Co planuje VW?
W nadchodzącym roku Volkswagen wprowadzi na światowe rynki 34 nowe modele.
Dwanaście z nich to auta typu SUV, osiem to modele elektryczne lub hybrydowe. Dyrektor Operacyjny Volkswagena – Ralf Brandstätter – stwierdził: Stoimy u progu nowej epoki. Elektromobilność traktujemy niezwykle poważnie. Do 2024 r. VW zainwestuje w nowe technologie 19 mld euro, aż 11 mld euro z tej kwoty przeznaczymy na rozwój w zakresie elektromobilności. Już w 2020 r. VW rozpocznie największą w przemyśle samochodowym ofensywę w dziedzinie samochodów elektrycznych: w lecie zacznie się sprzedaż ID.3, a niedługo po nim modelu ID.Next, czyli naszego pierwszego SUV-a z napędem elektrycznym.
Do 2050 r. zarówno pojazdy VW, jak i samo przedsiębiorstwo mają stać się neutralne pod względem emisji dwutlenku węgla. Do 2025 r. emisja CO2 powstającego podczas produkcji ma się zmniejszyć o połowę.
Ważnym krokiem w kierunku modernizacji i cyfryzacji firmy jest uchwalona w 2019 r. „Roadmap Digital Transformation”. Opisano w niej działania jakie mają doprowadzić do dalszego wzrostu konkurencyjności i rentowności. Od stycznia 2020 r. działalność rozpocznie Car.Software będąca samodzielnym działem marki. Do 2025 r. własny udział VW w tworzeniu oprogramowania samochodowego oraz wykorzystywanego do realizacji usług samochodowych ma wzrosnąć z aktualnych niecałych 10 do co najmniej 60 proc.
Zdaniem Ralfa Brandstättera: Mimo kurczącego się światowego rynku marka VW zdołała zwiększyć swoje udziały i znacznie poprawić wynik operacyjny. Do tego sukcesu przyczyniła się przede wszystkim restrukturyzacja w zakresie głównego obszaru działalności, w tym pozytywne skutki paktu na rzecz przyszłości, a także sukces globalnej ofensywy w dziedzinie SUV-ów. Równie ważne były poprawa wyników w poszczególnych regionach oraz sprawne wprowadzenie procedury WLTP. Uchwalony w 2016 r. pakt na rzecz przyszłości także przyniósł pozytywne skutki. Z planowanej obniżki kosztów w wysokości 3 mld euro do końca 2019 r. zostanie zrealizowanych około 2,6 mld.
Arno Antlitz, Członek Zarządu ds. Finansów, powiedział: Nasza strategia przynosi efekty: samochody znajdują uznanie klientów, a dyscyplina w zakresie kosztów i inwestycji daje pozytywne skutki. Dlatego mimo trudnej sytuacji na rynku możemy potwierdzić realizację celu zakładającego osiągnięcie w 2019 r. stopy zwrotu w wysokości od czterech do pięciu procent. Zgodnie z zapowiedzią spodziewamy się uzyskać w 2019 r. znacznie ponad miliard euro operacyjnego przepływu gotówki. Nasze cele finansowe na 2020 r. pozostają bez zmian. Potwierdzamy także zamiar osiągnięcia w 2022 r. operacyjnej stopy zwrotu w wysokości co najmniej sześciu procent i przepływu gotówki w wysokości ponad 2 mld euro.
W 2019 r. poprawiła się również wydajność produkcji. Cel zakładający wzrost produktywności o 5 proc. w ciągu roku zostanie przekroczony; na koniec roku wyniesie on ponad 7 proc./oprac. ns/
źródło: VW
Zobacz podobne artykuły:
VW ID.7 Pro S przekroczył deklarowany zasięg
Warsztat / Technika
2025.01.16
Porsche GT3, którego nikt nie kupuje
Wiadomości / News
2025.01.12
Volkswagen Polo świętuje 50 urodziny
Wiadomości / Ciekawostki
2025.01.10
Rajd Monte Carlo – przed startem
Wiadomości / Moto sport
2025.01.20
Na te produkty Trump może wprowadzić cła
Wiadomości / Gorące tematy
2025.01.20
Abarth i Tramarossa
Wiadomości / Wydarzenia
2025.01.19