
BMW M5 CS – 100 km/h poniżej 3 sek.
Ten model był zapowiadany jako „najszybszy i najmocniejszy seryjny samochód BMW w historii”.
M5 CS 2021 jest wyposażony w 4.4-litrowy silnik V8 z podwójnym turbodoładowaniem, dysponujący mocą 636 KM i 750 Nm momentu obrotowego. Napęd jest przekazywany za pośrednictwem 8-biegowej automatycznej przekładni na obie osie. Samochód przyspiesza od 0 do 100 km/h w 2,9 sek, czyli o 0,2 sekundy szybciej niż M5 Competition. Prędkość maksymalną producent określa na 306 km/h.
O możliwościach nowego M5 CS mógł przekonać się kierowca wyścigowy BMW, Connor DiPhillippi, który odbył testową jazdę w centrum sportowym BMW w Karolinie Południowej w USA. Był jednocześnie jedną z pierwszych osób spoza Monachium, która prowadziła nowe M5 CS.
Samochód jest nie tylko mocniejszy niż jakikolwiek inny model serii M, ale jest także lżejszy o 104 kg od M5 Competition, na którym jest oparty. Było to możliwe dzięki zastosowaniu m in. włókna węglowego, z którego wykonano dach, maskę, przedni splitter i osłony lusterek, dyfuzor oraz tylny spoiler.
CS ma ponadto dostosowane do mocy zawieszenie a także zmieniony system Dynamic Damper Control. BMW wyposażyło auto w koła 20-calowe z oponami Pirelli P Zero Corsa oraz ceramiczny układ hamulcowy z czerwonymi lub złotymi zaciskami.
W stylistyce samochód wyróżnia się obramowaniem grilla w kolorze złotego brązu, a także inspirowanymi wyścigami reflektorami LED z żółtym podświetleniem. Producent przygotował ograniczoną paletę kolorów, która obejmuje standardowy szary metalik Brands Hatch, a także szary metalik Frozen Brands Hatch i metalik Frozen Deep Green.
We wnętrzu elektrycznie podgrzewane przednie fotele z włókna węglowego z podświetlanymi logo M5 pokryte czarną skórą z czerwonymi akcentami Mugello, czerwonymi szwami i zagłówki z nadrukiem toru Nurburgring Nordschleife. Ponadto kierownica M z Alcantary z łopatkami zmiany biegów z włókna węglowego. Innymi akcentami są dość minimalistyczna konsola środkowa, podsufitka z Alcantary i pasy bezpieczeństwa M z trójkolorowym szwem. Projektanci dodali też specjalne dywaniki podłogowe i podświetlane listwy progowe z napisem „M5 CS”. Z tyłu natomiast dwa oddzielne siedzenia.
Na wyposażeniu znalazła się również czterostrefowa automatyczna klimatyzacja, wykończenie z ciemnego karbonu, bezprzewodowa ładowarka do smartfonów i system audio Harman Kardon.
M5 CS W USA będzie kosztował 142 000 dol. (bez podatku w kwocie w wysokości 995 dol.) W Niemczech ceny będą się zaczynały od 180 400 euro./ns/
Zobacz podobne artykuły:
BMW zapowiada w pełni elektryczny model i5
Wiadomości / News
2023.03.17
Kradli części w fabryce Renault
Wiadomości / News
2023.03.14
Mercedes-Benz Sobiesław Zasada Automotive wspiera badania kliniczne
Wiadomości / News
2023.03.08
Co kieruje klientami salonów samochodów przy wyborze sprzedawcy? Odpowiadamy
Wiadomości / Wydarzenia
2023.03.23
Warto serwisować samochód w ASO? Odpowiadamy.
Warsztat / Porady
2023.03.23
Zakaz sprzedaży aut spalinowych w UE pod znakiem zapytania
Wiadomości / Gorące tematy
2023.03.20