Serwis korzysta z plików cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę, że będą one umieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Mogą Państwo zmienić ustawienia dotyczące plików cookies w swojej przeglądarce.

reklama
Erik Cais i Jindriska Zakova zwycięzcami 30. Rajdu Rzeszowskiego
kalendarz 08/08 2021

Erik Cais i Jindriska Zakova zwycięzcami 30. Rajdu Rzeszowskiego

Moto sport

Czesi zostali szóstą zagraniczną załogą na liście zwycięzców rzeszowskiej imprezy.

Walka rozegrała się na trasie o długości niespełna 153 km, podzielonej na 11 odcinków specjalnych. Ostatni z nich, dodatkowo punktowany Power Stage Łomża, wygrali Cais i Zakova, pieczętując tym samym swój triumf w rajdzie.

Duet startujący Fordem Fiesta MkII Rally2 pokonał kolegów z FIA ERC: Mikołaja Marczyka i Szymona Gospodarczyka o 16,1 s. Grzegorz Grzyb i Michał Poradzisz, poobijani po wypadku na testach, stanęli na najniższym stopniu podium [+2.01,3].

Mam nadzieję, że wygraliśmy. Nie chcę mówić, że na pewno, ale spisaliśmy się tu nieźle, więc pewnie tak. Poczekajmy – mówił Cais, oczekujący na rezultat Marczyka.

To był bardzo trudny i wymagający rajd. Cieszę się, że jesteśmy na mecie. Wielkie ukłony dla Erika Caisa i Jindriski Zakovej, ponieważ w tych trudnych warunkach pokazali europejski poziom. My dawaliśmy z siebie wszystko przez cały weekend. Dzisiaj musiałem uszanować pracę całego zespołu i nie chciałem atakować za wszelką cenę – podsumował Marczyk.

Chcieliśmy przyjechać chociaż na trzecim miejscu, ponieważ ten rajd był dla nas niesamowitym wyzwaniem. Jestem w strasznie słabej kondycji fizycznej. Byliśmy też bardzo zdołowani, ponieważ to wydarzenie było dosyć „grube”, jeśli chodzi o moją karierę. Dzisiejszy dzień był łatwiejszy. Mniej błota i syfu na drodze. Ja również czułem się zdecydowanie lepiej – powiedział Grzegorz Grzyb.

Po świetnym finiszu na czwartym miejscu zameldowali się Kacper Wróblewski i Jakub Wróbel [+2.11,7]. Duet odrabiający straty po wczorajszym kapciu, uporał się dziś z Sylwestrem Płachytką i Jackiem Nowaczewskim [+2.30,3].

Pokazaliśmy na co nas stać. Traciliśmy wczoraj przez pozycję na drodze. Dziś jechaliśmy bardzo szybko. Śmiałem się, że ten poprzedni oes pokonaliśmy jak w grze Richard Burns Rally. Udało się nazbierać trochę punktów. Wygraliśmy też swój pierwszy OS w [klasyfikacji generalnej] RSMP – cieszył się Wróblewski.

Podziękowania dla wszystkich, którzy przyczynili się do tego naszego małego sukcesu. Jechało się nam naprawdę dobrze. Jesteśmy na mecie ekstremalnie trudnego Rajdu Rzeszowskiego. Podziękowania dla Jacka, mojej rodziny i całego zespołu – powiedział Płachytka.

Niezadowoleni opuszczą Rzeszów Tomasz Kasperczyk i Damian Syty. Przez dwa dni mieli sporo problemów i w rezultacie osiągnęli metę na szóstym miejscu [+2.50,8]. Wiele przygód mieli dziś Łukasz Kabaciński i Michał Kuśnierz. Ostatni odcinek ukończyli z otwartą maską. Utrzymali jednak siódme miejsce [+5.03,6]. Maciej Lubiak i Grzegorz Dachowski zaliczyli kolejny niezły rajd w Skodzie – ósma pozycja ze stratą niespełna 5,5 minuty do Caisa.

Dwa ostatnie miejsca w dziesiątce należały do Zbigniewa Gabrysia i Krzysztofa Janika [+5.39,7] oraz zwycięzców klasy 3. – Łukasza Byśkiniewicza i Zbigniewa Cieślara [+6.33,5].

Poza Caisem punkty za Power Stage wzięli: Marczyk [4], Wróblewski [3], Grzyb [2] i Kasperczyk [1]. W pierwszym dniu rundy RSMP najlepszy był Cais, w drugim Marczyk.

Świetnie spisali się dziś Adam Sroka i Patryk Kielar. Duet w Peugeocie 208 Rally4 o poranku objął prowadzenie w polskiej „ośce” oraz klasie 4. i nie dał sobie wydrzeć zwycięstwa. W obu klasyfikacjach na drugim miejscu dojechali Jakub Brzeziński i Dariusz Burkat [+35,3 s], a na trzecim Błażej Gazda i Maciej Mikuliszyn [+5.00,5].

– To chyba jedna z najczyściej przejechanych pętli w mojej karierze. Bez błędów. Jestem z tego bardzo zadowolony – skomentował Sroka.

W Open 2WD triumfowali Jacek Sobczak i Michał Marczewski. Drugie miejsce zajęli Dawid Smółka i Krzysztof Mazur [+7.56,4]. Na najniższym stopniu podium stanęli Andrzej Borkowski i Michał Jurgała [+10,29,4].

Najszybszym duetem w Open 4WD byli Marcin Kowal i Sebastian Lenkowski. Artur Równiatka i Wojciech Habuda stracili 2.47,8. Strata Marka Roeflera i Marka Bały przekroczyła 15 minut.

Jacek Michalski i Adam Binięda zwyciężyli w HR2, zostawiając za sobą Pawła Grzywacza i Błażeja Czekana [+9.35,8]. Podium skompletowali Paweł Wysocki i Arkadiusz Sałaciński [+25.52,1].

Marcin Gaciarz i Henryk Sosnowski zapisali na swoje konto triumf w HR3, a Marcin Kanik i Bartosz Herban w HR4.

W punktacji prowadzą Marczyk i Gospodarczyk ze 147 oczkami na koncie. Kasperczyk i Syty zgromadzili 83 punkty. Wojciech Chuchała i Sebastian Rozwadowski – dzisiejsi pechowcy – są na trzecim miejscu [81].

źródło: Rajd Rzeszowski
Foto: Jakub Rozmus


Tagi:
Rajd Rzeszowski, Rajd Rzeszowski 2021, RSMP, Erik Cais, Jindriska Zakova, Mikołaj Marczyk, Grzegorz Grzyb

Zobacz podobne artykuły:

Podwójne zwycięstwo Toyoty w Rajdzie Chorwacji
kalendarz 22/04 2024

Podwójne zwycięstwo Toyoty w Rajdzie Chorwacji

Wiadomości / Moto sport

2024.04.22

Sébastien Ogier wygrał Rajd Chorwacji.
 Druga runda WEC 2024
kalendarz 20/04 2024

Druga runda WEC 2024

Wiadomości / Moto sport

2024.04.20

Na nowym dla serii włoskim torze Imola odbędzie się druga runda sezonu Długodystansowych Mistrzostw Świata FIA (WEC).
Elfyn Evans powtórzy sukces w Chorwacji?
kalendarz 19/04 2024

Elfyn Evans powtórzy sukces w Chorwacji?

Wiadomości / Moto sport

2024.04.19

Zespół Toyoty będzie bronił prowadzenia w kategorii producentów podczas Rajdu Chorwacji.
Najnowsze artykuły:
Alfa Romeo - nazwa Milano już była

Alfa Romeo - nazwa Milano już była

Wiadomości / News

2024.04.24

To nie pierwszy raz, kiedy Alfa Romeo zrezygnowała z nazwy Milano.
 Dwie duże marki chińskich samochodów w tym roku trafią do Polski

Dwie duże marki chińskich samochodów w tym roku trafią do Polski

Wiadomości / Gorące tematy

2024.04.23

Są w stanie konkurować jakością z europejskimi producentami aut.
 Im większy luksus, tym większe… ryzyko!

Im większy luksus, tym większe… ryzyko!

Używane

2024.04.22

Spośród 20 samochodów ze zmanipulowaną historią serwisową lub cofniętym licznikiem, aż 14 należy właśnie do klasy wyższej.