Serwis korzysta z plików cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę, że będą one umieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Mogą Państwo zmienić ustawienia dotyczące plików cookies w swojej przeglądarce.

reklama
Ferrari naprawia swój błąd
kalendarz 03/07 2025

Ferrari naprawia swój błąd

News / Ferrari

Włoska marka przyznaje, że wprowadzenie dotykowych elementów sterujących było pomyłką.

Ferrari wraca do fizycznych przycisków, co jest w dużej mierze spowodowane opiniami klientów. Właściciele modeli takich jak Roma, Purosangue, 296, SF90 i nowego 12Cilindri wyrazili frustrację związaną z nadmiernie wrażliwym interfejsem dotykowym na kierownicy.

W odpowiedzi Ferrari wprowadziło nowy układ sterowania, który po raz pierwszy zastosowano w przeznaczonym do jazdy torowej modelu 296 Speciale, a ostatnio w podstawowym modelu Amalfi.

Jednocześnie wszystkie przyszłe modele Ferrari będą miały fizyczne przyciski na kierownicy. Szef ds. handlowych Enrico Galliera powiedział w rozmowie z magazynem „Autocar”, że prawdziwe przyciski „będą stosowane w każdym nowym wydaniu, które wprowadzimy na rynek”. Co więcej, szef ds. rozwoju produktu Gianmaria Fulgenzi powiedział Top Gear, że modernizacja istniejących modeli jest możliwa. Obecni właściciele nie będą musieli wymieniać całej kierownicy; wystarczy wymienić jej środkową część, a usługę będzie można wykonać u dealera bez odsyłania kierownicy do Maranello.

Dlaczego Ferrari w ogóle przyjęło dotykowe klawisze? Podczas opracowywania modelu SF90, najbardziej zorientowanego na wydajność modelu Ferrari w tamtym czasie, zespół miał na celu stworzenie najszybszego możliwego interfejsu. Zainspirowani szybkością ekranów dotykowych smartfonów, twórcy auta przenieśli tę koncepcję na kierownicę samochodu. Niestety, zmiana ta nie okazała się tak udana, jak pierwotnie planowano. „Nasza filozofia zawsze brzmi: ręce na kierownicy, oczy na drodze” — powiedział Galliera. „Ale odkryliśmy, że ludzie spędzają zbyt dużo czasu, mając oczy również na kierownicy. Słuchaliśmy naszych klientów”.

Galliera przyznał, że interfejs jest „prawdopodobnie zbyt zaawansowany i nie do końca idealny w użytkowaniu” i podkreślił, że Ferrari nie rezygnuje całkowicie z tej strategii, ale wprowadza zmiany w oparciu o rzeczywiste opinie.

Chociaż sterowanie dotykowe bywa frustrujące, nowoczesny interfejs nie odstrasza jednak  kupujących. Ferrari odnotowało rekordową sprzedaż w 2024 r., dostarczając 13 752 samochody, czyli o 0,7 proc. więcej niż w roku poprzednim. Ma wystarczająco dużo zamówień aby pokryć produkcję do końca przyszłego roku, co oznacza, że nowo złożone zamówienia nie zostaną zrealizowane do 2027 r./ns/

Foto: Ferrari


Tagi:
Ferrari, ekrany dotykowe

Zobacz podobne artykuły:

Do Austrii tylko na zimowych oponach
kalendarz 12/11 2025

Do Austrii tylko na zimowych oponach

Wiadomości / News

2025.11.12

Wymóg ten obowiązuje od 1 listopada.
Nissan Juke - czym zaskoczy?
kalendarz 11/11 2025

Nissan Juke - czym zaskoczy?

Wiadomości / News

2025.11.11

Po raz pierwszy samochód otrzyma napęd elektryczny.
Mitsubishi Lancer Evo może powrócić?
kalendarz 10/11 2025

Mitsubishi Lancer Evo może powrócić?

Wiadomości / News

2025.11.10

Inżynier Mitsubishi rozbudza nadzieje na powrót Lancera Evolution.
Najnowsze artykuły:
Hamowanie ma znaczenie

Hamowanie ma znaczenie

Warsztat / Porady

2025.11.12

Jesień i zima to najtrudniejsze okresy w roku pod względem warunków na drogach.
Seat 800 - Jedyny taki w Polsce

Seat 800 - Jedyny taki w Polsce

Moto fanatyk

2025.11.12

Wyjątkowy egzemplarz tego modelu jest do kupienia.
Dominacja Toyoty w Rajdzie Japonii

Dominacja Toyoty w Rajdzie Japonii

Wiadomości / Moto sport

2025.11.12

Ogier, Evans i Pajari na podium.