Festiwal hypercarów w Polsce

Bugatti, Koenigsegg, Pagani i Rimac na torze.
28 września br. na Silesia Ringu zgromadzono w jednym miejscu najbardziej spektakularną kolekcję hypercarów w Polsce.
Ekskluzywne wydarzenie zarezerwowane było wyłącznie dla Klientów i Przyjaciół La Squadry. Podczas spotkania można było również podnieść swoje umiejętności za sterami własnych supersamochodów w bezpiecznych warunkach.
Był to jednocześnie jeden z największych zlotów posiadaczy samochodów marki Ferrari w Polsce: na torze pojawiło się aż 60 modeli ze stajni z Maranello.
Każdy festiwal musi mieć swojego headlinera i w tym przypadku był nim Bugatti Bolide: bolid wyścigowy będący najbardziej ekstremalną konstrukcją w liczącej 116 lat historii owianego legendą producenta samochodów z Alzacji.
Obok niego alternatywną wizję motoryzacyjnego ekstremum reprezentował Rimac Nevera: hypercar o elektrycznym napędzie o mocy 1914 KM, który przesuwa granice tego, co możliwe nawet w tym segmencie motoryzacji. Dwa różne światy spotkały się na jednym torze w Polsce, by zaprezentować jak różnorodne i fascynujące potrafią być konstrukcje stanowiące aktualny szczyt możliwości technicznych.
Pagani Utopia Roadster udowadnia, że technologia i wyjątkowa estetyka mogą tworzyć jedno, spójne arcydzieło, w którym każdy detal, od pojedynczej śrubki po wyeksponowany mechanizm skrzyni biegów, powstał z obsesyjną dbałością o formę.
W podobnym duchu, choć z zupełnie inną narracją, zaprezentował się AGTZ Twin Tail: opracowany wspólnie przez La Squadrę i założone w 1919 r. włoskie studio projektowe Atelier Zagato model, który można postrzegać jako rzeźbę na kołach. Kreacja ta oddaje hołd francuskiej legendzie wyścigów A220 poprzez unikatowe rozwiązanie konstrukcyjne: zdejmowalną tylną część karoserii, co w kilka chwil pozwala kierowcy przekształcić aerodynamiczny bolid w zwinny, zwarty samochód sportowy na kręte, techniczne odcinki.
Kimera EVO37 Martini 7 to jeden z najdoskonalszych restomodów na świecie, który poprzez połączenie oryginalnych podzespołów Lancii z najwyższej klasy inżynierią pozwala dziś znów poczuć emocje złotej ery rajdów z okresu Grupy B.
Z kolei Lamborghini Revuelto to pierwszy seryjnie produkowany samochód supersportowy z napędem hybrydowym typu plug-in z wykorzystaniem silnika V12.
Ostatni człon nazwy w modelach Ferrari SF90 Stradale oraz Dallara Stradale oznaczający po włosku ulicę, pojawia się w nich nieprzypadkowo: fakt, że samochody te uzyskały homologację drogową jest już osiągnięciem samym w sobie. Każdy z nich reprezentuje esencję technologii wyścigowych, gdzie ekstremalne materiały gwarantujące wybitną lekkość i sztywność podwozi gwarantują niezrównane wyniki na torach.
Zobacz podobne artykuły:
Seat 800 - Jedyny taki w Polsce
Moto fanatyk
2025.11.12
Słynne filmowe auta do kupienia
Wiadomości / Ciekawostki
2025.11.11
Skoda Enyaq 4x4 na Kole Podbiegunowym
Wiadomości / Wydarzenia
2025.11.04
Hamowanie ma znaczenie
Warsztat / Porady
2025.11.12
Seat 800 - Jedyny taki w Polsce
Moto fanatyk
2025.11.12
Do Austrii tylko na zimowych oponach
Wiadomości / News
2025.11.12