Serwis korzysta z plików cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę, że będą one umieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Mogą Państwo zmienić ustawienia dotyczące plików cookies w swojej przeglądarce.

reklama
Citroen C5 X bez następcy?
kalendarz 08/06 2024

Citroen C5 X bez następcy?

News / Citroen

Francuska marka zamierza skupić się przede wszystkim na modelach kompaktowych.

Dyrektor generalny Citroena, Thierry Koskas powiedział, że firma musi w przyszłości odejść od segmentu średniej wielkości, skupiając się zamiast tego na modelach subkompaktowych i kompaktowych. Tym samym oferta może zostać ograniczona do pięciu lub sześciu „dobrze pozycjonowanych” modeli. Szef marki wspomniał również o zakończeniu produkcji obecnego flagowego modelu - Citroena C5 X dodając jednocześnie dlaczego trudno jest wyprodukować opłacalny samochód miejski, który miałby być niżej pozycjonowany od modelu C3.

Przypomnijmy, że Citroen C5 X został zaprezentowany w 2021 r, łącząc elementy sedana, kombi i crossovera w rozmiarze segmentu D. Model ten może być postrzegany jako następca linii DS, CX, XM i C5/C6, z przestronnym wnętrzem i komfortowym zawieszeniem. Choć model ten „nie radzi sobie źle” pod względem sprzedaży, zdaniem dyrektora Citroena, jego segment „nie istnieje”.

Można z tego wywnioskować, że Citroen C5 X nie doczeka się następcy. Producent skupi się na bardziej popularnych segmentach. W rozmowie z magazynem „Autocar” Thierry Koskas powiedział, że Citroen „musi działać w głównych segmentach, a nie niszowych”, opisując modele subkompaktowe i kompaktowe jako „serce marki”.

Koskas ujawnił, że nie chce mieć w przyszłości szerokiego asortymentu dodając, że byłby zadowolony z „pięciu lub sześciu modeli, dobrze rozmieszczonych w swoich segmentach, naprawdę atrakcyjnych dla klientów”. Obecnie oferta Citroena obejmuje modele C3, C3 Aircross, C4, C4 X, C5 Aircross i C5 X, oprócz lekkich samochodów dostawczych (Berlingo i SpaceTourer) oraz elektrycznego modelu Ami.

Jeśli chodzi o mniejsze segmenty Koskas uważa, że pomiędzy Ami a nowym e-C3 istnieje „duża luka w zakresie obiektów elektrycznych”, ale Citroen nie ma obecnie planów jej wypełnienia: „Jeśli wejdziesz do segmentu A, spodziewamy się zapłacić mniej niż w segmencie B, ale koszty produkcji dla nas są takie same”. Niemożność wyprodukowania opłacalnego samochodu miejskiego spowodowała, że Citroen zaprzestał produkcji C1 w 2022 r , pozostawiając większego C3 i mniejszego Ami jako pośrednich następców.

Mówiąc o przyszłości, dyrektor generalny Citroena chce zachować odmienność marki, wprowadzając „nowe kształty, które nie istnieją” i „podejmować ryzyko” w dążeniu do „wstrząsania rynkiem”. Firma pozostanie także marką Stellantis zorientowaną na wartość, a Koskas stawia na samochody „niedrogie, proste i wygodne”. To główny powód, dla którego Citroen planuje w najbliższej przyszłości obok pojazdów elektrycznych nadal oferować silniki benzynowe i napędy hybrydowe./ns/

Foto: Citroen


Tagi:
Citroen, Citroen C5 X, Thierry Koskas

Zobacz podobne artykuły:

Aston Martin: 90 proc. aut spotkamy na drodze
kalendarz 23/06 2024

Aston Martin: 90 proc. aut spotkamy na drodze

Wiadomości / News

2024.06.23

To lepszy wynik niż w przypadku Mercedesa Klasy G.
Nowy Jeep Renegade w 2027 r.
kalendarz 22/06 2024

Nowy Jeep Renegade w 2027 r.

Wiadomości / News

2024.06.22

Jeep chce w 2027 r. sprzedawać o 50 proc. więcej aut niż w 2023 r.
Euro 2024 – możliwe utrudnienia na A2
kalendarz 15/06 2024

Euro 2024 – możliwe utrudnienia na A2

Wiadomości / News

2024.06.15

U naszych zachodnich sąsiadów będą prowadzone wzmożone kontrole podróżnych.
Najnowsze artykuły:
 VW Golf R 8.5 - Mocy nie zabraknie

VW Golf R 8.5 - Mocy nie zabraknie

Prezentacje / Nowości

2024.06.24

Czy nowy Golf R mocą zbliży się do takich aut jak Audi RS3 Sportback i Mercedes-AMG A45?
 Kajetanowicz apeluje o bezpieczne kibicowanie w Rajdzie Polski

Kajetanowicz apeluje o bezpieczne kibicowanie w Rajdzie Polski

Wiadomości / Moto sport

2024.06.24

Rajd na mazurskich szutrach stanowi siódmą rundę WRC.
W Warszawie rusza pierwsza w Polsce Strefa Czystego Transportu

W Warszawie rusza pierwsza w Polsce Strefa Czystego Transportu

Wiadomości / Gorące tematy

2024.06.24

Już 1 lipca w stolicy zaczynają obowiązywać normy emisji spalin dla pojazdów wjeżdżających do centrum.