Elektryczne Porsche 911?
Szef biura projektów Porsche uważa, że w pełni elektryczny model 911 jest możliwy.
Na początku tego roku szef Porsche, Oliver Blume, stwierdził, że 911 będzie ostatnim modelem, który przejdzie na elektrykę, „jeśli w ogóle tak się stanie”. Jednak to nie powstrzymało szefa projektów marki, Michaela Mauera, przed wyobrażeniem sobie słynnego modelu Porsche i mówieniem na ten temat, choć wprowadzenie takiego wariantu przed 2030 r. jest bardzo mało prawdopodobne.
Blume stwierdził, że koncepcja 911 „nie pozwala na opracowanie w pełni elektrycznego samochodu, ponieważ silnik jest z tyłu”. Mauer potwierdził, że sylwetka 911 nie zniknie, jednak ograniczenia układu z silnikiem umieszczonym z tyłu, nie wydają się go niepokoić, bo jak dodał, elektryczny układ napędowy daje projektantom większą swobodę działania.
Michael Mauer w rozmowie z magazynem „Autocar” stwierdził, że bardziej martwi się ograniczeniami w przyszłych silnikach spalinowych, spowodowanych coraz bardziej rygorystycznymi przepisami dotyczącymi emisji spalin. Powiedział, że „z czysto projektowego punktu widzenia, elektryczna 911-tka będzie w przyszłości jeszcze łatwiejsza w projektowaniu”.
Mauer przyznał, że „różne opinie” są częścią kultury Porsche i ostatecznie to prowadzi do najlepszych rozwiązań, przypominając ewolucję od silników chłodzonych powietrzem do chłodzonych cieczą i turbodoładowanych. Uważa, że tradycyjny dźwięk 6-cylindrowego silnika nie oddaje w 100 proc. charakteru auta, ponieważ stylistyka, prowadzenie i osiągi są równie ważnymi czynnikami oddającymi ducha 911-tki.
Chociaż Mauer i jego zespół mają już wizję przyszłego, w pełni elektrycznego 911, sceptycznie podchodzi do faktu wprowadzenia na rynek: „Zobaczymy. Może wraz z debiutem następnej generacji, nadal będziemy mogli robić 911 z silnikiem spalinowym. Nie wiem. Jako projektant wiem, że znajdziemy rozwiązanie.”
Być może w najbliższym czasie nie zobaczymy wariantu 911 BEV, ale wygląda na to, że Porsche przygotowuje się do elektryfikacji swojego kultowego modelu. Hybrydowy prototyp 911 Turbo został zauważony podczas testów na torze Nurburgring kilka miesięcy temu, co sugeruje mocniejszą wersję. Obecna generacja 992, która zadebiutowała w 2018 r, została zaprojektowana z możliwością elektryfikacji zarówno w wersji mild-hybrid, jak i plug-in hybrid./ns/
Zobacz podobne artykuły:
Wicepremier Gawkowski stracił samochód
Wiadomości / News
2024.04.25
Alfa Romeo - nazwa Milano już była
Wiadomości / News
2024.04.24
VW R – oddzielną marką?
Wiadomości / News
2024.04.21
Wicepremier Gawkowski stracił samochód
Wiadomości / News
2024.04.25
Alfa Romeo - nazwa Milano już była
Wiadomości / News
2024.04.24
Dwie duże marki chińskich samochodów w tym roku trafią do Polski
Wiadomości / Gorące tematy
2024.04.23