GR Supra GT4 w Toyota Gazoo Racing Trophy 2020
Nowa Toyota GR Supra GT4 oraz rajdowe i wyścigowe odmiany Toyoty GT86 w tegorocznej rywalizacji trzeciego sezonu Toyota Gazoo Racing Trophy.
Toyota od dawna wspiera rywalizację na najwyższym poziomie, uczestnicząc w Rajdowych Mistrzostwach Świata, Rajdzie Dakar, czy mistrzostwach świata w wyścigach długodystansowych, ale stara się też otwierać drzwi przed tymi, którzy przygodę z rajdami lub wyścigami dopiero zaczynają. W Europie coraz większą rolę odgrywa Toyota Gazoo Racing Trophy - puchar dla posiadaczy sportowych Toyot, przygotowanych przez Toyota Motorsport GmbH.
W dwóch pierwszych sezonach rywalizowano w modelu GT86 odmianach wyścigowych CS-V3 i CS-Cup oraz aucie w specyfikacji rajdowej CS-R3. Od sezonu 2020 do rywalizacji dołączą kierowcy w zupełnie nowych Toyotach GR Suprach GT4. To nowy samochód wyścigowy opracowany w oparciu o GR Suprę. Rasowa wyścigówka z 6-cylindrowym silnikiem o mocy 430 KM została przygotowana zgodnie z regulaminem coraz popularniejszej kategorii GT4.
W Toyota Gazoo Racing Trophy o główną nagrodę rywalizują zarówno kierowcy wyścigowi, jak i rajdowi. A po drugie, zawodnicy rzadko kiedy mierzą się między sobą w jednych zawodach. Wspólne wyścigi nie są organizowane, a punkty do pucharu zbiera się startując w różnych seriach wyścigowych w Europie - lokalnych lub międzynarodowych i w rajdach między 1 marca a 30 listopada 2020 r.
W puli nagród jest 55 tys. euro, z czego dla zwycięzcy cyklu przeznaczono 25 tys. euro, 15 tys. euro przypada drugiemu kierowcy, a 7,5 tys. euro trzeciemu. Na 5 tys. euro wyceniono czwarte miejsce, a piąte na 2,5 tys. euro.
Rywalizując modelem GT86 najwięcej można zyskać startując w długich rajdach (powyżej 200 km odcinków specjalnych) oraz w wyścigach długodystansowych (np. 24h Nurburgring, VLN). Kierowcom GR Supry GT4 będą zaliczane wyścigi w seriach dla aut tej kategorii jak np. GT4 European Series. Dodatkowe punkty są przyznawane za zwycięstwo w całym sezonie w swoim cyklu, co powinno być gratką dla zawodników startujących w lokalnych cyklach.
W inauguracyjnym sezonie Toyota Gazoo Racing Trophy sklasyfikowano 17 kierowców, rok później zgłoszeń było już 22. Wśród nich Maciej Dreszer, który na koniec sezonu zajął siódme miejsce. Za kierownicą swojej Toyoty GT86 CS-V3 wywalczył też mistrzostwo Polski w klasie DN2./oprac. ns/
Zobacz podobne artykuły:
HySE-X2 - Wodorowy buggy w Rajdzie Dakar
Warsztat / Technika
2025.01.11
Najczęściej wyszukiwana marka motoryzacyjna...
Wiadomości / News
2025.01.08
Rusza Rajd Dakar 2025
Wiadomości / Moto sport
2025.01.03
Obawy o serwis mogą zniechęcać do zakupu aut elektrycznych
Wiadomości / Gorące tematy
2025.01.13
Porsche GT3, którego nikt nie kupuje
Wiadomości / News
2025.01.12
HySE-X2 - Wodorowy buggy w Rajdzie Dakar
Warsztat / Technika
2025.01.11