Ekstremalny Golf R 400
W Pekinie VW zaprezentował studyjny model Golfa.
Samochód wyróżnia się agresywną stylizacją a przede wszystkim mocą, wynoszącą 400 KM. Koncepcyjny model konstrukcyjnie opiera się na seryjnym Golfie VII. Do napędu auta posłużył 4-cylindrowy, 2.0-litrowy turbodoładowany silnik benzynowy. Konstruktorzy zmodyfikowali m in. parametry turbosprężarki. Dzięki tym zmianom, moc została zwiększona do 400 KM, zaś maksymalny moment obrotowy wynosi 450 Nm.
Napęd jest przekazywany na cztery koła (4Motion) za pośrednictwem 6-biegowej przekładni DSG, która zapewnia sprint od 0 do 100 km/h w zaledwie 3,9 sekundy. Jest to szybciej niż seryjny Golf R. Prędkość maksymalna również wzrosła z 250 km/h do 280 km/h.
Masa auta wynosi 1420 kg. Nadwozie zostało 20 mm poszerzone. Powiększone nadkola - Flared – to hołd dla Golfa Rallye G60 z 1998 r. Koncepcyjny model otrzymał 19-calowe felgi z ogumieniem 235/35 R19. Z tyłu natomiast znalazły podwójne 110 mm centralnie umieszczone rury wydechowe inspirowane tymi z modelu Golfa R32 2002.
We wnętrzu sportowe akcenty – fotele z zagłówkami i otworami na pasy bezpieczeństwa. W drugim rzędzie również znajdują się dwa oddzielne fotele pokryte pikowaną Alcantarą i skórą z kontrastowym przeszyciem.
Volkswagen zapewnia, że Golf R 400 to tylko model koncepcyjny i przynajmniej na razie nie ma żadnych planów odnośnie uruchomienia produkcji.
Zobacz podobne artykuły:
Wicepremier Gawkowski stracił samochód
Wiadomości / News
2024.04.25
Alfa Romeo - nazwa Milano już była
Wiadomości / News
2024.04.24
Dwie duże marki chińskich samochodów w tym roku trafią do Polski
Wiadomości / Gorące tematy
2024.04.23
Startuje sezon rajdowych MP
Wiadomości / Moto sport
2024.04.26
Majówka 2024 – raport drogowy
Bezpieczeństwo
2024.04.26
Nissan Qashqai E-Power Tekna + – Nadzieja przyszłości?
Testy / Testy
2024.04.26