FIA WEC: Podwójne zwycięstwo Toyoty w Japonii

Toyota pozostaje niepokonana w mistrzostwach świata w wyścigach długodystansowych (FIA WEC).
Model TS050 Hybrid zajął dwa czołowe miejsca w 6-godzinnym wyścigu na torze Fuji, drugiej rundzie sezonu 2019/20. Było to siódme zwycięstwo Toyoty w ostatnich ośmiu startach na tym obiekcie.
„Jesteśmy zachwyceni tym wynikiem. Dla Toyoty to drugi najważniejszy wyścig w sezonie po Le Mans. Dziękuję wszystkim, którzy przyczynili się do tego sukcesu, a kibicom, że tak licznie obserwowali ostatni start TS050 Hybrid w Japonii” – powiedział Hisatake Murata, szef zespołu Toyota Gazoo Racing.
Wyścig na domowym dla Toyoty torze Fuji okazał się nie lada wyzwaniem. Zmienne warunki na torze, a do tego regulaminowe spowolnienie obu aut japońskiego zespołu sprawiły, że w walce o zwycięstwo liczył się każdy detal, włącznie z pracą mechaników przy zmianach opon i tankowaniu. Najlepiej pracę wykonała załoga z auta nr 8, czyli Sebastien Buemi, Brendon Hartley i Kazuki Nakajima, która pokonała 232 okrążenia.
„Przejechaliśmy bezbłędny wyścig, co było niezwykle ważne w tak trudnych warunkach. To zwycięstwo ma szczególne znaczenie, bo naszą rywalizację obserwowało wielu japońskich kibiców” – powiedział Buemi, dla którego było to 16. zwycięstwo w FIA WEC, co jest rekordem serii. Jego partnerzy też mieli powody do zadowolenia. Nakajima po raz czwarty wygrał wyścig na torze Fuji, a Hartley z Toyotą triumfował po raz pierwszy.
Samochód nr 7, za kierownicą którego zmieniali się Mike Conway, Kamui Kobayashi i José María López, linię mety przekroczył ponad pół minuty po kolegach z zespołu. „Gratulacje dla kolegów z drugiego auta. Naszym celem było, żeby dwie Toyoty zajęły dwa najwyższe stopnie podium” – skomentował Kamui Kobayashi.
Zespół Toyota Gazoo Racing przewodzi w mistrzostwach świata w wyścigach długodystansowych. Obie załogi japońskiej ekipy wygrały po jednym wyścigu, a to oznacza, że mają tyle samo punktów i w kolejnej rundzie sezonu na torze w Szanghaju (10 listopada) obydwa TS050 Hybrid zostaną identycznie spowolnione. To efekt przepisów, które obowiązują w FIA WEC od tego sezonu. Najszybsze samochody w kolejnych wyścigach są regulaminowo spowalniane, by jeszcze uatrakcyjnić rywalizację. Auta albo mają dodawany balast, albo ich moc jest ograniczana.
Wyniki 6 Hours of Fuji:
1. #8 Toyota Gazoo Racing 232 okrążenia
2. #7 Toyota Gazoo Racing +33.955 sek.
3. #1 Rebellion (Senna/Menezes/Nato) +2 okrążenia
4. #29 Team Nederland (Van Eerd/Van der Garde/De Vries) +10 okrążeń
5. #38 JOTA (Gonzalez/Da Costa/Davidson) +10 okrążeń
6. #37 Jackie Chan (Tung/Aubry/Stevens) +11 okrążeń
Zobacz podobne artykuły:
Testy Kucharczyka serii Indy NXT
Wiadomości / Moto sport
2025.11.06
Jakub Matulka zwycięzcą Lausitz Rallye 2025
Wiadomości / Moto sport
2025.11.03
Polskie podium w WSK Final Cup
Wiadomości / Moto sport
2025.10.31
Skoda Scala 1.0 TSI 115 KM DSG Selection – Silnik bez wad
Testy / Testy
2025.11.08
Volkswagen ID.3 Pro S – czyli sposób Volkswagena na elektryczność
Testy / Testy
2025.11.07
Renault Twingo E-TECH Electric
Wiadomości / News
2025.11.06