Serwis korzysta z plików cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę, że będą one umieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Mogą Państwo zmienić ustawienia dotyczące plików cookies w swojej przeglądarce.

reklama
Honda wygrywa w WTCC na Węgrzech
kalendarz 05/05 2015

Honda wygrywa w WTCC na Węgrzech

Wiadomości / Moto sport / Honda

Faworyt lokalnej publiczności Norbert Michelisz wygrał prowadząc od startu do mety.

Na torze Hungaroring Norbert Michelisz sięgnął w niedzielę przed własnymi kibicami po zwycięstwo w wyścigu mistrzostw świata samochodów turystycznych FIA WTCC. To pierwsza wygrana Węgra i Hondy w tym sezonie.

Michelisz prowadził od startu do mety, dwukrotnie poprawiając najszybsze okrążenie wyścigu, odskakując drugiemu Tomowi Coronelowi (Chevrolet) na ponad 9 sekund i potwierdzając tempo zmodyfikowanej Hondy Civic WTCC. W czołowce znajdował się także drugi zawodnik Hondy,  Tiago Monteiro, który finiszował na czwartej pozycji, odpierając ataki trzech rywali z Citroena.

Niestety, pechowo na Węgrzech potoczyła się z kolei rywalizacja drugiego z reprezentantów zespołu Castrol Honda. Gabriele Tarquini już na pierwszym okrążeniu drugiego wyścigu został wypchnięty poza tor przez rywala z Chevroleta. Z uwagi na wysoką temperaturę wody, Tarquni zjechał do alei serwisowej, aby ekipa udrożniła wlot powietrza, po czym wrócił na tor i pobił ustanowiony chwilę wcześniej przez Michelisza rekord okrążenia w wyścigu.

Widowiskowo rozpoczął się także pierwszy wyścig. Tiago Monteiro wyprzedził Sebastiena Loeba i awansował na piąte miejsce, podczas gdy ruszający z końca stawki Tarquini już po drugim okrążeniu przebił się z 16 na 13 lokatę. Reprezentujący barwy ekipy Zengo Motorsport, Michelisz ku uciesze węgierskich kibiców od samego początku narzucając mocne tempo. Cała trójka kierowców Hondy nie zamierzała odpuszczać.

Szybki w pierwszych dwóch sektorach Monteiro gonił jadącego na trzeciej pozycji Hugo Valente, podczas gdy Tarquni na siódmym okrążeniu przebił się na 11 miejsce, wyprzedzając Bennaniego i ruszył w pogoń za Tomem Coronelem. Dzięki dobremu tempu i determinacji Monteiro, Michelisz i Tarquini minęli linię mety odpowiednio na 5, 8 i 11 miejscu. Niestety, Tarquini został później wykluczony z wyników pierwszego wyścigu za przewinienie w parku zamkniętym.

„To były dwa udane wyścigi" – powiedział Tarquini. - "Moja pozycja startowa nie była najlepsza biorąc pod uwagę charakterystykę toru, szczególnie przed pierwszym wyścigiem. Byłem zaskoczony czasem trwania procedury startowej i nie ruszyłem najlepiej. Próbowałem atakować na pierwszych okrążeniach, ale było to niemożliwe. Byłem szybszy niż Coronel i Huff, ale nie mogłem zaatakować. W drugim wyścigu postanowiłem zaryzykować z linią przejazdu. Dobrze ruszyłem, ale samochód przede mną zajechał mi drogę i wypchnął poza tor, na trawę. Później wyprzedziłem Bennaniego, ale zauważyłem wysoką temperaturę wody, więc zjechałem do alei serwisowej na oczyszczenie wlotu powietrza. Nie miałem już szans na dobry wynik, ale wróciłem na tor, by przetestować nowy pakiet aerodynamiczny i zebrać cenne doświadczenia.”

„To były dwa udane wyścigi" – dodał Monteiro. - "Kiedy zobaczyłem za sobą Citroeny, pomyślałem sobie, że będzie interesująco, ale skupiałem się na wywieraniu presji na jadącym przede mną Chiltonie. Był trochę za szybki, aby go zaatakować, ale byłem w stanie utrzymać za sobą Citroeny.”

„Podczas obu wyścigów samochód był bardzo dobrze ustawiony. Zrobiliśmy dziś pod tym względem duże postępy. Nadal musimy jednak pracować i walczyć. Cieszę się także sukcesem Norbiego. Dziękuję całej ekipie, ponieważ nowy pakiet aero okazał się dużym krokiem naprzód.”

„Jako kierowca wyścigowy zawsze liczysz na takie rozstrzygnięcia" – dodał Michelisz. - "Oczywiście jestem bardzo szczęśliwy i dziękuję wszystkim za wsparcie; zarówno ekipie, jak i kibicom, których widok i doping pomagał mi na każdym okrążeniu.”

„Samochód prowadził się świetnie, a ja jechałem ostro aż do momentu, w którym wypracowałem sobie sporą przewagę. Cały czas powtarzałem sobie, że muszę zachować koncentrację. Pamiętałem doskonale to uczucie, kiedy wygrałem tutaj w WTCC w 2012 roku. Ten dzień to dla mnie spełnienie marzeń. Nowy pakiet aero spisał się świetnie. Jazda za Tomem Chiltonem w pierwszym wyścigu była jednak trudna z powodu podsterowności. Wiedziałem, że w drugim wyścigu, w czystym powietrzu, będzie lepiej. Jestem dobrej myśli przed kolejnymi wyścigami i liczę na dalsze postępy.”

„Jestem bardzo szczęśliwy" – przyznał manager zespołu JAS Motorsport Alessandro Mariani. - "Od początku sezonu wierzyłem w kierunek naszego rozwoju, ale do tej pory nie byliśmy w stanie pokazać pełni potencjału. W sobotę, na mokrym torze, kierowcy byli pewni siebie, samochody prowadziły się świetnie, ale popełniliśmy błąd jeśli chodzi o ustawienia na kwalifikacje. Dzisiaj rozwiązaliśmy ten problem. Pierwszy wyścig był trudny, ale w drugim pokazaliśmy nasz potencjał. Czasy okrążeń Norbiego i Gabriele były fantastyczne. Norbi i Tiago pojechali wyśmienicie. Cieszę się ze zwycięstwa. Pracujemy razem z ekipą Zengo, wymieniamy się danymi i doświadczeniami.”

Dziękuję wszystkim, którzy przyczynili się do tego sukcesu. Od początku sezonu byliśmy pod presją. Ten wynik daje nam dodatkową siłę do walki i pracy nad kolejnymi takimi wynikami. Lubię wygrywać, dlatego to wielka satysfakcja.”

„To było świetne zwycięstwo" – podsumował lider projektu WTCC w Hondzie, Daisuke Horiuchi. - "Gratulacje dla Norbiego i ekipy Zengo Motorsport. Mieliśmy dziś trzy świetne samochody i pokazaliśmy wszystkim, że jesteśmy konkurencyjni. Silniki i podwozia pracowały bardzo dobrze. Samochody były bardzo stabilne, a nowy pakiet aerodynamiczny spełnił nasze oczekiwania.”

Wyniki:

Wyścig 1:

1 José María Lopez Citroën C-Elysée WTCC
2 Yvan Muller Citroën C-Elysée WTCC
3 Hugo Valente Chevrolet RML-Cruze TC1
4 Ma Qing Hua Citroën C-Elysée WTCC
5 Tiago Monteiro Honda Civic WTCC
6 Sébastien Loeb Citroën C-Elysée WTCC
7 Tom Chilton Chevrolet RML-Cruze TC1
8 Norbert Michelisz Honda Civic WTCC
9 Rob Huff LADA Vesta WTCC
10 Tom Coronel Chevrolet RML-Cruze TC1

Wykluczenia:
Gabriele Tarquini (Honda Civic WTCC)

Wyścig 2:

1 Norbert Michelisz Honda Civic WTCC
2 Tom Coronel Chevrolet RML-Cruze TC1
3 Tom Chilton Chevrolet RML-Cruze TC1
4 Tiago Monteiro Honda Civic WTCC
5 Sébastien Loeb Citroën C-Elysée WTCC
6 José María Lopez Citroën C-Elysée WTCC
7 Yvan Muller Citroën C-Elysée WTCC
8 Hugo Valente Chevrolet RML-Cruze TC1
9 Ma Qinq Hua Citroën C-Elysée WTCC
10 Grégoire Demoustier Chevrolet RML-Cruze TC1
13 Gabriele Tarquini Honda Civic WTCC

Klasyfikacja mistrzostw (po rundach 5 & 6):

Kierowcy:

1 José María Lopez 130
2 Sébastien Loeb 96
3 Yvan Muller 86
4 Tiago Monteiro 58
5 Ma Qing Hua 53
6 Norbert Michelisz 47
7 Tom Chilton 42
8 Gabriele Tarquini 39

9 Hugo Valente 27
10 Mehdi Bennani 26

Producenci:

1 Citroën 269
2 Honda 190
3 Lada 44
 

Zobacz podobne artykuły:

007 w Wiedniu
kalendarz 22/06 2024

007 w Wiedniu

Moto fanatyk

2024.06.22

007 Action to nowa wystawa o Jamesie Bondzie.
Zespół Peugeota - brak tempa w kwalifikacjach
kalendarz 15/06 2024

Zespół Peugeota - brak tempa w kwalifikacjach

Wiadomości / Moto sport

2024.06.15

Peugeot TotalEnergies zgłosił dwa bolidy 9X8 do 92. edycji 24-godzinnego wyścigu Le Mans.
 Toyota w wyścigu 24h Le Mans
kalendarz 15/06 2024

Toyota w wyścigu 24h Le Mans

Wiadomości / Moto sport

2024.06.15

Zespół Toyoty podejmie walkę o szóste zwycięstwo w słynnym wyścigu w Le Mans.

Firmy z branży

Honda Wyszomirski

mazowieckie
ul. Puławska 595
02-885 Warszawa
Tel.: 22 487 97 00
Email.: salonpulawska@wyszomirski-honda.pl
https://www.wyszomirski-honda.pl
Najnowsze artykuły:
Bentley Continental GT - Elektryfikacja V8

Bentley Continental GT - Elektryfikacja V8

Prezentacje / Nowości

2024.06.23

Nowy Continental GT ma być najbardziej dynamicznym drogowym modelem marki w 105-letniej historii firmy.
Aston Martin: 90 proc. aut spotkamy na drodze

Aston Martin: 90 proc. aut spotkamy na drodze

Wiadomości / News

2024.06.23

To lepszy wynik niż w przypadku Mercedesa Klasy G.
Nowy Jeep Renegade w 2027 r.

Nowy Jeep Renegade w 2027 r.

Wiadomości / News

2024.06.22

Jeep chce w 2027 r. sprzedawać o 50 proc. więcej aut niż w 2023 r.