie drogi i znajdowanie przyczepności. Przed nami niełatwe zadanie, a trudność tego rajdu podnosi fakt, że notatki przygotowywaliśmy w innych warunkach niż te, które obecnie panują w Austrii. Bardzo ważna będzie pierwsza pętla rajdu. Jesteśmy gotowi podjąć to wyzwanie, nie lekceważąc przy tym wielu szybkich i doświadczonych zawodników startujących w tym rajdzie, którzy potrafią szybko pojechać na śniegu. Postaramy się znaleźć idealny kompromis między rozważną jazdą a maksymalnym tempem.
Jarosław Baran: - Odcinki specjalne i układ trasy są niemal identyczne jak przed rokiem. Ponieważ jest to rajd zimowy, to co roku warunki na drodze są inne, a dodatkowo zmieniają się niemal ciągle podczas całych zawodów. W nocy spadło sporo mokrego śniegu i dziś drogi wyglądają zupełnie inaczej niż podczas zapoznania. W takich warunkach, trzeba się liczyć z tym, że nie wszystkie nasze informacje będą aktualne. Poza doborem opon, to może się okazać największym wyzwaniem w tym rajdzie.
Zobacz podobne artykuły:
Startuje sezon rajdowych MP
Wiadomości / Moto sport
2024.04.26
Wicepremier Gawkowski stracił samochód
Wiadomości / News
2024.04.25
Alfa Romeo - nazwa Milano już była
Wiadomości / News
2024.04.24
Majówka 2024 – raport drogowy
Bezpieczeństwo
2024.04.26
Nissan Qashqai E-Power Tekna + – Nadzieja przyszłości?
Testy / Testy
2024.04.26
Wypadek na rajdzie ulicznym
Finanse / Ubezpieczenia
2024.04.25