Serwis korzysta z plików cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę, że będą one umieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Mogą Państwo zmienić ustawienia dotyczące plików cookies w swojej przeglądarce.

reklama
GR Supra GT4 w Toyota Gazoo Racing Trophy 2020
kalendarz 31/03 2020

GR Supra GT4 w Toyota Gazoo Racing Trophy 2020

Moto sport / Toyota

Nowa Toyota GR Supra GT4 oraz rajdowe i wyścigowe odmiany Toyoty GT86 w tegorocznej rywalizacji trzeciego sezonu Toyota Gazoo Racing Trophy.

Toyota od dawna wspiera rywalizację na najwyższym poziomie, uczestnicząc w Rajdowych Mistrzostwach Świata, Rajdzie Dakar, czy mistrzostwach świata w wyścigach długodystansowych, ale stara się też otwierać drzwi przed tymi, którzy przygodę z rajdami lub wyścigami dopiero zaczynają. W Europie coraz większą rolę odgrywa Toyota Gazoo Racing Trophy - puchar dla posiadaczy sportowych Toyot, przygotowanych przez Toyota Motorsport GmbH.

W dwóch pierwszych sezonach rywalizowano w modelu GT86 odmianach wyścigowych CS-V3 i CS-Cup oraz aucie w specyfikacji rajdowej CS-R3. Od sezonu 2020 do rywalizacji dołączą kierowcy w zupełnie nowych Toyotach GR Suprach GT4. To nowy samochód wyścigowy opracowany w oparciu o GR Suprę. Rasowa wyścigówka z 6-cylindrowym silnikiem o mocy 430 KM została przygotowana zgodnie z regulaminem coraz popularniejszej kategorii GT4.

W Toyota Gazoo Racing Trophy o główną nagrodę rywalizują zarówno kierowcy wyścigowi,  jak i rajdowi. A po drugie, zawodnicy rzadko kiedy mierzą się między sobą w jednych zawodach. Wspólne wyścigi nie są organizowane, a punkty do pucharu zbiera się startując w różnych seriach wyścigowych w Europie - lokalnych lub międzynarodowych i w rajdach między 1 marca a 30 listopada 2020 r.

W puli nagród jest 55 tys. euro, z czego dla zwycięzcy cyklu przeznaczono 25 tys. euro, 15 tys. euro przypada drugiemu kierowcy, a 7,5 tys. euro trzeciemu. Na 5 tys. euro wyceniono czwarte miejsce, a piąte na 2,5 tys. euro.

Rywalizując modelem GT86 najwięcej można zyskać startując w długich rajdach (powyżej 200 km odcinków specjalnych) oraz w wyścigach długodystansowych (np. 24h Nurburgring, VLN). Kierowcom GR Supry GT4 będą zaliczane wyścigi w seriach dla aut tej kategorii jak np. GT4 European Series. Dodatkowe punkty są przyznawane za zwycięstwo w całym sezonie w swoim cyklu, co powinno być gratką dla zawodników startujących w lokalnych cyklach.

W inauguracyjnym sezonie Toyota Gazoo Racing Trophy sklasyfikowano 17 kierowców, rok później zgłoszeń było już 22. Wśród nich Maciej Dreszer, który na koniec sezonu zajął siódme miejsce. Za kierownicą swojej Toyoty GT86 CS-V3 wywalczył też mistrzostwo Polski w klasie DN2./oprac. ns/


Tagi:
Toyota, Toyota Gazoo Racing Trophy 2020, Toyota GT86, Toyota GR Supra GT4, Toyota Motorsport GmbH

Zobacz podobne artykuły:

HySE-X2 - Wodorowy buggy w Rajdzie Dakar
kalendarz 11/01 2025

HySE-X2 - Wodorowy buggy w Rajdzie Dakar

Warsztat / Technika

2025.01.11

Pojazd ten ma pokazać jak wydajne mogą być napędy alternatywne w ekstremalnych warunkach.
Najczęściej wyszukiwana marka motoryzacyjna...
kalendarz 08/01 2025

Najczęściej wyszukiwana marka motoryzacyjna...

Wiadomości / News

2025.01.08

Ranking tworzony jest od 2018 r, a szczegółowe dane dotyczą 155 państw.
Rusza Rajd Dakar 2025
kalendarz 03/01 2025

Rusza Rajd Dakar 2025

Wiadomości / Moto sport

2025.01.03

Dakar 2025 rozpocznie rywalizację w Mistrzostwach Świata FIA w Rajdach Terenowych (W2RC).
Najnowsze artykuły:
Obawy o serwis mogą zniechęcać do zakupu aut elektrycznych

Obawy o serwis mogą zniechęcać do zakupu aut elektrycznych

Wiadomości / Gorące tematy

2025.01.13

W Polsce brakuje wyspecjalizowanych w tym warsztatów.
Porsche GT3, którego nikt nie kupuje

Porsche GT3, którego nikt nie kupuje

Wiadomości / News

2025.01.12

Samochód wyróżnia się grafiką będącą dziełem artysty Richarda Orlinskiego, ale...
HySE-X2 - Wodorowy buggy w Rajdzie Dakar

HySE-X2 - Wodorowy buggy w Rajdzie Dakar

Warsztat / Technika

2025.01.11

Pojazd ten ma pokazać jak wydajne mogą być napędy alternatywne w ekstremalnych warunkach.