Serwis korzysta z plików cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę, że będą one umieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Mogą Państwo zmienić ustawienia dotyczące plików cookies w swojej przeglądarce.

reklama
BMW serii 3 G20 z zawieszeniem Bilstein
kalendarz 03/08 2024

BMW serii 3 G20 z zawieszeniem Bilstein

Moto fanatyk / Tuning / BMW

Producent przygotował trzy propozycje, w tym wyczynowe zawieszenie gwintowane.   

Nie jest tajemnicą, że seryjne zawieszenia samochodów osobowych zazwyczaj są tylko kompromisem. Każdy, kto oczekuje więcej dynamiki ma na szczęście kilka możliwości personalizacji swojego pojazdu. W niektórych modelach można za dopłatą wybrać fabryczne zawieszenie sportowe albo zamówić coś specjalnego na rynku niezależnym. Swoją propozycję dla modelu BMW serii 3 G20 przygotowała firma Bilstein.

Niemiecki magazyn samochodowy „Auto Bild Sportscars” nie ma wątpliwości - w testach redakcyjnych Bilstein Evo S, podstawowy zestaw tuningowy dla BMW serii 3 okazuje się lepszy niż opcjonalne zawieszenie fabryczne M.

„Kiedyś było z tym różnie, ale obecnie alternatywne sportowe zawieszenia fabryczne są projektowane w bardzo podobny sposób. Zazwyczaj obniżają prześwit o ok. 15 mm i mają nieco bardziej sportową charakterystykę. W zawieszeniach akcesoryjnych mamy znacznie większe pole manewru, zarówno jeśli chodzi o zestrojenie, jak też o prześwit. Możemy jeszcze bardziej poprawiać jakość prowadzenia na torze i zmieniać wygląd samochodu, obniżając go”. – powiedział Fabian Okon, dyrektor ds. Produktów Marketingowych firmy Bilstein.

Producent przygotował trzy propozycje – Bilstein Evo S, Evo SE i Evo T1.

Redaktor Guido Naumann ocenia fabryczne zawieszenie BMW serii 3, że jest „zbyt twarde” i „harmonijne”. „Nie daje radości na torze wyścigowym, z jednej strony jest podsterowne, z drugiej – tył samochodu zachowuje się chwiejnie" - pisze Naumann.

Z Bilstein Evo S jest zupełnie inaczej. Według „Auto Bild Sportscars" nie ma porównania z fabrycznym pakietem M. Podczas gdy ten wciąż musi zmagać się z podsterownością i potknięciami, Bilstein subiektywnie jest już pół sekundy przed nim. Jednak co istotne, wydajność nie odbywa się kosztem komfortu.

Magazyn potwierdza, że zawieszenie typu coilover „zapewnia niewielkie lub żadne przechyły nadwozia, doskonałe wchodzenie w zakręt i bardzo dobrze kontroluje tylną oś”. Pod względem ceny Bilstein Evo S otrzymuje cztery z pięciu możliwych gwiazdek.

Pod względem dynamiki poprzecznej sportowe zawieszenie zdobywa komplet punktów. „Sportowe zawieszenia fabryczne zawsze muszą iść na kompromis” – mówi Fabian Okon. „W przypadku naszego zawieszenia gwintowanego, opracowujemy produkty bezkompromisowe”.

Oprócz podstawowego zawieszenia gwintowanego, Bilstein oferuje także dodatkowe, wyczynowe zawieszenia gwintowane do zastosowań w sporcie.

Bilstein Evo SE (49-303391)

Bilstein Evo SE to zawieszenie gwintowane wybierane do pojazdów z zawieszeniem adaptacyjnym, w których ma pozostać fabryczna funkcja elektronicznej regulacji. Ten model to rozwiązanie plug-and-play. Bazujący na wersji Evo S, zestaw Bilstein Evo SE został zaprojektowany jako regulowane zawieszenie gwintowane, które jest połączone 1:1 z elektronicznym systemem sterowania BMW serii 3.

Bilstein Evo T1 (48-300162)

Bilstein Evo T1 pozwala na jeszcze więcej. Dzięki wysokowydajnemu zawieszeniu gwintowanemu można ustawić własne, spersonalizowane nastawy amortyzatora na konkretny tor wyścigowy. Za pomocą 10 wyczuwalnych kliknięć aluminiowego pokrętła regulacyjnego reguluje się stopnie odbicia i kompresji.

Bilstein Evo R (89-312780)

Zawieszenie gwintowane Evo R, które można zamówić do wielu wersji BMW G20 to propozycja wyczynowa i jednocześnie flagowy model w gamie. Zostało opracowane specjalnie dla profesjonalnych kierowców wyścigowych. Do dyspozycji kierowcy jest 100 opcji ustawień. Można je szybko i łatwo wyregulować (w stanie zamontowanym) za pomocą dwóch aluminiowych kół regulacyjnych i 10-ciu wyczuwalnych kliknięć./oprac.ns/

źródło: Bilstein


Tagi:
Bilstein, zawieszenie Bilstein, zawieszenie Bilstein dla BMW serii 3 G20, BMW serii 3 G20, BMW

Zobacz podobne artykuły:

Volkswagen Polo świętuje 50 urodziny
kalendarz 10/01 2025

Volkswagen Polo świętuje 50 urodziny

Wiadomości / Ciekawostki

2025.01.10

Z ponad 20 mln sprzedanych egzemplarzy sześciu generacji, Polo stało się jednym z najbardziej znanych modeli w swojej klasie.
Początki Seata w motosporcie
kalendarz 06/01 2025

Początki Seata w motosporcie

Moto fanatyk

2025.01.06

Od Formuły 1430 do Extreme E.
Nowe BMW M1 było „ukończone w 95 procentach”...
kalendarz 05/01 2025

Nowe BMW M1 było „ukończone w 95 procentach”...

Wiadomości / Ciekawostki

2025.01.05

W ostatniej chwili anulowano prace nad elektrycznym sportowym modelem.
Najnowsze artykuły:
Obawy o serwis mogą zniechęcać do zakupu aut elektrycznych

Obawy o serwis mogą zniechęcać do zakupu aut elektrycznych

Wiadomości / Gorące tematy

2025.01.13

W Polsce brakuje wyspecjalizowanych w tym warsztatów.
Porsche GT3, którego nikt nie kupuje

Porsche GT3, którego nikt nie kupuje

Wiadomości / News

2025.01.12

Samochód wyróżnia się grafiką będącą dziełem artysty Richarda Orlinskiego, ale...
HySE-X2 - Wodorowy buggy w Rajdzie Dakar

HySE-X2 - Wodorowy buggy w Rajdzie Dakar

Warsztat / Technika

2025.01.11

Pojazd ten ma pokazać jak wydajne mogą być napędy alternatywne w ekstremalnych warunkach.