
Kajetanowicz testował nowy samochód
Trwają przygotowania do startu sezonu.
Kajetan Kajetanowicz w ramach przygotowań do rozpoczęcia rywalizacji w Rajdowych Mistrzostwach Świata, testował swój nowy samochód – Toyotę GR Yaris Rally2.
Kajetan Kajetanowicz w minionym tygodniu przedstawił swoje plany na sezon 2025. Wraz z Maciejem Szczepaniakiem nadal ścigać się będzie w WRC, czyli w najważniejszych rozgrywkach w rajdach samochodowych. Reprezentanci Polski już sześć razy z rzędu meldowali się na podium w końcowej tabeli swojej kategorii, mimo to po raz kolejny staną do rywalizacji.
Mistrz świata WRC2 Challenger z 2023 r. postanowił zmienić markę i po kilku latach występów różnymi ewolucjami Škody Fabii wsiada za kierownicę Toyoty GR Yaris Rally2, najnowszą konstrukcję przeznaczoną do walki w kategorii WRC2. Mimo, że nowy samochód to dla kierowcy przede wszystkim szansa na rozwój, przesiadka stanowi również niemałe wyzwanie. Rajdowy GR Yaris Rally2 wykorzystuje inne rozwiązania techniczne niż jego czeska rywalka, więc aby w pełni wykorzystać niemały potencjał drzemiący w nowym aucie, trzeba je dobrze poznać.
Kajetanowicz z zaangażowaniem przygotowuje się do rozpoczęcia swoich tegorocznych startów. Najpierw na początku lutego stawił się w Finlandii. Wraz ze swoim pilotem oraz stajnią Rallylab Technology, która zajmie się obsługą programu w mistrzostwach świata, przeprowadził sesję testową na zaśnieżonych drogach niedaleko Jyväskylä. Miasto to znane jest większości kibiców, ponieważ tam od lat rozpoczyna się i kończy Rajd Finlandii, słynna runda kalendarza WRC. Jyväskylä jest także bazą jednego ze sportowych oddziałów japońskiego producenta, gdzie powstają między innymi GR Yarisy Rally2.
Zimowe testy w Finlandii posłużyły za szybki wstęp do zaznajomienia się z nowym autem. Z kolei, aby przygotowania nakierować już na otwierający tegoroczny program Rajd Safari, Kajetanowicz i Szczepaniak udali się tuż za naszą zachodnią granicę. Nieopodal miasta Boxberg, kojarzonego z popularnym wśród polskich fanów Lausitz Rallye, sprawdzano, jak Toyota sprawuje się na szutrze. Dobór miejsca, a co za tym idzie charakterystyki wyznaczonych prób – głównie piaszczystych o niewielkiej przyczepności – miał w możliwie największym stopniu przypominać to, co Kajetanowicza może czekać w Kenii.
Testy przebiegły zgodnie z planem, a aura dodatkowo pomogła w symulacji bardzo trudnych warunków, jakie rokrocznie czekają na śmiałków chcących zmierzyć się z legendą Safari. Kajetanowicz po pracy nie ukrywał zadowolenia i optymizmem wyczekuje startu swojego sezonu.
– Miałem okazję sprawdzić naszą nową rajdową broń Toyotę GR Yaris Rally2 w trudnych warunkach. Spisuje się w nich bardzo dobrze, w koleinie dużo wybacza, choć starałem się być delikatny. Jest sporo trakcji i przede wszystkim dużo przyjemności z jazdy. Natomiast liczba cylindrów, czyli tylko trzy, nie ułatwia wyczucia momentu zmiany biegu. Muszę sugerować się jeszcze tak zwanymi lampkami – kiedy zapalają się czerwone, wtedy zmieniam bieg. Z taką sytuacją zmagają się w zasadzie wszyscy kierowcy, którzy wsiadają do tego samochodu, więc to nie jest nic dziwnego. Trzeba to wyczuć i się do tego przyzwyczaić. Cieszę się, że będziemy mieli okazję sprawdzić ten samochód w bojowych warunkach już podczas najbliższego Rajdu Safari – powiedział Kajetan Kajetanowicz.
Zespół ma jeszcze przed sobą niespełna trzy tygodnie przygotowań do inaugurującego ich sezon Rajdu Safari. Rywalizację w Kenii – z której Kajetanowicz i Szczepaniak trzykrotnie wracali ze zwycięstwem – zaplanowano w dniach 20-23 marca. Organizatorzy przygotowali 21 odcinków specjalnych o łącznej długości blisko 385 km.
Foto: kajto.pl
Zobacz podobne artykuły:
53. Rajd Świdnicki: Matulka od startu do mety
Wiadomości / Moto sport
2025.04.28
Kajetanowicz potwierdził kolejny start
Wiadomości / Moto sport
2025.04.27
Po raz 70. – jubileuszowy sezon RSMP
Wiadomości / Moto sport
2025.04.26
Dacia Bigster z LPG - już jest
Wiadomości / News
2025.04.30
65 proc. pijących kierowców błędnie ocenia swoją trzeźwość
Bezpieczeństwo
2025.04.30
Jak poprawić proces wypalanie się filtra DPF?
Warsztat / Porady
2025.04.30