Hyundai i Rimac Automobili – wspólne plany
Firmy będą współpracować nad prototypami samochodów elektrycznych i wodorowych, które zostaną zaprezentowane do 2020 r.
Hyundai Motor Group i Rimac Automobili (Rimac) ogłosiły strategiczne partnerstwo mające na celu wzmocnienie zaangażowania w rozwój zelektryfikowanych pojazdów o sportowej charakterystyce.
W ramach partnerstwa Hyundai i Kia zainwestują w firmę Rimac odpowiednio 64 mln i 16 mln euro, co daje łączną kwotę 80 mln euro. Firmy będą ściśle ze sobą współpracować, aby opracować prototypy elektrycznej wersji sportowego samochodu koncepcyjnego Hyundaia N oraz pojazdu elektrycznego z ogniwami paliwowymi, które mają trafić na rynek.
„Rimac jest firmą o wyjątkowych możliwościach w dziedzinie sportowych samochodów elektrycznych. Bogate doświadczenie we współpracy z producentami samochodów w połączeniu z technologicznym zapleczem sprawiają, że Rimac jest idealnym partnerem dla Hyundai Motor Group. Z niecierpliwością czekamy na współpracę z Rimac, której celem jest dążenie do czystej mobilności.” – powiedział Euisun Chung, wiceprezes wykonawczy Hyundai Motor Group.
„Jesteśmy pod wrażeniem wizji Hyundai Motor Group, a także szybkości i zdecydowania prowadzonych działań tej firmy. Wierzymy, że nasze partnerstwo technologiczne stworzy wartość dodaną dla wszystkich Klientów. Rimac to wciąż młoda i stosunkowo mała, jednak szybko rozwijająca się firma. Postrzegamy Hyundai Motor Group jako pewnego inwestora i wierzymy, że współpraca umocni naszą pozycję jako dostawcy najwyższej jakości komponentów do elektryfikacji przemysłu” – wypowiedział się Mate Rimac, założyciel i Dyr. Generalny Rimac Automobili.
Firma Rimac została założona w Chorwacji w 2009 r. przez Mate Rimaca jako projekt garażowy z wizją zbudowania samochodu sportowego XXI w. Dzięki specjalistycznej wiedzy z zakresu wysokowydajnych elektrycznych układów napędowych oraz technologii sterowania i systemów akumulatorowych, firma szybko rozwinęła się w potentata technologicznego.
Dodajmy, że Rimac współpracował również z Pininfariną i Aston Martinem, przy modelach Battista i Valkyrie oraz z Porsche, które jednocześnie jest w posiadaniu 10 proc. pakietu.
Hyundai chce wykorzystać partnerstwo z Rimac jako jeden z elementów realizacji planu wprowadzenia do 2025 r. 44 modeli ekologicznych. Od momentu premiery w 2015 r, Hyundai N jako marka samochodów o wysokich osiągach została już doceniona za sportowe modele i30 N i Veloster N.
„Chcemy budować samochody o wysokich osiągach, które są nie tylko szybkie i wydajne, ale także będą spełnieniem marzeń naszych Klientów o sportowym samochodzie. Naszym celem jest jednocześnie popularyzacja pojazdów elektrycznych i czystej mobilności, dzięki najwyższej klasy technologiom i innowacjom” – dodaje Thomas Schemera, wiceprezes wykonawczy i szef Działu Produktu Hyundai Motor Group./oprac. ns/
źródło: Hyundai
Zobacz podobne artykuły:
Motocyklista „zarobił” 226 punktów karnych
Wiadomości / News
2024.05.01
Ferrari F40 wartości ponad 3 mln dol. rozbite
Wiadomości / News
2024.04.29
Wicepremier Gawkowski stracił samochód
Wiadomości / News
2024.04.25
Lotus Evija X z rekordem Nürburgringu
Wiadomości / Ciekawostki
2024.05.01
Nico Hülkenberg kierowcą fabrycznego zespołu Audi
Wiadomości / Moto sport
2024.04.29