Serwis korzysta z plików cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę, że będą one umieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Mogą Państwo zmienić ustawienia dotyczące plików cookies w swojej przeglądarce.

reklama
Honda Civic Tourer 1.8  i-VTEC - Będzie liderem?
kalendarz 12/02 2014

Honda Civic Tourer 1.8 i-VTEC - Będzie liderem?

Pierwsza jazda / Honda

Po ponad 12 latach przerwy, Honda znów ma w swojej ofercie Civica w wersji kombi.

W tym czasie wielu rywali zdążyło już zająć mocne pozycje na rynku. Honda jednak dobrze wykorzystała tak długą nieobecność, przygotowując samochód, który jak żaden inny wyróżnia się stylizacją i co bardziej istotne - ma największy w klasie bagażnik.      

Projektanci wersji kombi zachowali charakterystyczny, sportowy styl Civica. Do słupka B  Tourer i hatchback są identyczne. Zachowano także klamkę tylnych drzwi ukrytą w słupku. Kombi jest natomiast dłuższe od hatchbacka o 235 mm. Tourer jest także najniższym kombi w swoim segmencie (choć o 10 mm wyższy od hatchbacka). Nie odbiło się to jednak brakiem miejsca nad głowami pasażerów zajmujących tylne miejsca.     

Pod względem wystroju wnętrza kombi nie różni się od wersji 5-drzwiowej. A więc charakterystyczna dwupoziomowa deska rozdzielcza z oddzielnym cyfrowym prędkościomierzem. Jednak ten oryginalny w swojej formie kokpit nie sprawia problemów z obsługą poszczególnych instrumentów. Nowością są natomiast chromowane wstawki. W zajęciu odpowiedniej pozycji za kierownicą pomaga dwupoziomowa regulacja kolumny kierownicy  oraz fotela na wysokość. Choć zakres pionowej regulacji kolumny mógłby być nieco większy. Oddzielnie umieszczono obrotomierz z wyświetlaczem komputera pokładowego i zestawem kontrolek. Cyfrowy prędkościomierz znalazł się nieco wyżej z wyświetlaczem  radiodootwarzacza. 
 
Na uznanie zasługują przednie fotele z dobrym podparciem. Po zajęciu miejsca nikt nie powinien narzekać na ciasnotę podobnie, jak i na odpowiednią ilość praktycznych schowków, kieszeni i uchwytów na napoje. Można natomiast nieco narzekać na widoczność do tyłu. Poza tym podobnie jak w wersji 5-drzwiowej tylne siedziska można podnieść do góry. Dzięki temu można przewozić nietypowe przedmioty lub po prostu przejść przez wnętrze auta.

Civic pod względem wielkości przedziału bagażowego przewyższa swoich rywali, oferując  624 litry i 1668 l.  po złożeniu tylnych siedzeń.  Dla porównania dodajmy, że Skoda Octavia Combi zapewnia 610 l., VW Golf Variant – 605 l., Ford Focus kombi – 490 l. a Opel Astra Sport Tourer - 500 l. W Hondzie pod podłogą bagażnika wygospodarowano miejsce na dodatkowy schowek o poj. 117 l.

Nowy model Hondy będzie dostępny tylko z dwoma silnikami – benzynowym 1.8 i-VTEC (142 KM) oraz wysokoprężnym 1.6 i-DTEC (120 KM). Zrezygnowano natomiast ze 100-konnego silnika 1.4. Do pierwszych jazd otrzymaliśmy 142-konną odmianę, która zapewnia przyzwoite osiągi (0-100 km/h 9,2 sek.) i kulturę  pracy. Moc jest rozwijana równomiernie i to bez tak popularnego obecnie doładowania. Silnik wyposażono także w system Stop-Start. Dodatkowo  na wyposazeniu znajduje się system ekonomicznej jazdy ECON. Napęd standardowo przekazywany jest za pośrednictwem manualnej 6-biegowej przekładni, która pracuje lekko i precyzyjnie. Przewidziano również wersję z przekładnią automatyczną.          

Nowością zastosowaną w kombi jest możliwość zmiany twardości tylnych amortyzatorów. System ten nie był nigdy stosowany w seryjnym modelu Hondy. System automatycznie dostosowuje siłę tłumienia amortyzatorów do warunków jazdy, co poprawia stabilność i komfort niezależnie od obciążenia pojazdu oraz warunków drogowych. System może pracować w trzech trybach – komfortowym, standardowym i dynamicznym. Ponadto w Tourerze zmodyfikowano charakterystykę sprężyn, geometrię kół a także elektyczne wspomaganie kierownicy.

Honda zadbała również o bezpieczeństwo pasażerów. System ADAS  (Advanced Driving Assist Systems) składa się z 9 układów - system aktywnego hamowania w ruchu miejskim (City-Brake Active system), system ostrzegania przed kolizją (Forward Collision Warning), system automatycznych świateł drogowych (High-Beam Support System), system ostrzegania o zjeżdżaniu z pasa ruchu (Lane Departure Warning), system rozpoznawania znaków drogowych (Traffic Sign Recognition System), system monitorowania martwego pola widzenia w lusterkach (Blind Spot Information), system ostrzegania o zbliżającym się pojeździe podczas cofania (Cross Traffic Monitor), tempomat adaptacyjny (ACC), system ograniczający skutki kolizji (CMBS).  Pakiet 7 systemów kosztuje 3800 zł, zaś 8 – 9900 zł.

Podobnie, jak hatchback, Tourer jest najbardziej niebanalnym kombi w swojej klasie i nie tylko.  Samochód zapewnia przestronne i praktyczne wnętrze, bogate wyposażenie i największy w klasie  bagażnik. Oryginalność jednak kosztuje. Civic kombi jest średnio droższy o 4700 zł od wersji 5-drzwiowej. W przypadku odmiany z silnikiem wysokoprężnym, różnica ta wynosi 11 300 zł. Ceny auta zaczynają się od 81 400 zł (1.8 Comfort) i 87 500 zł (1.6  i-DTEC wersja S). Samochód jest już dostępny w polskiej ofercie Hondy.

Norbert Szwarc
Foto: autor

Podstawowe parametry techniczne Hondy Civic 1.8 i-VTEC Tourer:
Wymiary (dł./szer./wys.) - 4535/1770/1480 mm
Silnik: benzynowy
Pojemność: 1798 ccm
Moc maksymalna: 142 KM przy 6500 obr/min
Maksymalny moment obrotowy: 174 Nm przy 4300 obr/min
Osiągi: (0-100 km/h) -  9,2 sek.
Prędkość maksymalna: 210 km/h
Zużycie paliwa (miasto/trasa/średnie): 7,7/5,3/6,2  l/100 km
Pojemność  bagażnika: 624-1668 l
Pojemność zbiornika paliwa: 50 l
Cena auta: 81 400 zł

 

[gallery ids="44888,44882,44876,44875,44881,44887,44886,44880,44874,44873,44879,44884,44878,44872,44871,44877,44883,44885"]

Zobacz podobne artykuły:

Honda Civic 2.0 184 KM i-MMD e-HEV Advance – Potrafi zauroczyć...
kalendarz 28/05 2023

Honda Civic 2.0 184 KM i-MMD e-HEV Advance – Potrafi zauroczyć...

Testy / Testy

2023.05.28

Ten samochód ma wszystko, aby Ciebie zauroczył. Dlatego nie sposób jest nie polubić najnowszej 11-generacji już odmiany modelu Civic.
Honda Civic Type R odzyskała podium
kalendarz 07/05 2023

Honda Civic Type R odzyskała podium

Wiadomości / Ciekawostki

2023.05.07

Z czasem okrążenia 7 min 44:881 s nowy Civic Type R pokonał Renault Megane RS na słynnym torze Nürburgring.
Honda CR-V e:HEV 2,0 184 KM e-CVT 4x4 – Marzenie dla wielu
kalendarz 15/03 2023

Honda CR-V e:HEV 2,0 184 KM e-CVT 4x4 – Marzenie dla wielu

Testy / Testy

2023.03.15

Honda CR-V od momentu pojawienia się na rynku wyznacza kierunek wśród SUV-ów. Ten japoński samochód jest dobrze znany na polskich drogach. Cieszy się dużą popularnością, co nie dziwi. Jest nowoczesny, przestronny i niezawodny...

Firmy z branży

Honda Wyszomirski

mazowieckie
ul. Puławska 595
02-885 Warszawa
Tel.: 22 487 97 00
Email.: salonpulawska@wyszomirski-honda.pl
https://www.wyszomirski-honda.pl
Najnowsze artykuły:
Mustang Super Cobra Jet 1800 – gotów do bicia rekordów

Mustang Super Cobra Jet 1800 – gotów do bicia rekordów

Wiadomości / Ciekawostki

2023.05.29

Mustang Super Cobra Jet 1800 to drapieżna przemiana Mustanga Cobra Jet 1400 – do którego należą wcześniejsze rekordy świata zawodów NHRA.
Honda Civic 2.0 184 KM i-MMD e-HEV Advance – Potrafi zauroczyć...

Honda Civic 2.0 184 KM i-MMD e-HEV Advance – Potrafi zauroczyć...

Testy / Testy

2023.05.28

Ten samochód ma wszystko, aby Ciebie zauroczył. Dlatego nie sposób jest nie polubić najnowszej 11-generacji już odmiany modelu Civic.
Kajetanowicz rusza na Rajd Sardynii

Kajetanowicz rusza na Rajd Sardynii

Wiadomości / Moto sport

2023.05.27

1 czerwca załoga rozpocznie się szutrowy Rajd Sardynii, który dla Kajetanowicza i Szczepaniaka będzie drugą rundą WRC2 w tym sezonie.