Serwis korzysta z plików cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę, że będą one umieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Mogą Państwo zmienić ustawienia dotyczące plików cookies w swojej przeglądarce.

reklama
Festiwal NISMO
kalendarz 08/12 2014

Festiwal NISMO

Wiadomości / Wydarzenia

Na torze Fuji Speedway odbył się doroczny Festiwal NISMO na zakończenie obchodów 30. rocznicy marki oraz udanego dla Nissana sezonu w sportach motorowych.

Przypomnijmy, że NISMO to dział Nissana odpowiadający za sport samochodowy i auta wyczynowe. W tym roku NISMO  ma powody do świętowania – m. in. mistrzostwo Super GT zdobyte w trakcie ostatnie rundy tej serii na torze Motegi. Festiwal NISMO jest okazją do podziękowania japońskim kibicom, których tysiące przybywa na miejsce rozgrywania kolejnych rund mistrzostw Super GT. W tym roku kibice z całej Japonii mogli obserwować festiwal dzięki bezpośredniej transmisji w NISMO.TV.

W jubileuszowym 30. roku istnienia marka NISMO uczestniczyła w wielu programach sportu samochodowego, uzyskując znakomite wyniki na torach całego świata, w tym 82-krotnie zajmując miejsce na podium oraz wygrywając dla Nissana 42 wyścigi.

Do najważniejszych sukcesów mijającego roku należą: mistrzostwo Super GT zdobyte przez Nissana GT-R GT500, zwycięstwo we wszystkich dotychczasowych rundach Długodystansowych Mistrzostw Świata FIA przez samochody LM P2 z silnikami Nissana, zwycięstwo w kategorii LM P2 w europejskiej serii Le Mans oraz pięć pierwszych miejsc w kategorii LM P2 w 24-godzinnym wyścigu Le Mans. Nissan GT-R NISMO GT3, prowadzony przez nowego sportowca NISMO w serii Blancpain, pojawił się także na Mount Panorama w 12-godzinnym wyścigu Bathurst. Sir Chris Hoy rozpoczął swoją drogę do Le Mans od startu GT-R GT3 w Mistrzostwach GT Wielkiej Brytanii, a Jann Mardenborough zapisał kolejny rozdział w historii zawodników wyłonionych spośród uczestników GT Academy, odniósłszy zwycięstwo w pierwszym roku swoich występów w serii GP3.

Wybrani sportowcy NISMO zostali nagrodzeni za swoje tegoroczne zaangażowanie możliwością uczestnictwa w testach Super GT na torze Fuji. Większość z nich zaczynała właśnie od wyścigów samochodami Super GT w grze Gran Turismo, mogli więc poczuć prawdziwy smak przejścia ze świata wirtualnego do rzeczywistych wyścigów.

Lucas Ordoñez, który w Super GT GT300 zadebiutował w ubiegłym roku, podczas testów zasiadł za kierownicą GT-R GT500. Dla Janna Mardenborough najważniejszym wydarzeniem roku było zwycięstwo w serii GP3 na Hockenheim, za które nagrodą również była jazda Nissanem GT-R GT500. Kolejnym testującym Nissana GT-R NISMO GT500 był Alex Buncombe, który w mijającym roku również zaliczył kilka sukcesów. Wolfgang Reip, który Nissanem ZEOD RC przejechał pełne okrążenie na napędzie elektrycznym w Le Mans, został nagrodzony możliwością przetestowania wyścigowego Nissana GT-R NISMO GT300.

"To były naprawdę ciekawe testy" mówił Ordoñez. "GT500 ma dużo większy docisk niż GT300 GT-R, ale nie ma kontroli trakcji ani ABS, więc naprawdę można się w nim napracować! Bardzo chciałbym się ścigać jednym z tych samochodów i myślę, że moje doświadczenie z GT300 uczyniłoby mnie lepszym kierowcą GT500. To bardzo konkurencyjne mistrzostwa na najwyższym poziomie sportu samochodowego, więc sama myśl, że pewnego dnia mógłbym ścigać się GT500, jest bardzo ekscytująca."

"Jazda GT500 to niesamowite doświadczenie", powiedział Buncombe. "Jest bardzo podobna do wrażeń z samochodu LM P2, w którym nie ma systemów wspomagających kierowcę, więc trzeba być bardzo precyzyjnym. Trzeba uwierzyć w możliwości aerodynamiczne auta podczas pokonywania szybkich zakrętów i hamowania. To na pewno duże wyzwanie przejechać nim perfekcyjne okrążenie i wspaniałe uczucie, kiedy ci się to uda!"

"Super GT zawsze było moim marzeniem", stwierdził powiedział Mardenborough. "Rywalizacja jest w tych wyścigach niezwykle zacięta, a wojna o jak najlepsze opony jeszcze bardziej ją podkręca. Testowanie GT500 na Fuji było jak w grze Gran Turismo! GT-R ma niesamowitą siłę docisku i moc - jechaliśmy w dół 290 km/h prostą startową aż do pierwszego zakrętu, tak samo jak w GT6, ale w rzeczywistości robi to nieporównywalnie większe wrażenie! Obroty silnika są bardzo wysokie, blisko 10 000, a towarzyszy temu bardzo przyjemny, oszałamiający dźwięk. To niesamowita wyścigówka."/oprac. ns/

 

Zobacz podobne artykuły:

 Motocyklista „zarobił” 226 punktów karnych
kalendarz 01/05 2024

Motocyklista „zarobił” 226 punktów karnych

Wiadomości / News

2024.05.01

Uciekał bo chciał uniknąć konsekwencji.
 Ferrari F40 wartości ponad 3 mln dol. rozbite
kalendarz 29/04 2024

Ferrari F40 wartości ponad 3 mln dol. rozbite

Wiadomości / News

2024.04.29

Samochód miał pokonać 18 km na Motorworld ...
Wicepremier Gawkowski stracił samochód
kalendarz 25/04 2024

Wicepremier Gawkowski stracił samochód

Wiadomości / News

2024.04.25

Auto, które kupił legalnie Krzysztof Gawkowski za 100 tys. zł ma swojego „bliźniaka” we Francji.
Najnowsze artykuły:
 Majówka ze skonfiskowanym samochodem?

Majówka ze skonfiskowanym samochodem?

Bezpieczeństwo

2024.05.02

Sprawdź, czy możesz prowadzić.
Lotus Evija X z rekordem Nürburgringu

Lotus Evija X z rekordem Nürburgringu

Wiadomości / Ciekawostki

2024.05.01

Lotus przygotował specjalną wersję modelu Evija przeznaczoną do jazdy po torze. Ten prototyp z napędem elektrycznym dołączył właśnie do grona najszybszych aut, które pojawiły się na torze Nürburgring.
Nico Hülkenberg kierowcą fabrycznego zespołu Audi

Nico Hülkenberg kierowcą fabrycznego zespołu Audi

Wiadomości / Moto sport

2024.04.29

Hülkenberg pierwszym kierowcą zespołu Audi w drodze do startu w F1 w 2026 r.