Jordi Gené testował Cuprę Formentor VZ5
Formentor VZ5 przeszedł testy z udziałem kierowcy wyścigowego Jordiego Gené na torze Motorland Aragón w Hiszpanii.
Celem było sprawdzenie pięciu trybów jazdy w różnych warunkach. Tryb Drift, oferujący najbardziej sportowe emocje, jest dostępny wyłącznie w modelu VZ5. Samochód od 0 do 100 km/h rozpędza się w 4,2 sekundy. Jego moc została także sprawdzona podczas pokonywania wzniesienia o nachyleniu 70 proc. Przypomnijmy, że VZ5 napędzany jest 5-cylindrowym silnikiem o mocy 390 KM.
Najnowszy, limitowany (do 7000 sztuk) model został poddany testom, aby sprawdzić wszystkie tryby jazdy w ekstremalnych warunkach. W Formentorze obok Jordi Gené, zasiadł Christoph Vierling, szef działu rozwoju w Centrum Technicznym Seata.
Crossover Cupry posiada pięć trybów jazdy: Comfort, Sport, Cupra, Individual, Offroad i Drift. Każdy z nich wpływa na zachowanie się przepustnicy, skrzyni biegów, kierownicy, ustawienia podwozia, a także rozkład momentu obrotowego i układ stabilizacji toru jazdy. Jordi Gené sprawdził, jak prowadzi się najnowszy Formentor w każdym z trybów.
- Czuję bardzo płynną jazdę w trybie Comfort, który według mnie jest najbardziej odpowiedni na autostradę. Dzięki zastosowaniu adaptacyjnego zawieszenia mogę wyczuć, jak niezawodnie samochód zachowuje się podczas skręcania kierownicą – powiedział Gené.
Tryb Sport uwalania zwiększa dynamikę. Pozwala lepiej wyczuć reakcję przepustnicy. - Od razu czujesz, że przepustnica reaguje mocniej, a pokonywanie zakrętów jest dużo bardziej precyzyjne — wyjaśnia kierowca.
Przełączanie między trybami aktywuje wstępnie ustawione konfiguracje, które dostosowują reakcję przepustnicy, ustawienia skrzyni biegów, wyczucie kierownicy lub sztywność zawieszenia. Kierowca ma możliwość bezpośredniego przełączania się z jednego trybu na drugi, a w trybie indywidualnym ustawienia dostosowanego do własnych preferencji. Dzięki temu posiada opcję skonfigurowania trybu pośredniego np. między Sport i Cupra.
Najbardziej sportowy tryb Drift jest dostępny tylko w Formentorze VZ5. Został pomyślany do wykorzystywania na zamkniętych torach. Dla Jordiego Gené wrażenia jazdy w trybie Drfit okazały się najbardziej zbliżonymi do prowadzenia samochodu wyścigowego.
- Długie łuki w trybie Drift można pokonywać przy naprawdę dużej prędkości. Dwa sprzęgła na tylnej osi VZ5 dają większe możliwości rozkładu momentu obrotowego – dodaje Jordi.
Kierowca i inżynier przetestowali także napęd 4x4 na polnej drodze.
- Ten samochód jest nie tylko sportowy, ale dzięki napędowi na cztery koła bez problemu radzi sobie ze wzniesieniami o nachyleniu 70 proc. — komentuje Christoph. - Jest również w stanie poruszać się na trzech kołach po nierównym terenie bez utraty przyczepności./oprac. ns/
Foto: Cupra
Zobacz podobne artykuły:
Marcello Gandini i Lamborghini Countach
Wiadomości / Wydarzenia
2024.04.13
Ofensywa Cupry i Seata
Wiadomości / News
2024.04.06
Audi Q6 e-tron i sztuka
Wiadomości / Wydarzenia
2024.04.05
Elfyn Evans powtórzy sukces w Chorwacji?
Wiadomości / Moto sport
2024.04.19
Luksusowy „elektryk” spłonął w Warszawie
Wiadomości / News
2024.04.19
Uzbierał 30 pkt i zapłaci 6500 zł mandatu
Wiadomości / News
2024.04.19