BMW i Shell
Firmy zacieśniają współpracę.
Shell rozszerzył współpracę z BMW AG i został Partnerem Technologicznym tegorocznych wyścigów samochodowych, w których startują auta BMW serii M. W ramach zawartej umowy BMW rekomenduje paliwa Shell V-Power, a inżynierowie Shell Lubricants wspólnie ze specjalistami BMW Motorsport będą rozwijać technologie, by stworzyć specjalną, optymalną mieszankę oleju.
Partnerstwo Technologiczne dotyczy wyścigów Deutsche Tourenwagen Masters (DTM), TUDOR United SportsCar Championship (USCC) oraz 24-godzinnego wyścigu na słynnym niemieckim torze Nürburgring-Nordschleife, obejmując tym samym wyścigi w Austrii, Kanadzie, Niemczech, Holandii, Rosji oraz Stanach Zjednoczonych. Są to bardzo zróżnicowane wyścigi: od dobrze znanej serii wyścigów DMT samochodów typu sedan, która jest postrzegana jako wyścigi samochodów klasy Gran Turismo (GT) na najwyższym poziomie, po całkowitą nowość, jaką jest seria wyścigów USCC, która odbywa się dopiero po raz drugi i łączy północnoamerykański etos szosowych rajdów samochodowych z wyścigiem wytrzymałościowym. Należy także pamiętać o 24-godzinnym morderczym dla auta i silnika wyścigu po Nürburgringu.
„Shell od lat angażuje się w rozwój sportów motorowych. Cieszymy się, że dzięki partnerstwu z BMW Motorsport oraz wyborze Shell jako wyłącznego dostawcy olejów silnikowych dla Grupy BMW na rynek posprzedażowy, mamy możliwość rozszerzania naszych działań również w tym obszarze. Oleje silnikowe Shell Helix Ultra i Pennzoil Platinum oraz paliwa Shell V-Power mogą mieć ogromny wpływ na wyniki osiągane przez auta BMW zarówno na torze, jak i poza nim. Współpraca umożliwi przesunięcie granic możliwości rozwoju naszych produktów, z czego skorzystają wszyscy kierowcy” – powiedział Mark Gainsborough, wiceprezes spółki Shell.
Dodajmy, że z początkiem 2015 roku Shell został wyłącznym dostawcą olejów silnikowych dla BMW AG na rynku posprzedażowym dla marek: BMW, BMW i, BMW M, Mini oraz BMW Motorrad. Oleje silnikowe Shell – marki Helix Ultra i Pennzoil Platinum – będą oferowane klientom Grupy BMW w ponad 140 krajach, m. in. w Chinach, Niemczech, Rosji, RPA, Korei Południowej, Wielkiej Brytanii i USA.
W ramach współpracy zespół specjalistów obu marek będzie prowadził wspólne badania nad stworzeniem mieszanki oleju silnikowego specjalnie dopasowanej do potrzeb BMW M4 DTM. Prace będą trwały przez cały okres testów oraz sezon wyścigowy. Ponadto logotypy marki Shell Helix Ultra oraz Pennzoil Platinum pojawią się na samochodach wyścigowych, kombinezonach i kaskach kierowców oraz materiałach promocyjnych.
Zobacz podobne artykuły:
Na te produkty Trump może wprowadzić cła
Wiadomości / Gorące tematy
2025.01.20
Abarth i Tramarossa
Wiadomości / Wydarzenia
2025.01.19
Obawy o serwis mogą zniechęcać do zakupu aut elektrycznych
Wiadomości / Gorące tematy
2025.01.13
Rajd Monte Carlo – przed startem
Wiadomości / Moto sport
2025.01.20
Abarth i Tramarossa
Wiadomości / Wydarzenia
2025.01.19