Serwis korzysta z plików cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę, że będą one umieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Mogą Państwo zmienić ustawienia dotyczące plików cookies w swojej przeglądarce.

reklama
Dziesięć lat Audi Sport customer racing
kalendarz 09/06 2018

Dziesięć lat Audi Sport customer racing

Moto sport / Audi

Sześć modeli Audi stworzonych dla najlepszych zespołów wyścigowych i ponad pięćdziesiąt tytułów mistrzowskich na całym świecie.

Audi Sport customer racing świętuje swoje dziesięciolecie. Pierwsza generacja Audi R8 LMS została zaprezentowana w roku 2008, a już w następnym sezonie klienci Audi Sport, którzy zdecydowali się na zakup tego auta kategorii GT3 zdobyli trzy tytuły mistrzowskie. Do dziś, liczba takich sukcesów wzrosła do 52 na całym świecie, a dodatkowo samochody marki Audi wygrywały też w innych kategoriach oraz w 12-, 24-, a nawet w 25-godzinnych wyścigach długodystansowych. Jak dotąd, Audi Sport customer racing zbudowało 531 wyścigowych samochodów dla klientów z różnych zakątków globu.

„Audi Sport customer racing doświadcza dziś największej ofensywy modelowej w swej historii” – mówi Michael-Julius Renz, dyrektor zarządzający Audi Sport GmbH. „W roku 2018 po raz piąty walczyliśmy w jednym z najważniejszych na świecie wyścigów długodystansowych – 24 godziny na Nürburgring. Wyścig odbył się właśnie pod hasłem naszego jubileuszu, który świętowaliśmy z naszymi klientami, kibicami i przyjaciółmi marki.” Do wyścigu na Nürburgring, w trzech klasach zgłoszono 33 wyścigowe auta obecnej gamy modelowej oferowanej przez Audi Sport. O wygraną w klasyfikacji generalnej walczyły Audi R8 LMS w wersji GT3, natomiast o zwycięstwa w swoich klasach Audi R8 LMS GT4 i Audi RS 3 LMS. W tym samym czasie w ramach Pucharu Audi Sport R8 LMS, na starcie stawili się zawodnicy zasiadający za sterami dwóch wersji Audi R8 LMS, a siedem Audi RS 3 LMS ruszyło do walki o puchar WTCR - FIA World Touring Car Cup.

Dwa pierwsze zwycięstwa generalne w słynnym wyścigu na Nürburgring w latach 2012 i 2014 oraz wygrane w 24-godzinnym wyścigu w Spa w latach 2011, 2012 i 2014, to zasługa pierwszej generacji Audi R8 LMS. Przez siedem lat produkcji zbudowano 137 sztuk tego wyścigowego modelu, przeznaczonych dla klientów z Azji, Australii, Europy oraz Północnej i Południowej Ameryki. Auto cały czas z sukcesami startuje w wyścigach klas samochodów starszych generacji, np. Australian club sport. Wszyscy używający ich klienci mogą korzystać z globalnej sieci serwisowej i z kompleksowej usługi dostawy części.  

W 2011 r, Audi Sport customer racing poszerzyło swą ofertę o model dla małej, ale ważnej niszy. Klienci startujący na Nürburgring, ale również w różnych wyścigach serii klubowych, dostali do swojej dyspozycji Audi TT RS - przednionapędowe auto z silnikiem o mocy 380 KM i o nieprzeciętnych właściwościach jezdnych. Oprócz wielu zwycięstw w Europie i w Stanach Zjednoczonych, Audi TT RS wygrało w 2011 r. klasyfikację generalną Długodystansowych Mistrzostw VLN na Nürburgringu, gdzie musiało się mierzyć z wieloma dużo wyżej klasyfikowanymi rywalami. Jednak swój największy sukces Audi TT RS odniosło w roku 2013, wyprzedzając największe tuzy GT na mecie 25-godzinnego wyścigu w Thunderhill w Kalifornii.

W 2015 r. cztery pierścienie zaprezentowały dwa zupełnie nowe samochody wyścigowe. Audi TT cup przez trzy lata było wyłącznym modelem w którym startowali zawodnicy Pucharu Audi Sport TT Cup. Natomiast druga generacja Audi R8 LMS o mocy 585 KM wyznaczyła kanony bezpieczeństwa i kontynuowała pasmo sukcesów zapoczątkowane przez generację pierwszą tego modelu. Jego najwyższe kwalifikacje podkreśliły zwycięstwa w długodystansowych wyścigach w Daytona, na Nürburgring, w Spa, w Bathurst, w Sepang, w Laguna Seca oraz wiele innych wygranych na całym globie. Do dziś zbudowano 103 sztuki tego wyścigowego samochodu. Warto zaznaczyć, że 50 proc. komponentów użytych do produkcji wersji wyścigowej, w tym najwyższej mocy silnik V10, to te same podzespoły, których używa się w modelu R8 produkcji seryjnej.

Na kolejnym etapie rozwoju swojej ofensywy modelowej, pod koniec roku 2016, Audi Sport customer racing pokazało Audi RS 3 LMS. Przednionapędowy samochód przeznaczony dla popularnej kategorii TCR rozwija moc 350 KM. Podobnie jak Audi TT cup, pojazd ten wytwarzany jest wraz z marką Cupra w ramach korporacji, w zakładach w hiszpańskim Martorell. Do dziś zbudowano 166 sztuk auta przeznaczonego dla początkujących w sportach motorowych. Tylko w pierwszym sezonie startów, Audi RS 3 LMS wywalczyło pięć tytułów mistrzowskich. Najnowszą propozycją ofertową Audi Sport customer racing jest Audi R8 LMS GT4. Auto to zaliczyło już udany początek sezonu, zdobywając w styczniu tego roku pierwsze i drugie miejsce w 24-godzinnym wyścigu w Dubaju. W pierwszych sześciu miesiącach jego produkcji zbudowano 65 sztuk. Audi R8 LMS GT4 produkowane jest w zakładzie w Böllinger Höfe, a ze swoim seryjnym bratem dzieli 60 proc. podzespołów.

„Zainteresowanie klientów i ich sukcesy jasno wskazują, że nasza ofensywa modelowa przynosi owoce” – mówi Chris Reinke, szef Audi Sport customer racing. „Tylko w tym sezonie, zespoły jeżdżące naszymi samochodami wzięły udział 158 wyścigach różnych klas, triumfując w 53 z nich. Jesteśmy dumni, że wśród naszych klientów, w bardzo konkurencyjnym środowisku, mamy tak silne zespoły i utalentowanych kierowców.” Oprócz imprez, w których rywalizują klienci Audi Sport customer racing, firma bierze udział również w wyścigach Intercontinental GT Challenge, FIA GT World Cup oraz WTCR – FIA World Touring Car Cup. Wspomaga też prywatne zespoły na dużych imprezach dla nich przeznaczonych, np. podczas 24-godzinnych wyścigów na Nürburgring i w Spa./oprac. ns/


Tagi:
Audi, Audi Sport, Audi Sport customer racing, Audi Sport GmbH, Audi R8 LMS, Audi R8 LMS GT4, Audi RS 3 LMS, Audi RS 3 LMS, Audi TT RS, Puchar Audi Sport TT Cup

Zobacz podobne artykuły:

Startuje sezon rajdowych MP
kalendarz 26/04 2024

Startuje sezon rajdowych MP

Wiadomości / Moto sport

2024.04.26

27 kwietnia rusza 69 sezon Rajdowych Samochodowych Mistrzostw Polski.
Podwójne zwycięstwo Toyoty w Rajdzie Chorwacji
kalendarz 22/04 2024

Podwójne zwycięstwo Toyoty w Rajdzie Chorwacji

Wiadomości / Moto sport

2024.04.22

Sébastien Ogier wygrał Rajd Chorwacji.
 Druga runda WEC 2024
kalendarz 20/04 2024

Druga runda WEC 2024

Wiadomości / Moto sport

2024.04.20

Na nowym dla serii włoskim torze Imola odbędzie się druga runda sezonu Długodystansowych Mistrzostw Świata FIA (WEC).
Najnowsze artykuły:
Wizja Hondy

Wizja Hondy

Wiadomości / Ciekawostki

2024.04.29

Honda zaprezentowała ewolucję swojego podejścia do uzyskania bardziej zrównoważonego procesu projektowania produktów podczas Milan Design Week. Tym samym po raz pierwszy w Europie, przedstawiła zelektryfikowane pojazdy miejs...
Majówka 2024 – raport drogowy

Majówka 2024 – raport drogowy

Bezpieczeństwo

2024.04.26

Przed nami pierwszy długi weekend majowy. Czego możemy spodziewać się w tym roku, wyruszając w trasę na majówkę?
Nissan Qashqai E-Power Tekna + – Nadzieja przyszłości?

Nissan Qashqai E-Power Tekna + – Nadzieja przyszłości?

Testy / Testy

2024.04.26

Najnowszy Nissan Qashqai może się podobać. Jednak Nissan proponuje swoim klientom jeszcze coś... Oferuje bowiem połączenie auta spalinowego i elektrycznego.