Serwis korzysta z plików cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę, że będą one umieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Mogą Państwo zmienić ustawienia dotyczące plików cookies w swojej przeglądarce.

reklama
Czy Alpine znów zniknie?
kalendarz 24/05 2020

Czy Alpine znów zniknie?

News / Renault

Renault może zamknąć cztery swoje fabryki. Pod znakiem zapytania jest przyszłość Alpine A110 i pięciu innych modeli.

Jak już niedawni informowaliśmy, Renault szuka oszczędności w kwocie 2 mld euro do 2022 r. Ażeby plan się powiódł, firma musi zamknąć kilka fabryk we Francji. Powołując się na lokalne media, magazyn AutoNews twierdzi, że jednym z zagrożonych zakładów jest fabryka w Dieppe – jedna z najmniejszych w Renault, w której jest zatrudnionych około 400 pracowników.

Dieppe jest miejscem, w którym powstawały dotychczasowe modele Renaultsport (oprócz Bolloré BlueCar EV). Jednocześnie od 2017 r. w Dieppe powstają egzemplarze modelu A110 odrodzonej marki Alpine.

Rywal Porsche 718 Cayman niestety nie spotkał się oczekiwanym przyjęciem na rynku. W lutym tego roku w Europie zarejestrowano tylko 61 egzemplarzy A110. Według CarSalesBase w ubiegłym roku nabywców tego modelu znalazło 4376 aut, a w 2018 r. 1950.

Plan restrukturyzacji może również dotyczyć zakładu we Flins pod Paryżem, który działa od 1952 r. W tej fabryce powstaje elektryczny model Zoe oraz Nissan Micra. W ubiegłym roku możliwości zakładu zostały znacznie ograniczone po tym, jak produkcję Clio przeniesiono do Turcji i Słowenii.

Jak wynika z nieoficjalnych doniesień, Renault może zamknąć dwie kolejne fabryki - zakład Choisy-le-Roy, który zatrudnia około 250 osób oraz Morbihan na zachodzie Francji, w którym pracuje około 400 pracowników.

Oprócz zamykania fabryk, francuski koncern może również zrezygnować łącznie z sześciu modeli, w tym Megane, Koleos, Talisman, Scenic i Espace oraz Alpine A110.

Renault, które jest częściowo firmą państwową, może uzyskać pożyczkę udzieloną przez państwo w wysokości 5 mld euro, która pomoże wyjść firmie z trudnej sytuacji związanej ze stratami spowodowanymi pandemią koronawirusa, informuje Reuters. Nie wiadomo jednak, czy zamknięcie fabryk, wystarczy ażeby Renault uzyskało pomoc od państwa./ns/

Foto: Renault


Tagi:
Renault, Alpine, Alpine A110, Renault Megane, Renault Koleos, Renault Talisman, Renault Scenic, Renault Espace

Zobacz podobne artykuły:

 BMW zapowiada w pełni elektryczny model i5
kalendarz 17/03 2023

BMW zapowiada w pełni elektryczny model i5

Wiadomości / News

2023.03.17

Powstanie także elektryczna wersja M Performance.
Kradli części w fabryce Renault
kalendarz 14/03 2023

Kradli części w fabryce Renault

Wiadomości / News

2023.03.14

Pracownicy Renault w hiszpańskiej fabryce aresztowani za kradzież części silnika.
Mercedes-Benz Sobiesław Zasada Automotive wspiera badania kliniczne
kalendarz 08/03 2023

Mercedes-Benz Sobiesław Zasada Automotive wspiera badania kliniczne

Wiadomości / News

2023.03.08

Firma została partnerem innowacyjnej technologii wczesnego wykrywania raka piersi, stworzonej przez Polaków.

Firmy z branży

Dyszkiewicz Sp. z o.o.

mazowieckie
ul. Warszawska 84
05-520 Konstancin-Jeziorna
Tel.: 22 754 51 21
Email.: grzegorz.dawidko@dyszkiewicz.pl
https://dyszkiewicz.renault.pl/
Najnowsze artykuły:
Co kieruje klientami salonów samochodów przy wyborze sprzedawcy?  Odpowiadamy

Co kieruje klientami salonów samochodów przy wyborze sprzedawcy? Odpowiadamy

Wiadomości / Wydarzenia

2023.03.23

Jakie kryteria biorą pod uwagę kupujący wybierając salon dealera? Postaramy się na te pytania odpowiedzieć.
Warto serwisować samochód w ASO? Odpowiadamy.

Warto serwisować samochód w ASO? Odpowiadamy.

Warsztat / Porady

2023.03.23

Zadaliśmy naszym czytelnikom pytanie czy warto serwisować swój samochód w Autoryzowanej Stacji Obsługi? Choć zdania były podzielone, to większość jednak odpowiedziała „tak”. Zgadzamy się z tym stwierdzeniem i na podstawie wyb...
Zakaz sprzedaży aut spalinowych w UE pod znakiem zapytania

Zakaz sprzedaży aut spalinowych w UE pod znakiem zapytania

Wiadomości / Gorące tematy

2023.03.20

Co dalej z motoryzacyjną rewolucją?