
Czy wszystkie marki Stellantis przetrwają?
Przyszłość Chryslera, Lancii i nie tylko zostanie rozstrzygnięta w 2026 r.
O przyszłości niektórych 14 marek wchodzących w skład koncernu Stellantis, informowaliśmy w lipcu tego roku. Przypomnijmy, że w 2021 r., wkrótce po sfinalizowaniu fuzji Fiat Chrysler Automobiles (FCA) i PSA Group, dyrektor generalny Stellantis Carlos Tavares złożył obietnicę, że konglomerat motoryzacyjny będzie inwestował we wszystkie marki przez 10 lat. Teraz okazuje się, że przyszłość przynajmniej niektórych z nich poznamy znacznie szybciej.
Podczas tegorocznej wystawy Paris Motor Show, Tavares powiedział, że decyzje na ten temat zostaną podjęte za 2-3 lata. Kiedy to nastąpi, Stellantis będzie miał nowego szefa. Jak niedawno ogłoszono, proces poszukiwania nowego prezesa już się rozpoczął. Pięcioletni kontrakt Tavaresa wygasa na początku 2026 r. i nie zostanie przedłużony, ponieważ Portugalczyk przejdzie na emeryturę. Jego następca zostanie ogłoszony pod koniec 2025 r.
W międzyczasie Tavares powiedział w rozmowie z „Automotive News”, że wszystkie marki będą finansowane do 2026 r. Tymczasem Chrysler ma tylko jeden model, starzejący się Pacifica/Voyager. Jednak walcząca o przetrwanie amerykańska marka szykuje się do wprowadzenia na rynek swojego pierwszego pojazdu elektrycznego w przyszłym roku. A zatem być może przetrwa.
Lancia odrodzi się dzięki nowemu modelowi Ypsilon. Za dwa lata pojawi się nowa Gamma jako flagowy model w nadwoziu fastback. Być może w 2028 dołączy również nowa Delta.
Alfa Romeo zamierza wprowadzić na rynek Stelvio nowej generacji w 2025 r., a Giulię rok później. Większy SUV z silnikami benzynowymi i elektrycznymi układami napędowymi, który ma konkurować z Porsche Cayenne, ma zadebiutować w 2027 r.
Dodge wprowadzi nową linię modeli Charger i Hornet bazujących na Alfie Romeo Tonale, a według doniesień nazwa Stealth powróci jako SUV w 2027 r. i zastąpi Durango.
Jeep ma w planach nowe modele Renegade i Compass, ponadto samochód, który będzie pozycjonowany poniżej Grand Cherokee. Wszystkie te nowości pojawią się do końca 2027 r.
Największe marki koncernu Fiat, Opel/Vauxhall, Citroën i Peugeot mają bogate plany dotyczące nowych modeli. O Maserati Tavares powiedział, że firma „jest na minusie”, zrzucając winę na marketing, a nie na same samochody.
Nie jest jasne, jaki jest plan odnośnie DS Automobiles, chociaż nowy flagowy model DS9 prawdopodobnie zostanie wprowadzony na rynek w 2025 r., wraz z drugim modelem. Oczekuje się, że te dwa pojazdy będą przewodzić rodzinie hybryd typu plug-in i EV, pod warunkiem, że DS dostanie szansę udowodnienia swojej wartości.
W przypadku Abartha, będą to sportowe wersje niektórych modeli Fiata./ns/
Zobacz podobne artykuły:
Mustang Mach-E – nowe kolory i nie tylko
Wiadomości / News
2025.04.18
Dwa modele znikną z oferty Mercedesa
Wiadomości / News
2025.04.17
900 silników Kia skradziono w ciągu 5 lat
Wiadomości / News
2025.04.16
Uważaj na samochody z USA
Używane
2025.04.18
Sześciogodzinny wyścig WEC na torze Imola
Wiadomości / Moto sport
2025.04.18
Mustang Mach-E – nowe kolory i nie tylko
Wiadomości / News
2025.04.18