
Honda Civic WTCC z nowym wyglądem na Węgrzech
Wyścigi pierwszej europejskiej rundy sezonu FIA WTCC odbędą się na Węgrzech w dniach 2-3 maja.
Honda zaprezentuje w ten weekend na torze Hungaroring zupełnie nowy wygląd Civica WTCC podczas wyścigów piątej i szóstej rundy mistrzostw świata samochodów turystycznych FIA WTCC. Po zakończeniu fazy testów i rozwoju, ekipa JAS Motorsport zaprezentuje ewolucję Civica WTCC.
Zmiany przedniej i tylnej części Civica WTCC nawiązują do stylistyki nowej, drogowej wersji tego modelu na rok 2015. Agresywny wygląd idzie w parze z większym dociskiem, lepszymi parametrami aerodynamicznymi i mniejszą podsterownością w szybkich zakrętach. Równie ważny, szczególnie przy wysokich temperaturach, jest zmodyfikowany układ chłodzenia przednich hamulców. W połączeniu z wagą przepisowego balastu, obniżoną o 60 kg, czyni z Civica lepszą broń w walce z rywalami.
Ekipa Castrol Honda World Touring Car Team ma nadzieję, że zmodyfikowane auto pomoże Gabriele Tarquiniemu i Tiago Monteiro sięgnąć po dobre wyniki w pierwszych europejskich wyścigach sezonu. Obaj liczą na powtórzenie podium sprzed roku. Równie ambitne cele ma faworyt lokalnej publiczności, Norbert Michelisz, który w swoim piątym sezonie w cyklu WTCC ponownie przyciągnie na trybuny rekordową ilość kibiców. Startujący Hondą kierowca Zengo Motorsport liczy na kolejny udany weekend w mistrzostwach świata. Do powrotu za stery Hondy Civic ekipy Nika Racing szykuje się w ten weekend także Szwed Rickard Rydell, który opuścił ostatnie wyścigi w Maroku z powodu choroby.
Ulokowany 20 km od stolicy Węgier, liczący 4,3 km tor Hungaroring to ciasny i kręty obiekt, co roku fundujący kibicom jedne z najciekawszych wyścigów w sezonie. W piątek 1 maja, na ulicach centrum Budapesztu odbędzie się także tradycyjna parada, podczas której będzie można zobaczyć auta z wyścigów krajowych i międzynarodowych. Jedną z głównych gwiazd będzie oczywiście Michelisz, a także kierowcy łącznie trzech ekip WTCC, w tym zespołu Castol Honda.
„Jestem optymistą jeśli chodzi o dobry wynik w Budapeszcie” – mówi Gabriele Tarquini. - „Brak 60 kg balastu powinien mieć spory wpływ na nasze tempo wyścigowe, podobnie jak fakt, że ten tor sprzyja charakterystyce Civica. Spodziewam się, że będziemy bardziej konkurencyjni. Wyprzedzanie nie jest tutaj łatwe, dlatego kwalifikacje będą kluczowe. Będziemy też musieli uważać na zużycie opon.”
„Jestem przed tym weekendem bardzo zmotywowan" – dodaje Tiago Monteiro. - "Hungaroring to bardzo techniczny tor, który odpowiada naszemu samochodowi. Dysponujemy świetnym podwoziem, a nasza Honda bardzo dobrze hamuje i skręca, co na takich torach jest wyjątkowo ważne. Poza tym, otrzymaliśmy nowy pakiet aerodynamiczny, który powinien jeszcze bardziej poprawić prowadzenie w szybszych zakrętach. Naprawdę mam nadzieję, że będziemy walczyć w czołówce.”
„Moje domowe wyścigi to zawsze coś bardzo wyjątkowego" – przyznaje Norbert Michelisz. - "Dzięki pozytywnej energii fanów, odrobinie szczęścia i nowym możliwościom, jakie dają nowe części, będziemy w stanie walczyć nawet o zwycięstwo.”
Zobacz podobne artykuły:
Honda Civic 2.0 184 KM i-MMD e-HEV Advance – Potrafi zauroczyć...
Testy / Testy
2023.05.28
Kajetanowicz rusza na Rajd Sardynii
Wiadomości / Moto sport
2023.05.27
79. Rajd Polski: triumf Sesksa i Francisa
Wiadomości / Moto sport
2023.05.22
Firmy z branży
Honda Wyszomirski
mazowieckieRegeneracja skrzyni biegów tanim kosztem (do 100 zł)
Warsztat / Porady
2023.05.30
5-gwiazdkowa ARIYA
Wiadomości / News
2023.05.30
Trzy nowe odmiany nadwoziowe Nissana Townstar już w Polsce!
Prezentacje / Nowości
2023.05.30