Serwis korzysta z plików cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę, że będą one umieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Mogą Państwo zmienić ustawienia dotyczące plików cookies w swojej przeglądarce.

reklama
Jaguar – reset marki
kalendarz 03/12 2024

Jaguar – reset marki

News / Jaguar

Brytyjski producent odcina się od swojej historii.

Najpierw zaczęło się od nowego napisu i logo marki. Efekt został wyśmiany. Dodatkowo w mediach społecznościowych pokazano film, który mógłby uchodzić bardziej za reklamę perfum. Mnóstwo jaskrawych kolorów i ubrań modeli, które można raczej zobaczyć podczas  Paris Fashion Week. Gerry McGovern, dyrektor kreatywny marki musiał nawet tłumaczyć się z zarzutów, że ani on ani jego zespół „nie wąchał białej substancji”.

Teraz kolejną sensacją jest koncepcyjny model Type 00. Uwagę zwraca nie tylko jego kolorystyka, ale przede wszystkim sam projekt, pozbawiony tylnej szyby. Jak podkreślają przedstawiciele marki, Jaguar nie zamierza już konkurować z BMW, czy Mercedesem. Marka chce być rywalem Bentleya i Porsche Taycana. W planach jest wprowadzenie kilku elektrycznych modeli, począwszy od 2026 r. Tyle, że w tym roku sprzedaż elektrycznego Taycana spadła o 50 proc.     

Pozostaje pytanie, czy ten kierunek przyniesie spodziewany efekt? Sprzedaż Jaguara dramatycznie spadła, podczas gdy marki niemieckie tylko w USA sprzedały 40 razy więcej aut. Jaguar liczy na kręgi artystyczne. Czy każdy jednak reprezentant tej grupy będzie w stanie wydać na samochód 120 tys. dolarów? Tyle ma kosztować nowy model. Ilu z dotychczasowej klienteli brytyjskiej marki pozostanie jej wiernymi? Szacuje się, że tylko 10 do 15 proc. obecnych klientów będzie zainteresowanych przejażdżką nowym modelem.

Jak na razie prognozy nie są zbyt optymistyczne dla przyszłości Jaguara. Zerwanie z historią, odwrócenie się od limuzyn i aut sportowych, może przynieść odwrotny efekt./ns/

Foto: Jaguar


Tagi:
Jaguar, Jaguar Type 00, nowe logo Jaguara

Zobacz podobne artykuły:

Porsche GT3, którego nikt nie kupuje
kalendarz 12/01 2025

Porsche GT3, którego nikt nie kupuje

Wiadomości / News

2025.01.12

Samochód wyróżnia się grafiką będącą dziełem artysty Richarda Orlinskiego, ale...
Zwycięzca konkursu Car of the Year 2025
kalendarz 10/01 2025

Zwycięzca konkursu Car of the Year 2025

Wiadomości / News

2025.01.10

Renault 5 E-Tech electric i Alpine A290 to zwycięski duet.
Najczęściej wyszukiwana marka motoryzacyjna...
kalendarz 08/01 2025

Najczęściej wyszukiwana marka motoryzacyjna...

Wiadomości / News

2025.01.08

Ranking tworzony jest od 2018 r, a szczegółowe dane dotyczą 155 państw.
Najnowsze artykuły:
Obawy o serwis mogą zniechęcać do zakupu aut elektrycznych

Obawy o serwis mogą zniechęcać do zakupu aut elektrycznych

Wiadomości / Gorące tematy

2025.01.13

W Polsce brakuje wyspecjalizowanych w tym warsztatów.
Porsche GT3, którego nikt nie kupuje

Porsche GT3, którego nikt nie kupuje

Wiadomości / News

2025.01.12

Samochód wyróżnia się grafiką będącą dziełem artysty Richarda Orlinskiego, ale...
HySE-X2 - Wodorowy buggy w Rajdzie Dakar

HySE-X2 - Wodorowy buggy w Rajdzie Dakar

Warsztat / Technika

2025.01.11

Pojazd ten ma pokazać jak wydajne mogą być napędy alternatywne w ekstremalnych warunkach.