Serwis korzysta z plików cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę, że będą one umieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Mogą Państwo zmienić ustawienia dotyczące plików cookies w swojej przeglądarce.

reklama
HRSMP: tytuły dla załogi Luty/Celiński
kalendarz 04/10 2020

HRSMP: tytuły dla załogi Luty/Celiński

Moto sport

W 48. Rajdzie Świdnickim-Krause Robert Luty i Marcin Celiński przypieczętowali swój drugi z rzędu triumf w Historycznej Klasyfikacji Generalnej Motul HRSMP.

Załoga Subaru Legacy była także najszybsza na trasach w Górach Sowich, po tym jak awaria skrzyni biegów zatrzymała Marka Sudera i Marcina Kowalika – liderujących do szóstego OS-u.

Podobnie jak ubiegłoroczny Rajd Dolnośląski także starcie na kultowych asfaltowych OS-ach wokół Świdnicy było mocnym akcentem kończącym sezon historycznego czempionatu. Praktycznie na każdym z dziewięciu odcinków specjalnych panowały inne warunki, a zawodnicy w rajdówkach sprzed lat ścigali się po zmroku, na suchym, mokrym, a także przesychającym asfalcie.

Najmniej czasu na pokonanie odcinków specjalnych potrzebowali Robert Luty i Marcin Celiński, jadący Subaru Legacy zaliczanym do kategorii FIA 4/J2 (roczniki 1986-90). W dwóch poprzednich rundach – w Rzeszowie i na Śląsku – aktualni mistrzowie HRSMP sięgali po komplet punktów. Tym samym w Świdnicy nie musieli wygrać, by obronić pozycję liderów Historycznej Klasyfikacji Generalnej i kategorii FIA 4/J2.

Jechali jednak tak, jak przyzwyczaili do tego kibiców – szybko i skutecznie. Na pierwszych OS-ach szybsi jednak byli Marek Suder i Marcin Kowalik w Fordzie Sierra 4x4 Cosworth wzorowanym na rajdówce nieodżałowanego Mariana Bublewicza, który wygrywał na tych trasach rekordowe pięć razy. Suder i Kowalik objęli prowadzenie już po pierwszym OS-ie na ulicach Świdnicy, na którym Luty i Celiński popełnili błąd i dostali 10-sekudową karę.

Niedzielę Suder i Kowalik rozpoczęli w świetnym stylu, odskakując rywalom na blisko dwie minuty. Niestety na pierwszym OS-ie finałowej pętli w biało-czerwonym Fordzie Sierra zastrajkowała skrzynia biegów. To był koniec jazdy dla liderów FIA 4/J2. Ich pech premiował Lutego i Celińskiego awansem na pierwsze miejsce. Mistrzowie nie zwolnili jednak tempa i sięgnęli także po komplet punktów za najlepszy czas na finałowym OS-ie rajdu. W ten sposób skompletowali swój hat-trick, ponieważ w każdym z trzech rozegranych rajdów sezonu 2020 zdobyli maksymalną liczbę punktów, a co za tym idzie – obronili tytuł mistrzów Polski w Historycznej Klasyfikacji Generalnej i kategorii FIA 4/J2.

- To był specyficzny sezon. Bardzo krótki, wręcz sprinterski, ale my nie kalkulowaliśmy i jechaliśmy na każdy rajd z myślą, by pojechać dobrym tempem, a w konsekwencji zająć dobre miejsce. W tym rajdzie wygraliśmy, choć nie wszystko poszło po naszej myśli. Nie zawsze dobieraliśmy dobrze opony, a jazda z prędkością 180 km/h po mokrym asfalcie na oponach na suchą nawierzchnię to ciekawe i bardzo emocjonujące doświadczenie – mówił na mecie Robert Luty.

W kategorii FIA 3 (auta z lat 1976-81) pierwsze miejsce wywalczyli Piotr Zaleski i Piotr Szadkowski. Załoga Porsche 911 SC punktowała we wszystkich trzech rajdach i powtórzyła sukcesy z sezonów 2018 i 2019. – W Rajdzie Świdnickim-Krause mieliśmy pełne spektrum warunków, więc mogliśmy się wykazać. Mamy też satysfakcję z tego, że byliśmy w stanie nawiązywać walkę z załogami w mocnych samochodach 4x4 – podsumował Zaleski, który wygrał finałową rundą w FIA 3.

W FIA 4/J1 (roczniki 1982-85) najwięcej punktów zgromadzili Piotr Kiepura i Mateusz Galle, którzy FSO Polonezem 2000 wygrali dwie pierwsze rundy w swojej kategorii. Nie wystartowali jednak w Świdnicy, co oznacza, że nie będą uwzględnieni w klasyfikacji rocznej. Z zawodników, którzy mają na koncie trzy rajdy, najwięcej punktów zdobyli Michał Łusiak i Sylwia Zaborowska (Ford Mercury) i to oni odbiorą puchary za mistrzostwo.

Tytułów nie przyznano w kategoriach FIA 1, FIA 2 oraz Historic Open 4WD. Z kolei w Historic Open 2WD na puchar zapracowali Krzysztof Mikulski i Jerzy Skrzypek.

W 48. edycji Rajdu Świdnickiego wzięło udział 11 załóg w historycznych rajdówkach, z czego do mety ostatecznie dotarło osiem. Oprócz Sudera i Kowalika, samochód zawiódł także Marcina Leśnika i Tomasza Harczuka. W ich Renault 11 Turbo posłuszeństwa odmówiła cewka zapłonowa i układ paliwowy. Z kolei problem ze sprzęgłem w Ładzie 2107 VTFS wyeliminował duet Molicki/Molicki.

Na trasy HRSMP wróciła za to załoga w barwach Fundacji Pomocy Dzieciom z Chorobą Nowotworową, promująca kampanię społeczną „Wyprzedzamy Nowotwór". Wojciech Sroczyński i Emilia Kotarska zaprezentowali VW Golfa – pomalowanego na żółty kolor na wzór rajdówki, którą przed laty ścigał się Andrzej Koper – czterokrotny mistrz Polski.

48. Rajd Świdnicki-Krause - w poszczególnych kategoriach triumfowali:

FIA 1 (rajdówki z lat 1931-69): Andrzej Wodziński/Marek Kaczmarek (Lancia Fulvia)
FIA 3 (rajdówki z lat 1976-81): Piotr Zaleski/Piotr Szadkowski (Porsche 911 SC)
FIA 4/J1 (rajdówki z lat 1982-85): Michał Łusiak/Sylwia Zaborowska (Ford Mercury)
FIA 4/J2 (rajdówki z lat 1986-90): Robert Luty/Marcin Celiński (Subaru Legacy)

Historic Open 2WD: Krzysztof Mikulski/Jerzy Skrzypek (Mercedes C123 280 CE)

Motul HRSMP - mistrzowie Polski w sezonie 2020 (wyniki nieoficjalne):

Historyczna Klasyfikacja Generalna: Robert Luty/Marcin Celiński (Subaru Legacy)
FIA 3 (rajdówki z lat 1976-81): Piotr Zaleski/Piotr Szadkowski (Porsche 911 SC)
FIA 4/J1 (rajdówki z lat 1982-85): Michał Łusiak/Sylwia Zaborowska (Ford Mercury)
FIA 4/J2 (rajdówki z lat 1986-90): Robert Luty/Marcin Celiński (Subaru Legacy)

źródło: h-rsmp.pl


Tagi:
48. Rajd Świdnicki-Krause, Motul HRSMP, HRSMP, Robert Luty, Marcin Celiński, Andrzej Wodziński, Marek Kaczmarek, Michał Łusiak, Sylwia Zaborowska, Krzysztof Mikulski, Jerzy Skrzypek

Zobacz podobne artykuły:

Nissan JUKE Hybrid Rally Tribute – technologia hybrydowa z domieszką adrenaliny
kalendarz 24/08 2022

Nissan JUKE Hybrid Rally Tribute – technologia hybrydowa z domieszką adrenaliny

Wiadomości / Moto sport

2022.08.24

Z okazji 50. rocznicy udziału Nissana w Rajdzie Safari, zaprezentowano wizualizacje koncepcyjnego Nissana JUKE Rally Tribute. Dziś model ten nabrał realnych kształtów.
 Półmetek sezonu na Litwie
kalendarz 07/07 2022

Półmetek sezonu na Litwie

Wiadomości / Moto sport

2022.07.07

Rusza Rajd Żmudzi.
Hubert Laskowski walczy w rajdowych mistrzostwach Europy
kalendarz 02/07 2022

Hubert Laskowski walczy w rajdowych mistrzostwach Europy

Wiadomości / Moto sport

2022.07.02

16-letni Polak startuje w Rajdzie Lipawy.
Najnowsze artykuły:
Nissan na pięć gwiazdek

Nissan na pięć gwiazdek

Wiadomości / News

2022.11.30

Po ostatnim cyklu testów bezpieczeństwa pojazdów organizacja Euro NCAP opublikowała wyniki dla najnowszych modeli, które dołączyły do gamy zelektryfikowanych Nissanów. W 100% elektryczny crossover ARIYA oraz SUV X-Trail e-POW...
Renault Koleos Blue 2.0 dCi 185 X-tronic Initiale Paris – Francuski pomysł na SUV-a z dieslem

Renault Koleos Blue 2.0 dCi 185 X-tronic Initiale Paris – Francuski pomysł na SUV-a z dieslem

Testy / Testy

2022.11.28

Auta z silnikiem wysokoprężnym wymierają. Także SUV-y. Jednak dla osób ceniących takie auta mamy rozwiązanie. Jest nim napędzany silnikiem wysokoprężnym Renault Koleos.
Dacia Duster AWD 1,5 dCi 115 KM 6M/T: - Warty zastonowienia?

Dacia Duster AWD 1,5 dCi 115 KM 6M/T: - Warty zastonowienia?

Testy / Testy

2022.11.23

Duster pojawił się na rynku w 2010 roku. Rumuński SUV z francuskim silnikiem od Renault i sporą dawką japońskiej technologii od Nissana szybko zawojował rynki.

Bądź na bieżaco! Zapisz się do newslettera.