Bergé Auto nowym dystrybutorem aut Mitsubishi w Polsce
Firma MMC Car Poland (MMCP), wcześniej zarządzana przez Mitsubishi Corp, zmienia właściciela.
Informacja na ten temat została podana dopiero teraz, choć miało to miejsce podobno 1 kwietnia 2020 r. Być może 1 kwietnia byłoby to uznane za primaaprilisowy żart. Tymczasem zupełnie na poważnie hiszpańska firma Bergé Auto przejęła w ramach strategicznego planu rozwoju międzynarodowego import i dystrybucję samochodów osobowych Mitsubishi w Polsce. Mitsubishi Corp. pozostaje akcjonariuszem, posiadającym dzięki niedawnej inwestycji finansowej w Bergé Auto 25 proc. udział w spółce MMCP. Stało się to po 24 latach pod zarządem Mitsubishi Corp.
Bergé Auto to hiszpańska grupa zajmująca się dystrybucją pojazdów, sprzedająca rocznie ponad 150 000 sztuk samochodów 28 marek na 9 rynkach, w tym w Hiszpanii, Portugalii, Finlandii, Szwajcarii i na kilku kluczowych rynkach Ameryki Łacińskiej. W 2019 r. wygenerowała obrót w wysokości 3,1 mld euro.
Jak informuje przedstawicielstwo japońskiej marki, przejęcie jest kolejnym etapem planu międzynarodowej ekspansji firmy w Europie i innych regionach świata. Ponadto wzmacnia rolę firmy Bergé Auto jako kluczowego partnera strategicznego Mitsubishi Motors, która już reprezentuje MMC na innych 5 rynkach, gdzie w roku 2019 osiągnięto sprzedaż 45 000 egzemplarzy pojazdów.
Jednocześnie Adam Męciński pozostanie na stanowisku dyrektora generalnego (CEO) MMC Car Poland, a zmiany właścicielskie nie będą miały wpływu na codzienną działalność firmy.
Jorge Navea, dyrektor generalny Bergé Auto powiedział: „Z dumą rozpoczynamy nowy projekt dystrybucji pojazdów na polskim rynku, jako przedstawicielstwo Mitsubishi Motors – jednego z najbardziej cenionych producentów motoryzacyjnych na świecie, z którym ściśle współpracujemy od wielu lat. Bergé Auto będzie dążyć do wzmocnienia pozycji Mitsubishi w Polsce poprzez wprowadzenie zorientowanej na klienta kompleksowej strategii cyfrowej. Ponadto jesteśmy nastawieni na osiągnięcie długoterminowego wzrostu dzięki umocnieniu podstawowych wartości marki, wspieraniu istniejącej sieci dealerskiej i czerpaniu korzyści z planów wprowadzania nowych modeli Mitsubishi Motors w nadchodzących latach ”.
Adam Męciński, dyrektor generalny MMC Car Poland skomentował: „Ambitne cele Bergé Auto dają nam szansę umocnienia pozycji marki Mitsubishi na naszym rynku. Firma MMC Car Poland jest przygotowana do znaczącego zwiększenia liczby sprzedaży nowych samochodów we współpracy z siecią dealerów i do wprowadzenia działań związanych z obsługą klienta w nowej rzeczywistości. Współczesne pojazdy Mitsubishi nie tylko podążają za trendami, one nadają ton nadchodzącym zmianom w branży motoryzacyjnej, stanowiąc idealny fundament przyszłych sukcesów.”/ns/
źródło: MMC
Zobacz podobne artykuły:
Wicepremier Gawkowski stracił samochód
Wiadomości / News
2024.04.25
Alfa Romeo - nazwa Milano już była
Wiadomości / News
2024.04.24
VW R – oddzielną marką?
Wiadomości / News
2024.04.21
Startuje sezon rajdowych MP
Wiadomości / Moto sport
2024.04.26
Majówka 2024 – raport drogowy
Bezpieczeństwo
2024.04.26
Nissan Qashqai E-Power Tekna + – Nadzieja przyszłości?
Testy / Testy
2024.04.26