Serwis korzysta z plików cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę, że będą one umieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Mogą Państwo zmienić ustawienia dotyczące plików cookies w swojej przeglądarce.

reklama
Jak Lexus LC 500 zdominował japońskie wyścigi
kalendarz 12/05 2020

Jak Lexus LC 500 zdominował japońskie wyścigi

Moto sport / Lexus

W 2017 r. Lexus LC 500 zastąpił model RC F w najwyższej klasie GT 500 japońskiej serii Super GT.

W ciągu trzech sezonów sportowe coupé wygrało aż 14 wyścigów i przyczyniło się do zdobycia dwóch tytułów mistrzowskich. Zebraliśmy najważniejsze liczby, jakie stoją za wyścigowym sukcesem LC 500.

W debiutanckim wyścigu na torze Okayama International Circuit wystartowało łącznie sześć Lexusów LC 500. Auta reprezentowały barwy zespołów TOM’S, LeMans, SARD, Cerumo oraz Bandoh i nie dały szans rywalom. Samochody zajęły pierwszych sześć miejsc na mecie. Taki rezultat nigdy wcześniej nie zdarzył się w historii serii Super GT. Co więcej, w ciągu trzech lat w Super GT Lexusy LC 500 jeszcze sześć razy zajmowały wszystkie miejsca na podium, co daje łącznie aż siedem potrójnych podiów w 24 wyścigach.

Sezon 2017 zakończył się również pomyślnie – Nick Cassidy oraz Ryo Hirakawa zdobyli mistrzostwo za kierownicą LC 500. A ich ekipa KeePer TOM’S okazała się najlepszym zespołem sezonu. W jego trakcie Lexusy LC zdobyły łącznie 446 punktów, najwięcej w jednym sezonie w historii startów marki w Super GT. W 2019 r. wyścigowe auto ponownie przyczyniło się do wielkich rezultatów. Kazuya Oshima oraz Kenta Yamashita zdobyli tytuł mistrzowski kierowców, zaś KeePer TOM’S było ponownie najlepsze w klasyfikacji zespołowej.

Lexus LC 500 wystartował w sumie w 24 wyścigach i aż 14 z nich wygrał, co daje współczynnik zwycięstw wynoszący 58 proc. Co ciekawe, najwięcej zwycięstw – bo aż cztery – auto zdobyło na słynnym torze Fuji Speedway, na którym powstawał pierwszy model z serii F Lexusa – sedan IS F. Z tym obiektem wiąże się również nazwa i logo linii sportowych aut. W czasie startów w Super GT Lexus LC 500 zdobył ponadto sześć pole position, a wszystkie egzemplarze wyścigowego auta zgromadziły łącznie 1 322 punkty.

W ciągu trzech lat Gran Turismo Lexusa udowodniło swoje wyścigowe możliwości. Teraz macierzysty koncern Toyota daje szansę nowemu, sportowemu modelowi w ofercie, GR Suprze. Samochód zastępuje w klasie GT500 Lexusa LC 500 i ma zadebiutować w Super GT w 2020 r. Pod maską Toyoty GR Supry GT500 znalazł się 4-cylindrowy turbodoładowany silnik o mocy ponad 600 KM.

Foto: Lexus


Tagi:
Lexus, Lexus LC 500, wyścigi GT, Super GT, Okayama International Circuit, Nick Cassidy, Ryo Hirakawa, Kazuya Oshima, Kenta Yamashita, Toyota GR Supra GT500

Zobacz podobne artykuły:

Toyota przed nowym sezonem WRC
kalendarz 12/12 2024

Toyota przed nowym sezonem WRC

Wiadomości / Moto sport

2024.12.12

Zespół Toyoty przedstawił skład kierowców na sezon WRC 2025.
Kalendarz RSMP 2025
kalendarz 09/12 2024

Kalendarz RSMP 2025

Wiadomości / Moto sport

2024.12.09

Na sezon 2025 zaplanowano sześć rajdów asfaltowych i jedną rundę szutrową.
Marczyk zwycięzcą Rajdu Barbórka 2024
kalendarz 07/12 2024

Marczyk zwycięzcą Rajdu Barbórka 2024

Wiadomości / Moto sport

2024.12.07

Mikołaj Marczyk z pilotem Szymonem Gospodarczykiem zwyciężyli w 62. Rajdzie Barbórka.
Najnowsze artykuły:
Toyota przed nowym sezonem WRC

Toyota przed nowym sezonem WRC

Wiadomości / Moto sport

2024.12.12

Zespół Toyoty przedstawił skład kierowców na sezon WRC 2025.
 38-latka "zarobiła" 47 punktów karnych

38-latka "zarobiła" 47 punktów karnych

Wiadomości / News

2024.12.12

Omal nie potrąciła ojca z dzieckiem na przejściu dla pieszych przed szkołą.
SUV Mercedes-AMG wyjechał na drogi

SUV Mercedes-AMG wyjechał na drogi

Prezentacje / Nowości

2024.12.12

Model z napędem elektrycznym będzie dysponował mocą ponad 1000 KM.