Citroën Berlingo Flotowym Samochodem Roku
W Profesjonalnym Teście Flotowym stowarzyszenia SKFS, Berlingo został wybrany samochodem roku w kategorii Małych Aut Dostawczych.
Dodajmy, że o ten tytuł rywalizowało aż pięć samochodów, a w całym teście wzięły udział 72 pojazdy.
Stowarzyszenie Kierowników Flot Samochodowych (SKFS) przy wsparciu swoich partnerów już po raz ósmy zorganizowało Profesjonalny Test Flotowy. W tegorocznej edycji sprawdzono 72 samochody należące do ośmiu kategorii: Segment B, Segment C, Segment D, Małe Auta Dostawcze, Crossovery, Premium i SUV-y, Duże Auta Dostawcze oraz Subiektywny Debiut Roku. Pojazdy do testu wybierają członkowie SKFS na podstawie zestawienia przygotowanego przez jednego z partnerów – Instytut Badań Rynku Motoryzacyjnego SAMAR.
Zwycięzcy wyłaniani są na podstawie siedmiu kryteriów oceny: wyglądu zewnętrznego, funkcjonalności wnętrza, jazdy testowej, kosztu zakupu, kosztu serwisowania, wartości rezydualnej, zużycia paliwa oraz emisji CO2. Ta ostatnia cecha oraz koszty serwisu były w tym roku premiowane wyższym przelicznikiem. Wartości rezydualne pojazdów biorących udział w PTF SKFS 2017 przygotował EurotaxGlass’s, a dane pojazdów dostarczył SAMAR. Podczas testu samochody przejechały ok. 15 tys. km. W klasie Małych Aut Dostawczych najlepszy okazał się Citroën Berlingo, wyprzedzając Fiata Doblo i Dacię Dokker Van. Sędziowie przyznali Berlingo 6669,70 punktów.
Przypomnijmy, że obecna generacja Citroëna Berlingo jest dostępna na rynku od 2014 r. Samochód występuje w dwóch wersjach nadwozia o różnych długościach i pojemnościach przestrzeni ładunkowej. Jego konstrukcja została zoptymalizowana pod kątem przestronności wnętrza. Przesuwne boczne drzwi oraz asymetryczne tylne, otwierające się pod kątem 180°, ułatwiają załadunek. Pod maską Berlingo pracują nowoczesne silniki wysokoprężne BlueHDI lub benzynowa jednostka 1.6 VTi.
Podczas gali SKSF Tomasz Chodkiewicz, Dyrektor Sprzedaży do Firm marek Grupy PSA, odebrał przyznaną Berlingo nagrodę. Gala była też okazją do prezentacji nowej, elektrycznej wersji tego popularnego samochodu. E-Berlingo napędzane jest silnikiem elektrycznym o mocy 67 KM i 200 Nm momentu obrotowego. Dwie baterie litowo-jonowe o pojemności 22,5 kWh umieszczono przy tylnej osi, dzięki czemu nie ograniczają przestrzeni ładunkowej. Akumulatory zapewniają mu zasięg 170 km bez ładowania. Ich pełne naładowanie trwa 8 godzin, ale za pomocą szybkiej ładowarki można je podładować do 50 proc. w ciągu 15 min. Ładowanie do 80 proc. pojemności trwa zaledwie 30 minut./ns/
źródło: PSA
Zobacz podobne artykuły:
Motocyklista „zarobił” 226 punktów karnych
Wiadomości / News
2024.05.01
Ferrari F40 wartości ponad 3 mln dol. rozbite
Wiadomości / News
2024.04.29
Wicepremier Gawkowski stracił samochód
Wiadomości / News
2024.04.25
Lotus Evija X z rekordem Nürburgringu
Wiadomości / Ciekawostki
2024.05.01
Nico Hülkenberg kierowcą fabrycznego zespołu Audi
Wiadomości / Moto sport
2024.04.29