Serwis korzysta z plików cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę, że będą one umieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Mogą Państwo zmienić ustawienia dotyczące plików cookies w swojej przeglądarce.

reklama
Inauguracja sezonu na Torze Poznań
kalendarz 26/05 2014

Inauguracja sezonu na Torze Poznań

Wiadomości / Moto sport

Z udziałem ponad 120 zawodników na Torze "Poznań" odbyła się inaugurująca ten sezon wyścigowy w kraju,  1. i 2. runda wyścigowych samochodowych mistrzostw Polski, 1. i 2. runda Wyścigowego Pucharu Polski oraz runda BRC/Green Hybrid Cup.

Andrzej Lewandowski (A. Wielkopolski – Porsche 911 GT3) wygrał obydwa wyścigi Div 4. W pierwszym dniu zawodów Lewandowskiemu ubył groźny rywal Piotr Krawczyk (A. Polski – Mercedes SLS AMG), który uczestniczył w karambolu z Jarosławem Budzyńskim (A. Rzeszowski – Porsche 911 GT3) oraz Marcinem Jedlińskim (A. Rzeszowski – Porsche 911 GT3).

 Następnego dnia ani Krawczyk, ani Jedliński już nie wystartowali. W dywizji narodowej 4, w pierwszym dniu triumfował Rafał Mikrut (A. Rzeszowski – Porsche 911 GT3), a w drugim najlepszy był wspomniany wyżej Jarosław Budzyński. W dywizji narodowej 5 dwukrotnie zwyciężył Mateusz Bartkowiak (A. Wielkopolski – BMW E30).

Także dwukrotnie najlepszy, ale w dywizji narodowej 3 był Jakub Sudoł (A. Wielkopolski – Honda S2000). W dywizji narodowej 1N oba wyścigi wygrał Mikołaj Jóźwiak (A. Wielkopolski – Fiat Seicento). Inaczej było w dywizii narodowej 1A – pierwszego dnia najlepszy był Krzysztof Mencel (A. Wielkopolski – Fiat Cinquecento), a drugiego dnia – Karol Wyka (A. Rzemieślnik – Fiat Seicento).

Z kolei w rywalizacji Maluch Trophy, w klasie 8 dwa razy jako pierwszy mijał linie mety Konrad Tadla (A. Wielkopolski), natomiast w klasie 8-2 dwukrotnie triumfował Christophe Carion (A. Wielkopolski).  Sporego kolorytu poznańskim zawodom dostarczyła włoska runda BRC/Green Hybrid Cup, w której udział wzięło czternastu zawodników. Startowali oni autami z silnikami hybrydowymi Kia Venga. Pierwszy wyścig wygrał Paolo Palanti, natomiast drugi – Paolo Gnemmi.

W tej rywalizacji na Torze "Poznań" pojawił prawdziwy weteran wyścigów Formuły 1 – Arturo Merzario. 71-letni dziś Merzario zadebiutował w F-1 w 1972 r. w bolidzie Ferrari. Potem jeżdził w barwach Williamsa. Warto przypomnieć, że to właśnie Merzario (wspólnie z Guy Edwardsem i Brettem Lungerem) wyciągnął Niki Laudę z palącego się bolidu Ferrari podczas Grand Prix Niemiec w 1976 r.

W dniach 13-15 czerwca na Torze "Poznań", odbędą się kolejne rundy Wyścigowych Samochodowych Mistrzostw Polski (też runda FIA-CEZ) oraz runda Volkswagen Castrol Cup i runda Porsche GT3 Cup CCE.

 źródło: A. Wielkopolski
 

Zobacz podobne artykuły:

Obawy o serwis mogą zniechęcać do zakupu aut elektrycznych
kalendarz 13/01 2025

Obawy o serwis mogą zniechęcać do zakupu aut elektrycznych

Wiadomości / Gorące tematy

2025.01.13

W Polsce brakuje wyspecjalizowanych w tym warsztatów.
Porsche GT3, którego nikt nie kupuje
kalendarz 12/01 2025

Porsche GT3, którego nikt nie kupuje

Wiadomości / News

2025.01.12

Samochód wyróżnia się grafiką będącą dziełem artysty Richarda Orlinskiego, ale...
Zwycięzca konkursu Car of the Year 2025
kalendarz 10/01 2025

Zwycięzca konkursu Car of the Year 2025

Wiadomości / News

2025.01.10

Renault 5 E-Tech electric i Alpine A290 to zwycięski duet.
Najnowsze artykuły:
Porsche GT3, którego nikt nie kupuje

Porsche GT3, którego nikt nie kupuje

Wiadomości / News

2025.01.12

Samochód wyróżnia się grafiką będącą dziełem artysty Richarda Orlinskiego, ale...
HySE-X2 - Wodorowy buggy w Rajdzie Dakar

HySE-X2 - Wodorowy buggy w Rajdzie Dakar

Warsztat / Technika

2025.01.11

Pojazd ten ma pokazać jak wydajne mogą być napędy alternatywne w ekstremalnych warunkach.
Volkswagen Polo świętuje 50 urodziny

Volkswagen Polo świętuje 50 urodziny

Wiadomości / Ciekawostki

2025.01.10

Z ponad 20 mln sprzedanych egzemplarzy sześciu generacji, Polo stało się jednym z najbardziej znanych modeli w swojej klasie.