Honda e:Ny1 EV – elektryczne rozwiązanie
W pełni elektryczna Honda e:Ny1 to dynamiczny, stylowy i niezwykle praktyczny SUV segmentu B, skierowany do młodszych nabywców.
Nowa Honda e:Ny1 to drugi, w pełni elektryczny pojazd marki na rynku europejskim, łączący nowe podejście do projektowania z wyjątkową jakością wnętrza i zaawansowanymi rozwiązaniami technologicznymi, których efektem jest atrakcyjny, nowoczesny samochód rodzinny. Model e:Ny1 został opracowany w oparciu o ideę oferowania nowych wartości, wrażeń i doświadczeń zarówno obecnym, jak i przyszłym właścicielom pojazdów elektrycznych.
Model e:Ny1 wykorzystuje nowo opracowaną przez Hondę, wysoce efektywną platformę e:N Architecture F z silnikiem elektrycznym napędzającym przednią oś, która będzie wykorzystywana w globalnej gamie pojazdów elektrycznych segmentu B. Najnowszy system kontroli akumulatora opracowany przez markę, zapewnia zasięg WLTP wynoszący 412 km (256 mil), a szybkie ładowanie od 10 do 80% trwa około 45 minut.
Nowej, elektrycznej Hondzie e:Ny1 nadano wyrafinowany charakter, zdefiniowany przez wygładzone, płynne linie stylistyczne. Eleganckie, wyraziste reflektory estetycznie wkomponowano w odważny przód pojazdu, w którym umieszczono także obrotowy panel, zapewniający dostęp do gniazda ładowania samochodu. Zintegrowane oświetlenie tylne połączone jest z listwą LED, biegnącą przez całą szerokość klapy bagażnika, a w gamie atrakcyjnych lakierów znalazł się nowy, przyciągający wzrok kolor o nazwie Aqua Topaz.
Honda e:Ny1 jest najnowszym modelem elektrycznym, wyposażonym standardowo w pakiet systemów bezpieczeństwa Honda SENSING, który gwarantuje imponujące efekty w przypadku kolizji i zmniejsza wysiłek kierowcy, dzięki wielu zaawansowanym systemom wspomagającym kierowcę.
Jakość
We wnętrzu e:Ny1 położono nacisk na wysokie standardy komfortu i jakości, przewyższające inne SUV-y z segmentu B. Kabina, czerpiąca inspirację z natury, zapewnia relaksującą atmosferę dzięki delikatnemu oświetleniu oraz fotelom o zmienionej konstrukcji z grubszą wyściółką i poprawionym podparciem, a ze względu na obniżoną deskę rozdzielczą, kierowca zyskuje znacznie zwiększony obszar pola widzenia.
Aby uzyskać poprawę wrażeń z jazdy – zarówno kierowcy, jak i pasażerów – jako priorytety przyjęto dobrą widoczność i funkcjonalność wnętrza, czego przykładem jest nowa konsola środkowa z prostym układem przycisków do zmiany biegów: Drive, Park i Neutral. Są one zgrabnie zintegrowane z przełącznikiem elektrycznego hamulca postojowego; wszystkie znajdują się w zasięgu ręki kierowcy, podobnie jak ładowarka indukcyjna do smartfona.
Na środku deski rozdzielczej dominuje duży, 15,1-calowy ekran dotykowy, który zapewnia dostęp do funkcji informacyjno-rozrywkowych za pośrednictwem nowego, podzielonego na „strefy" interfejsu, zaprojektowanego specjalnie dla nowego modelu. Wraz z 10,25-calowym zestawem wskaźników cyfrowych, ekran idealnie harmonizuje z klarownym i uporządkowanym wnętrzem pojazdu.
Przednie fotele, zaprojektowane z myślą o luksusowym stylu i wygodzie, zostały wypełnione grubą, uretanową wyściółką, która poprawia komfort jazdy i podpiera plecy podczas przyspieszania i pokonywania zakrętów. W zależności od lakieru nadwozia, dostępne są tapicerki z syntetycznej skóry w kolorze czarnym lub jasnoszarym, a wykończenie wnętrza stanowi dopełnienie sportowej estetyki.
Wnętrze w wersji Advance wyróżnia się eleganckimi przeszyciami o unikatowym wzorze. Kolor tapicerki jest czarny lub jasnoszary, w zależności od koloru nadwozia, natomiast fotele w wersji Elegance dostępne są wyłącznie w kolorze czarnym. Komfort i przestronność drugiego rzędu foteli dorównują standardom modeli z wyższego segmentu ze względu na zmienioną konstrukcję poduszek siedzeń z grubszą wyściółką i obniżeniu pozycji punktu biodrowego. Aby zapewnić wyjątkową wszechstronność, której właściciele oczekują od współczesnych modeli Hondy, w e:Ny1 zadbano o ułatwiony dostęp do ładunku, dzięki niskiemu progowi załadunkowemu i płaskiej podłodze bagażnika. Przy uniesionych, tylnych siedzeniach, e:Ny1 dysponuje pojemnością bagażnika wynoszącą 361 litrów; po złożeniu tylnych siedzeń wzrasta ona do 801 litrów do linii okien, a przy załadowaniu po dach do 1176 litrów (dane dla wersji Elegance).
Dynamiczny
Potężny silnik o mocy 204KM może pochwalić się wyjątkową sprawnością na poziomie 92%, co oznacza, że generuje 310 Nm momentu obrotowego (2 788 Nm na kołach), dzięki czemu samochód rozpędza się od zera do 100 km/h w 7,6 sekundy i osiąga maksymalną prędkość 160 km/h. Zaawansowaną kontrolę temperatury realizuje układ chłodzenia cieczą, gwarantujący stabilne dostarczanie mocy, bez przegrzewania.
Ta dynamiczna konfiguracja stanowi podstawę lekkiej, ale sztywnej ramy nadwozia, która zbudowana jest z kombinacji stali o wysokiej wytrzymałości na rozciąganie, stanowiącej 47% masy nadwozia modelu. Strategiczne zastosowanie tych elementów w konstrukcji zewnętrznej zaowocowało wysoką sztywnością skrętną i niską masą, dzięki czemu model e:Ny1 jest o ponad 100 kg lżejszy od niektórych, europejskich konkurentów.
Honda e:Ny1 posiada dodatkowe struktury usztywniające o dużej wytrzymałości na rozciąganie w części podłogowej i dachowej, których nie miał HR-V, a także wokół przednich wnęk kół, co stanowi solidniejszą podstawę w przypadku konstrukcji dynamicznego pojazdu elektrycznego.
MOTOTRENDY.PL
Źródło: Honda
Zobacz podobne artykuły:
Honda Civic e:HEV - Najbardziej srebrny na świecie
Wiadomości / Ciekawostki
2024.12.29
Będzie fuzja Hondy i Nissana?
Wiadomości / News
2024.12.19
Honda potwierdziła Prelude
Wiadomości / News
2024.12.18
Obawy o serwis mogą zniechęcać do zakupu aut elektrycznych
Wiadomości / Gorące tematy
2025.01.13
Porsche GT3, którego nikt nie kupuje
Wiadomości / News
2025.01.12
HySE-X2 - Wodorowy buggy w Rajdzie Dakar
Warsztat / Technika
2025.01.11