Elfyn Evans powtórzy sukces w Chorwacji?
Zespół Toyoty będzie bronił prowadzenia w kategorii producentów podczas Rajdu Chorwacji.
Rajd Chorwacji (18-21 kwietnia) po raz pierwszy dołączył do kalendarza Rajdowych Mistrzostw Świata FIA (WRC) trzy lata temu. Od tego czasu Toyota Gazoo Racing World Rally Team (TGR-WRT) nieprzerwanie triumfuje w rajdzie, a zwycięstwa dla Toyoty wywalczyło trzech kierowców. Dwóch z nich powraca w składzie TGR-WRT na tegoroczną edycję zawodów. "Nasze zwycięstwo w minionym Rajdzie Safari było wynikiem ciężkiej pracy całego zespołu i dało nam jeszcze więcej motywacji na nadchodzącą rundę. W przeszłości dobrze sobie radziliśmy w Chorwacji i mamy dobre przeczucia co do tego startu”. - mówił Jari-Matti Latvala, szef zespołu.
Zwycięzca z 2021 r. Sébastien Ogier pilotowany przez Vincenta Landaisa, wystartuje po raz drugi w tym sezonie. Francuz ma już za sobą start i drugie miejsce w asfaltowym Rajdzie Monte Carlo.
Zeszłoroczny triumfator Rajdu Chorwacji Elfyn Evans pilotowany przez Scotta Martina, ponownie połączy siły z Ogierem, by powiększyć sześciopunktową przewagę dla marki Toyota w klasyfikacji producentów. Brytyjska załoga z pewnością będzie chciała wskoczyć na pozycję liderów w klasyfikacjach indywidualnych kierowców i pilotów. Evans z Martinem tracą aktualnie tylko 6 punktów do pierwszej załogi w stawce.
Trzecią Toyotę GR Yaris Rally1 Hybrid poprowadzi Takomoto Katsuta, pilotowany przez Aarona Johnstona. Podczas trzech dotychczasowych edycji imprezy, Japończyk za każdym razem meldował się na mecie wymagającego rajdu w pierwszej szóstce.
Rajd Chorwacji od momentu swojego debiutu w WRC nieprzerwanie odbywa się w stolicy Chorwacji Zagrzebiu i jego okolicach. Park serwisowy został w tym roku przeniesiony do nowej lokalizacji w centrum handlowym Westgate. Odcinki specjalne rozgrywane są w pobliżu granic ze Słowenią, na asfaltowych drogach o bardzo zróżnicowanej przyczepności i konfiguracji. Do stale zmieniającego się poziomu przyczepności często dochodzą nieprzewidziane warunki pogodowe z dodatkowo utrudniającym jazdę deszczem i błotem. Z kolei techniczne i kręte sekcje odcinków specjalnych są poprzecinane wieloma szybkimi partiami ze skokami na licznych wzniesieniach.
„Gdy jest sucho, chorwackie drogi są bardzo przyjemne do jazdy, ale wiemy, że pogoda może odegrać tu dużą rolę i sprawić, że będzie to bardzo trudny rajd. GR Yaris Rally1 Hybrid jest mocny na asfalcie, ale zdajemy sobie sprawę, że konkurencja cały czas robi postępy. W tej imprezie kierowca musi być pewny swojego samochodu i stale zmieniającej się przyczepności. Naszym celem jest więc zapewnienie kierowcom tej pewności i mam nadzieję, że na koniec weekendu uda nam się zdobyć jak najwięcej punktów". - dodaje Latvala.
W piątek rywalizacja przeniesie się w stronę nadmorskiego kurortu Rijeka. Będzie to najdłuższy dzień zawodów, z ośmioma odcinkami specjalnymi o długości ponad 119 km. Całkowity dystans do pokonania tego dnia przez załogi to 589 km.
Sobotnia rywalizacja 20 kwietnia rozegrana będzie w typowym dla rajdu formacie, z czterema dwukrotnie pokonywanymi odcinkami specjalnymi na zachód i południe od Zagrzebia, przedzielonych serwisem. Finałowy dzień składa się z dwóch przejeżdżanych dwa razy odcinków na północ od Zagrzebia, z Power Stage Zagorska Sela - Kumrovec./oprac.ns/
Foto: Toyota
Zobacz podobne artykuły:
Thierry Neuville po raz pierwszy mistrzem świata
Wiadomości / Moto sport
2024.11.30
Toyota mistrzem świata producentów WRC
Wiadomości / Moto sport
2024.11.26
Kajetanowicz kończy sezon na podium
Wiadomości / Moto sport
2024.11.24
Seat Ateca 1.5 TSI DSG Xperience 150 KM – Poprawna aż do bólu?
Testy / Testy
2024.12.02
Thierry Neuville po raz pierwszy mistrzem świata
Wiadomości / Moto sport
2024.11.30