Serwis korzysta z plików cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę, że będą one umieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Mogą Państwo zmienić ustawienia dotyczące plików cookies w swojej przeglądarce.

reklama
 Fiat Pandina – Ulubieniec
kalendarz 16/03 2024

Fiat Pandina – Ulubieniec

Fiat / Nowości

Pomimo, że obecna generacja Pandy powstaje od 2011 r. to Fiat nie tylko nie rezygnuje z dalszej produkcji ale nawet zwiększy ją i wprowadzi nową wersję.

Jak zapowiada Fiat, Panda będzie nadal produkowana we włoskim zakładzie Pomigliano d'Arco co najmniej do 2027 r. Jednocześnie jej produkcja wzrośnie o około 20 proc. ażeby sprostać zapotrzebowaniu. Tym samym obecna trzecia generacja Pandy ma szansę stać się najdłużej wytwarzanym modelem Pandy. Przypomnijmy jednak, że pierwsza generacja była wytwarzana w latach 1980-2023.

Choć w lipcu tego roku zadebiutuje nowa generacja popularnego modelu, Fiat pokazał właśnie Pandinę, czyli specjalną wersję Pandy, z bogatszym wyposażeniem, która pojawi się w sprzedaży w połowie tego roku.

Data premiery Pandiny, przypadająca na 29 lutego to hołd dla historycznej premiery pierwszej Pandy w 1980 r., którą właśnie tego dnia zaprezentowano prezydentowi Republiki Włoskiej, Sandro Pertiniemu.

Olivier Francois, dyrektor generalny Fiata i globalny dyrektor marketingu Stellantis, powiedział: „Nowy Fiat Pandina to hołd dla miłości, jaką Włosi darzą Pandę. „Pandina” bowiem to przydomek, jakim mieszkańcy tego kraju od zawsze pieszczotliwie nazywali ten model. Jestem dumny, że mogę zaprezentować tę wyjątkową serię specjalną, ogłaszając jednocześnie, że Panda nadal będzie produkowana w Pomigliano d'Arco co najmniej do 2027 roku. Historia miłości Pandy i Włoch potrwa jeszcze przez kilka lat, dzięki nowym inwestycjom za sprawą których jest to najbardziej zaawansowana technologicznie i najbezpieczniejsza Panda w historii. Jest też inny powód, aby dzisiaj świętować razem z nową wersją Pandy: zdecydowaliśmy się bowiem zwiększyć produkcję o 20 proc., aby zaspokoić zapotrzebowanie klientów na ten model we Włoszech i Europie. Panda pozostaje liderem rynku we Włoszech i liderem segmentu w Europie: jest także jedyną hybrydą segmentu A w Grupie”.

Od 44 lat Panda pozostaje szczególnym modelem w gamie marki pozostając liderem rynku we Włoszech i Europie, z ponad 8 mln sprzedanych egzemplarzy. Seria specjalna Pandina to niejako hołd dla miłości, jaką wszyscy darzą swojego „pupila” od zawsze pieszczotliwie nazywanego „Pandiną”.

Seria specjalna wyposażona została w nowe zaawansowane systemy wspomagania kierowcy (ADAS), nowy cyfrowy zestaw wskaźników. Jak podkreśla producent, to najbardziej zaawansowana technologicznie i najbezpieczniejsza Panda w historii.

Standardowe wyposażenie będzie obejmowało: zaawansowany system hamowania awaryjnego zapobiegający uderzeniom w tył innych pojazdów, na przykład w ruchu miejskim; asystent utrzymania pasa ruchu i czujnik zmęczenia, ostrzegający kierowcę, gdy ten jest zmęczony. Samochód oferuje również system rozpoznawania znaków drogowych, który wykrywa i rozpoznaje znaki drogowe, wyświetlając je na nowym, w cyfrowym 7-calowym zestawie wskaźników. Ponadto tylne czujniki oraz nowy tempomat utrzymujący ustawioną prędkość - od 30 km/h - bez konieczności naciskania pedału przyspieszenia.  Dodatkowo automatyczne światła drogowe automatycznie dostosowujące oświetlenie do warunków drogowych oraz 6 poduszek powietrznych. Większość funkcji jest obsługiwana przez kamerę zamontowaną na wewnętrznym lusterku wstecznym.

Seria specjalna oferuje swoim pasażerom nowy 7-calowy w pełni cyfrowy zestaw wskaźników z trzema różnymi trybami graficznymi oraz odnowioną kierownicę. Pandina jest dodatkowo wyposażona w zupełnie nowy 7-calowy ekran dotykowy Radia DAB z Apple CarPlay i Android AutoTM.

We wnętrzu uwagę zwraca nowa  utrzymana w białym kolorze deska rozdzielcza wraz z nowymi fotelami z wytłoczonym monogramem i logo „Pandina”, podwójnymi żółtymi szwami, białymi detalami.

W wyglądzie zewnętrznym auta skupiono się na zabawnych detalach, jak buźka małej pandy na dekielku felgi, żółte obudowy lusterek bocznych, napis Pandina na listwach bocznych i sitodruk „Pandina” na tylnej szybie.

Oprócz już istniejących kolorów – białego Gelato, czarnego Cinema, czerwonego Passione i niebieskiego Italia - Pandina oferuje nowy żółty kolor Positano i nowe dwukolorowe zestawienia (z kontrastowym czarnym dachem).

Nowa seria specjalna Pandina będzie dostępna od lata tego roku na głównych rynkach europejskich.

Norbert Szwarc
Foto: Fiat


Tagi:
Fiat, Fiat Panda, Fiat Panda III, Fiat Pandina

Zobacz podobne artykuły:

 Audi A5 i S5 na Lazurowym Wybrzeżu
kalendarz 26/10 2024

Audi A5 i S5 na Lazurowym Wybrzeżu

Prezentacje / Nowości

2024.10.26

W scenerii niczym z filmu o przygodach Jamesa Bonda.
Fiat na czerwonym dywanie
kalendarz 25/10 2024

Fiat na czerwonym dywanie

Wiadomości / News

2024.10.25

Włoska marka jest partnerem 19. edycji Festiwalu Filmowego w Rzymie.
Stellantis wstrzymuje produkcję Fiata Pandy
kalendarz 20/10 2024

Stellantis wstrzymuje produkcję Fiata Pandy

Wiadomości / News

2024.10.20

Przerwa w pracy rozpocznie się 11 listopada.
Najnowsze artykuły:
Charles Leclerc ma nowe auto

Charles Leclerc ma nowe auto

Wiadomości / News

2024.11.09

Kierowca Scuderia Ferrari odebrał kluczyki do modelu SF90 XX.
 Problemy Nissana

Problemy Nissana

Wiadomości / News

2024.11.08

Producent zwalnia 9000 pracowników i sprzedaje akcje Mitsubishi.
Nico Hülkenberg - powrót do F1

Nico Hülkenberg - powrót do F1

Wiadomości / Moto sport

2024.11.08

Kim jest przyszły kierowca Audi w F1?