Serwis korzysta z plików cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę, że będą one umieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Mogą Państwo zmienić ustawienia dotyczące plików cookies w swojej przeglądarce.

reklama
 GR Supra triumfuje na koniec sezonu
kalendarz 12/11 2023

GR Supra triumfuje na koniec sezonu

Moto sport / Toyota

Zawody na torze Silesia Ring zakończyły tegoroczne zmagania w oficjalnej serii wyścigowej Toyota Gazoo Racing Polska.

Uczestnicy popularnych imprez track day spotkali się 5 listopada na torze i walczyli o tytuły w Toyota GR Cup. Nie zabrakło modeli z linii GR oraz klasycznych sportowych aut Toyoty.

Toyota GR Cup to seria zawodów typu track day stworzona dla miłośników sportowych samochodów Toyoty, powstała z inicjatywy Toyota Gazoo Racing Polska. “Projekt Toyota GR Cup jest odpowiedzią na oczekiwania i potrzeby powiększającej się liczby użytkowników sportowych aut marki Toyota. Do stałego grona miłośników legendarnych sportowych modeli marki, jak Celica, MR2, GT86, Supra, czy licznych usportowionych wersji Corolli dołącza coraz większe grono właścicieli nowych aut z linii GR. Toyota Gazoo Racing Polska chce dać im szansę wykorzystania w bezpiecznych warunkach pełni sportowych możliwości m.in. GR Yarisa, GR Supry, czy GR86.” - mówi Mateusz Malinowski, Regional Product Manager Toyota Central Europe.

Drugi sezon Toyota GR Cup składał się z ośmiu rund, rozgrywanych na profesjonalnych torach we współpracy z popularnymi cyklami zawodów typu track day – Race Cup oraz Drive Cup. Mogli w nim brać udział zarówno kierowcy aut z linii GR oraz limitowanych serii GRMN, jak i wszystkich innych samochodów Toyoty. “Puchar Toyota GR CUP umożliwia odkrywanie czystej radości z jazdy, jaką dają sportowe auta Toyoty. Dążymy do tego, by ich użytkownicy mogli jak najczęściej z nich korzystać zgodnie z założeniami inżynierów Toyota Gazoo Racing.” - podkreśla Malinowski.

Przed finałową rundą zapowiadała się ciekawa walka trzech przedstawicieli rodziny Gazoo Racing. Ostateczny wynik nie był przesądzony, bo listopadowa aura zapowiadała rywalizację w trudnych jesiennych warunkach.

Niedzielny poranek 5 listopada zgodnie z oczekiwaniami przywitał uczestników mocnymi opadami deszczu i dużą ilością wody na 3636-metrowej wyścigowej nitce toru Silesia Ring. W takich warunkach faworytami do wygranej byli kierowcy GR Yarisów.

W tym sezonie już dwukrotnie byliśmy świadkami pojedynku GR Supry i GR Yarisa podczas bardzo trudnych deszczowych rund. W kwietniowej rundzie na Torze Poznań triumfowała GR Supra prowadzona przez Mariusza Miąsko, pewnie wygrywając całe zawody. Druga odsłona pojedynku miała miejsce w październiku również na Torze Poznań. Tym razem zwyciężył GR Yaris prowadzony przez Artura Czyżykowskiego.

Na 15 mokrych i śliskich zakrętach toru Silesia Ring GR Yarisy zdawały się mieć przewagę. Jednak to GR Supra prowadzona po raz kolejny przez Mariusza Miąsko pokazała swoje wyścigowe DNA i zwyciężyła nie tylko wśród Toyot, ale także wśród wszystkich aut rywalizujących na torze tego dnia. Miąsko przypieczętował tą wygraną zdobycie Pucharu Toyota GR Open Cup 2023, przed drugim w klasyfikacji rocznej Jakubem Borkowskim w GR86 i trzecim Ireneuszem Ludwiniakiem w GR Suprze.

W klasie GR Yaris Cup kolejną wygraną odniósł Tomasz Sendrowski, który już rundę wcześniej zapewnił sobie tytuł Zdobywcy Pucharu Toyota GR Yaris Cup 2023. Drugie miejsce na torze Silesia Ring i zarazem swoje pierwsze podium w klasie GR Yarisów zdobyła Monika Kalarus, przed trzecim Pawłem Jamiołkowskim. W klasyfikacji rocznej drugie miejsce wywalczył Artur Czyżykowski, a trzecie Monika Kalarus.

Wszystkie Toyoty spoza linii GR mogą ścigać się w specjalnej klasie Race & Fun. Można w niej spotkać szeroką gamę aut marki od typowo sportowych, po nawet małe miejskie modele.

Podczas ostatniej rundy ważyły się losy drugiego i trzeciego miejsca w klasie. Karol Miodyński w Toyocie MR2 Mk3 dzięki dwóm wygranym, dwóm drugim miejscom i jednemu trzeciemu zdobył Puchar w klasie Race & Fun już podczas przedostatniej rundy na Torze Poznań.

Do walki o drugie miejsce stanęli zeszłoroczni zwycięzcy ex aequo Jan Biegoń w Toyocie MR2 Mk2 i Maciej Pawelec w Toyocie Celica TS Mk7. Przed finałową rundą duet ten miał po równo 50 punktów. W Kamieniu Śląskim szybszy okazał się Pawelec, który zwycięstwem w rundzie zapewnił sobie drugie miejsce w klasyfikacji rocznej. Biegoń zajął czwarte miejsce w ostatniej rundzie i musiał zadowolić się trzecią lokatą w rocznej punktacji.

Na Torze Silesia Ring świetnie spisał się startujący pierwszy raz w pucharze Maksymilian Kender. Kierowca Toyoty MR2 Mk3 zajął drugą lokatę, przed trzecim Adamem Dowgirdem w Toyocie Corolla E9 GTI, dla którego było to drugie podium w tym sezonie.

W tegorocznym sezonie uczestniczyło łącznie 57 kierowców z najliczniej reprezentowanym modelem Toyota GR Yaris (24 auta).

„Gratuluję zwycięzcom oraz dziękuję wszystkim kierowcom, których widowiskową sportową jazdę mogliśmy podziwiać podczas drugiego sezonu Toyota GR Cup. Seria powstała specjalnie dla pasjonatów japońskiej motoryzacji i bardzo nas cieszy rosnąca frekwencja oraz widok tylu różnorodnych sportowych aut Toyoty w naturalnym dla nich otoczeniu, czyli torze wyścigowym.” - podsumowuje Mateusz Malinowski./oprac.ns/

źródło: Toyota


Tagi:
Toyota, Toyota GR Cup, Toyota GR Cup 2023, Toyota Gazoo Racing Polska, Silesia Ring, Mariusz Miąsko, Tomasz Sendrowski, Karol Miodyński

Zobacz podobne artykuły:

Thierry Neuville po raz pierwszy mistrzem świata
kalendarz 30/11 2024

Thierry Neuville po raz pierwszy mistrzem świata

Wiadomości / Moto sport

2024.11.30

Hyundai Motorsport świętuje zdobycie pierwszych tytułów mistrzowskich.
 Toyota mistrzem świata producentów WRC
kalendarz 26/11 2024

Toyota mistrzem świata producentów WRC

Wiadomości / Moto sport

2024.11.26

Podczas Rajdu Japonii, finałowej rundy sezonu, reprezentanci Toyoty wywalczyli dwa pierwsze miejsca.
Toyota potwierdza powrót Celiki
kalendarz 25/11 2024

Toyota potwierdza powrót Celiki

Wiadomości / News

2024.11.25

Wiceprezes Toyoty ujawnił, że trwają prace nad nowym modelem.
Najnowsze artykuły:
Seat Ateca  1.5 TSI DSG Xperience 150 KM – Poprawna aż do bólu?

Seat Ateca 1.5 TSI DSG Xperience 150 KM – Poprawna aż do bólu?

Testy / Testy

2024.12.02

Seat Ateca jaki jest, każdy widzi. Chociaż hiszpańska marka uchodziła kiedyś za auto dostarczające emocji (przypomina się słynne hasło reklamowe "auto emoción"), a obecnie ma je zapewniać brend Cupra. A Seat? Stał się trochę ...
Volkswagen sprzedał fabrykę w Chinach

Volkswagen sprzedał fabrykę w Chinach

Wiadomości / News

2024.11.30

Co z zakładami w Europie?
Thierry Neuville po raz pierwszy mistrzem świata

Thierry Neuville po raz pierwszy mistrzem świata

Wiadomości / Moto sport

2024.11.30

Hyundai Motorsport świętuje zdobycie pierwszych tytułów mistrzowskich.