Jakie auta używane najczęściej wybierają Polki?
Polki w ubiegłym roku najczęściej kupowały samochody ze stajni Opla, z nadwoziem typu hatchback i silnikiem benzynowym o małej pojemności.
Wbrew stereotypom dotyczącym ulubionych kolorów samochodów kobiet, najczęstszym wyborem w salonach AAA Auto była czerń, podczas gdy czerwień znalazła się dopiero na piątym miejscu.
Niekwestionowanym liderem wśród marek używanych samochodów kupowanych przez kobiety w 2018 r. był Opel, który zdeklasował zwycięzcę rankingu z 2017 r. – Volkswagena. Trzecie miejsce zajął ponownie Ford. Do pierwszej dziesiątki po raz pierwszy zakwalifikował się Hyundai, natomiast BMW wypadło z rankingu TOP 10.
Najczęściej wybierane marki aut przez kobiety w salonach AAA Auto w 2017 i 2018 r.:
2017 2018
Volkswagen Opel
Opel Volkswagen
Ford Ford
Toyota Skoda
Skoda Audi
BMW Toyota
Kia Renault
Nissan Kia
Audi Hyundai
Renault Nissan
Wśród aut kupowanych przez kobiety w 2018 r. królowały te wyposażone w silniki benzynowe (78 proc.), drugą lokatę wśród najpopularniejszych silników zajęły diesle (21,96 proc.), a trzecią silniki hybrydowe (0,04 proc.). Jeśli chodzi o nadwozia – Polki najczęściej wybierały hatchbacki (59,2 proc.), SUV-y (12,6 proc.) oraz kombi (11,2 proc.). Dziwić może natomiast dopiero czwarta pozycja sedanów (8,2 proc.). Panie były raczej oszczędne, gdyż wybierały silniki o małej pojemności (100 proc. aut kupionych przez kobiety w 2018 r. miało silniki o pojemności do 1,6 l).
Najczęściej wybierane nadwozia aut przez kobiety w salonach AAA Auto w 2018 r.:
Hatchback - 59,19 proc.
SUV - 12,60 proc.
Kombi - 11,24 proc.
Sedan - 8,22 proc.
MPV - 7,79 proc.
Najczęściej wybierane pojemności silników przez kobiety w salonach AAA Auto w 2018 roku.:
Silnik:
1.2 - 5,07 proc.
1.2 16V - 4,20 proc.
1.4 - 3,72 proc.
1.6 16V - 3,46 proc.
1.4 16V - 3,37 proc.
1.6i - 3,15 proc.
1.2 TSI - 3,06 proc.
1.4 TSI - 2,67 proc.
1.6 - 2,49 proc.
1.4i - 2,14 proc.
„Polki z roku na rok stają się coraz bardziej praktyczne. Najczęściej wybierają samochody używane z nadwoziem typu hatchback, które świetnie sprawdzają się jako auta miejskie i zarazem rodzinne. Bardzo popularne wśród kobiet w 2018 roku były także SUV-y i kombi, które są idealnymi autami dla rodziny. Ulubionymi kolorami aut wśród naszych klientek były czarny, srebrny i szary. Czerwony, który przypisuje się często samochodom kupowanym przez kobiety znalazł się dopiero na piątym miejscu, wyprzedził go nawet niebieski. Auta w kolorach srebrnym i szarym panie wybierają najprawdopodobniej ze względów pragmatycznych, a czarny może się im kojarzyć jako stylowy i elegancki“ – powiedziała Karolina Topolova, Dyrektor Generalna Aures Holdings, operatora międzynarodowej sieci autocentrów AAA Auto.
Kolory:
Czarny - 19,03 proc.
Srebrny - 18,55 proc.
Szary - 15,70 proc.
Niebieski - 11,55 proc.
Czerwony - 8,84 proc.
Biały - 8,66 proc.
Brązowy - 3,94 proc.
Beżowy - 2,97 proc.
Zielony - 2,80 proc.
Złoty - 2,41 proc.
Polki w 2018 r. wybierały przede wszystkim samochody używane z manualną skrzynią biegów (90,24 proc.), równocześnie kupowały też stosunkowo dużo (w porównaniu do mężczyzn) aut z automatem (9,76 proc.)./oprac. ns/
źródło: AAA Auto
Zobacz podobne artykuły:
Im większy luksus, tym większe… ryzyko!
Używane
2024.04.22
Rynek aut używanych - Najbardziej zaskakujące fakty
Używane
2024.03.21
Audi A4 – popularne, ale…
Używane
2024.03.06
Lotus Evija X z rekordem Nürburgringu
Wiadomości / Ciekawostki
2024.05.01
Motocyklista „zarobił” 226 punktów karnych
Wiadomości / News
2024.05.01