Fiat i Chrysler z nowym logo
Wiadomości / News / Chrysler / Fiat
W następstwie przejęcia Chryslera przez Fiata, koncern zaprezentował nową nazwę i logo.
Obecna nazwa to Fiat Chrysler Automobiles, która ma „w pełni zintegrować globalną firmę". Siedzibą nowej spółki nie będa jednak Włochy ani Stany Zjednoczone, tylko Holandia. Akcje będą natomiast notowane na giełdach w Nowym Jorku i Mediolanie.
Jak podkreślają przedstawiciele, nowe logo ma „pomóc w przejściu z przeszłości do przeszłości, bez odcinania się od korzeni.” Choć same logo nie jest szczególnie ekscytujące w swojej formie, poszczególne litery skrótu mają odnosić się do: „F” - ma odzwierciedlać konkretność i solidność, „C” - koło i ruch, symbolizujące harmonię i ciągłość, zaś „A” - pochodzące od trójkąta, oznacza energię i wieloletni stan ewolucji.
Przewodniczący Rady, John Elkann powiedział: „Nowy rozdział naszej historii zaczyna się od stworzenia Chryslera Fiat Automobiles. W podróży, która rozpoczęła się ponad dziesięć lat temu, Fiat stara się zapewnić firmie miejsce na coraz bardziej złożonym rynku, łącząc ze sobą dwie organizacje - każda z wielką historią w branży motoryzacyjnej i różnymi możliwościami. FCA pozwala nam patrzeć w przyszłość z nowym poczuciem celu i wigoru."
Zdaniem prezesa Fiat-Chrysler, Sergio Marchionne: "Dzisiejszy dzień jest jednym z najważniejszych dni w mojej karierze. Pięć lat temu zaczęliśmy rozwijać wizję znacznie wykraczającą poza współpracę przemysłowa obejmującą pełną integrację kulturową na wszystkich poziomach. Pracowaliśmy wytrwale i z determinacją, aby przełamać różnice i bariery w jedną siłę."
Zobacz podobne artykuły:
Motocyklista „zarobił” 226 punktów karnych
Wiadomości / News
2024.05.01
Ferrari F40 wartości ponad 3 mln dol. rozbite
Wiadomości / News
2024.04.29
Wicepremier Gawkowski stracił samochód
Wiadomości / News
2024.04.25
Lotus Evija X z rekordem Nürburgringu
Wiadomości / Ciekawostki
2024.05.01
Nico Hülkenberg kierowcą fabrycznego zespołu Audi
Wiadomości / Moto sport
2024.04.29