Serwis korzysta z plików cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę, że będą one umieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Mogą Państwo zmienić ustawienia dotyczące plików cookies w swojej przeglądarce.

reklama
Jarosław Baran pilotem Adriana Chwietczuka
kalendarz 09/09 2020

Jarosław Baran pilotem Adriana Chwietczuka

Moto sport

Młody debiutant ma na swoim koncie cztery prawdziwe rajdy.

Ma też plan na swój rozwój i konsekwentnie go realizuje. Korzysta ponadto ze wsparcia najlepszych w tym sporcie. Od początku roku trenuje i startuje z zespołem Hołowczyc Racing. Postanowił jednak sięgnąć po asa w rękawie i w trzech kolejnych rundach RSMP stworzy załogę z Jarosławem Baranem, który startował w ponad 270 startów w rajdach, w których 100 razy stawał na podium. Siedmiokrotnie sięgał po mistrzostwo Polski w klasyfikacji generalnej, najpierw z Januszem Kuligiem - z którym także zdobył wicemistrzostwo Europy w 2001 r. - a później z Kajetanem Kajetanowiczem, z którym trzy razy z rzędu został mistrzem Starego Kontynentu. Wsparcie przez doświadczonego pilota tego 29-letniego kierowcy z Olsztyna obejmuje zarówno wspólne starty, jak i naukę między rajdami, z której skorzysta zarówno Adrian oraz jego dotychczasowy pilot Marcin Hinz. Pierwszym wspólnym rajdem załogi Chwietczuk/Baran będzie druga runda mistrzostw Polski - Rajd Śląska.

Adrian Chwietczuk: Wiem, że tam gdzie warto dotrzeć, nie ma dróg na skróty. Jednak jeśli można ułatwiać sobie tę trasę, korzystając z ogromnego doświadczenia mistrza tego sportu, jakim bez wątpienia jest Jarek, to trzeba skorzystać z tak niezwykłej szansy. Od początku sezonu moim celem jest zdobycie jak największej wiedzy w jak najkrótszym czasie i w 2-3 lata dojść do dobrego tempa i wyników. Cieszę się, że będę miał u swojego boku takiego człowieka jak Jarek Baran. Pamiętam jak dziś Rajd Kormoran 2001. 19 lat temu na drabinie oglądałem jako dzieciak poczynania załogi Kulig/Baran. Wtedy właśnie rodziła się we mnie pasja do rajdów, ale wtedy nawet nie śmiałem marzyć o takiej chwili jak dziś - że taka legenda zostanie moim pilotem. Nie rozstajemy się z Marcinem - zostaje w zespole w nowej roli, która także jemu pozwoli się rozwinąć. Nie wykluczam okazjonalnych startów z Marcinem. Wspólnie z nim ciężko pracujemy zawodowo, było nam trudno połączyć obowiązki służbowe ze startami w rajdach. Obaj musimy skupić się na dwóch celach oraz pogodzeniu pracy i pasji.

Jarosław Baran: Rajdy dla mnie to wielka i nieustająca przygoda, więc powrót na trasy RSMP jest jak zawsze ekscytujący. Pasja i konkretny plan, z jakim Adrian myśli o rajdach, przekonał mnie do tego projektu. Każda współpraca na linii kierowca-pilot rodzi owoce z czasem, feeling jest tym lepszy im dłużej razem się jeździ, szczególnie gdy jest się - jak Adrian - na początku swojej rajdowej drogi. Planujemy trzy rundy mistrzostw Polski, ale będę wspierał Adriana i Marcina  również w czasie testów, a później podejmiemy decyzję w zależności od atmosfery, wyników i możliwości obu stron. Krótka przerwa w startach pozwoliła mi spojrzeć na wiele spraw z nowej perspektywy, zająć głowę innymi ciekawymi rzeczami. Telefon zadzwonił we właściwym momencie i pomyślałem "no dobrze, czemu nie".


Tagi:
Adrian Chwietczuk, Jarosław Baran, RSMP, Rajd Śląska

Zobacz podobne artykuły:

Podwójne zwycięstwo Toyoty w Rajdzie Chorwacji
kalendarz 22/04 2024

Podwójne zwycięstwo Toyoty w Rajdzie Chorwacji

Wiadomości / Moto sport

2024.04.22

Sébastien Ogier wygrał Rajd Chorwacji.
 Druga runda WEC 2024
kalendarz 20/04 2024

Druga runda WEC 2024

Wiadomości / Moto sport

2024.04.20

Na nowym dla serii włoskim torze Imola odbędzie się druga runda sezonu Długodystansowych Mistrzostw Świata FIA (WEC).
Elfyn Evans powtórzy sukces w Chorwacji?
kalendarz 19/04 2024

Elfyn Evans powtórzy sukces w Chorwacji?

Wiadomości / Moto sport

2024.04.19

Zespół Toyoty będzie bronił prowadzenia w kategorii producentów podczas Rajdu Chorwacji.
Najnowsze artykuły:
Alfa Romeo - nazwa Milano już była

Alfa Romeo - nazwa Milano już była

Wiadomości / News

2024.04.24

To nie pierwszy raz, kiedy Alfa Romeo zrezygnowała z nazwy Milano.
 Dwie duże marki chińskich samochodów w tym roku trafią do Polski

Dwie duże marki chińskich samochodów w tym roku trafią do Polski

Wiadomości / Gorące tematy

2024.04.23

Są w stanie konkurować jakością z europejskimi producentami aut.
 Im większy luksus, tym większe… ryzyko!

Im większy luksus, tym większe… ryzyko!

Używane

2024.04.22

Spośród 20 samochodów ze zmanipulowaną historią serwisową lub cofniętym licznikiem, aż 14 należy właśnie do klasy wyższej.