Serwis korzysta z plików cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę, że będą one umieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Mogą Państwo zmienić ustawienia dotyczące plików cookies w swojej przeglądarce.

reklama
Audi wygrało pierwszy wyścig WEC w Silverstone
kalendarz 20/04 2015

Audi wygrało pierwszy wyścig WEC w Silverstone

Wiadomości / Moto sport / Audi

Trio kierowców: Fässler, Lotterer, Tréluyer, zwyciężyło za kierownicą Audi R18 e-tron Quattro.

Podczas pierwszego z serii wyścigów długodystansowych mistrzostw świata FIA-WEC w Silverstone, po pełnych napięcia 6 godzinach walki, zwyciężyło Audi R18 e-tron quattro prowadzone przez Marcela Fässlera, André Lotterera i Benoît Tréluyera. Wyścig był pełen niespodziewanych zwrotów akcji - prowadzenie często się zmieniało, a walka była twarda.

Jeżeli uznać, że sześciogodzinny wyścig w Wielkiej Brytanii był emocjonującym przedsmakiem całego sezonu, fani sportów motorowych mogą liczyć na ekscytujący rok mistrzostw FIA-WEC. Przez prawie cały czas zmagań, Audi, Toyota i Porsche walczyły ze sobą, ciągle się wyprzedzając i walcząc „drzwi w drzwi”. W końcu, hybrydowe R18 e-tron quattro z numerem startowym „7”, o nos, z przewagą 4,610 sek., wyprzedziło przeciwników. Siostrzane auto Lucasa di Grassi, Loïca Duvala i Olivera Jarvisa, po dwóch nieplanowanych pit-stopach, zajęło piąte miejsce.

„Gratulacje dla Marcela, André i Bena, którzy dziś, przez sześć godzin, udowadniali czym jest sport motorowy”, powiedział szef Audi Motorsport, dr Wolfgang Ullrich. „To zwycięstwo jest wymarzonym rozpoczęciem sezonu i piękną nagrodą dla całej załogi za ciężką pracę zimą. Jednocześnie sukces mobilizuje jeszcze bardziej do wielkich wyzwań, czekających nas w kolejnych tygodniach. Weekend w Silverstone pokazał ponadto, że przed nami być może najbardziej emocjonujący i najbardziej zacięty sezon WEC.”

Początek wyścigu wydawał się być dla Audi z numerem 7 niezbyt szczęśliwy. Z powodu kłopotów z biegami, Benoît Tréluyer z piątego miejsca startowego spadł daleko za rywali i w pierwszych okrążeniach musiał przebijać się przez połowę stawki. Po 2,5 godz. auto od Marcela Fässlera przejął André Lotterer i 30 minut później objął prowadzenie.

„To świetny dzień dla Audi i dla naszego zespołu” - powiedział Lotterer po zakończeniu zmagań. „Ciśnienie od pierwszego do ostatniego okrążenia było ogromne, więc nie mogliśmy sobie pozwolić na błąd. To nam się udało. Również dlatego, że zespół techniczny podczas dwóch pit-stopów wypełnił swe zadania doskonale, z perfekcyjną strategią. Tę dynamikę całego teamu zabieramy teraz ze sobą do Spa i do Le Mans.”

Godny uwagi był trwający wiele okrążeń pojedynek pomiędzy Marcelem Fässlerem i kierowcą Porsche, Neelem Jani, podczas którego obaj Szwajcarzy wielokrotnie się nawzajem wyprzedzali. Wygrana wydawała się być również w zasięgu załogi siostrzanego bolidu Audi z numerem startowym „8”. Jednak dwa postoje, podczas których najpierw musiał być wymieniony duży fragment karoserii tyłu pojazdu uszkodzony po stłuczce z rywalem, a następnie naprawiano mocowanie maski, kosztowały Lucasa di Grassi, Loïca Duvala i Olivera Jarvisa około 7  minut straty, a w związku z tym również wszelkie szanse na miejsce na podium. Dla brazylijsko-francusko-niemieckiego trio, które wystartowało z drugiej linii startowej, na mecie przypadło piąte miejsce. „Wspaniały dzień dla Audi, chociaż oczywiście jesteśmy w trójkę nieco rozczarowani” – podsumował Oliver Jarvis. „Mimo to, przeważają pozytywne wrażenia: emocjonujący wyścig i pierwsze zwycięstwo naszego R18 e-tron quattro, to zachęta do dalszych starań na cały sezon WEC.”

2 maja, w belgijskim Spa-Francorchamp, odbędzie się drugi wyścig sezonu mistrzostw świata w wyścigach długodystansowych. Audi w Spa wystawi również trzeci hybrydowy samochód, za sterami którego siądą Filipe Albuquerque, Marco Bonanomi i René Rast.

Wyniki wyścigu:
1. Fässler/Lotterer/Tréluyer (Audi R18 e-tron quattro) 201 okrążeń
2. Dumas/Jani/Lieb (Porsche) + 4,160 sek.
3. Davidson/Buemi/Nakajima (Toyota) + 14,816 sek.
4. Conway/Sarrazin/Wurz (Toyota) – 1 okrążenie straty
5. di Grassi/Duval/Jarvis (Audi R18 e-tron quattro) – 4 okrążenia straty
6. Rusinov/Canal/Bird (Nissan Ligier) – 16 okrążeń straty
7. Yacaman/Derani/Gonzalez (Nissan Ligier) – 17 okrążeń straty
8. Dalziel/Sharp/Heinemeier Hansson (Honda HPD) – 18 okrążeń straty
9. Leventis/Watts/Kane (Nissan Dome) – 23 okrążenia straty
10. Bruni/Vilander (Ferrari) – 29 okrążeń straty
 

Zobacz podobne artykuły:

Sobiesław Zasada w drodze do Monte Cassino
kalendarz 15/05 2024

Sobiesław Zasada w drodze do Monte Cassino

Wiadomości / Wydarzenia

2024.05.15

Sobiesław Zasada stanął na czele wyprawy Maluchów na miejsce słynnej bitwy z udziałem polskich żołnierzy.
Nowa Klasa G zelektryzowała Los Angeles
kalendarz 11/05 2024

Nowa Klasa G zelektryzowała Los Angeles

Wiadomości / Wydarzenia

2024.05.11

Z góry Schöckl do Beverly Hills. Mercedes na terenie Franklin Canyon Park zaprezentował elektryczną Klasę G.
Kajetanowicz wyrusza na Sardynię
kalendarz 10/05 2024

Kajetanowicz wyrusza na Sardynię

Wiadomości / Moto sport

2024.05.10

Kajetan Kajetanowicz i Maciej Szczepaniak są gotowi do drugiego startu w tym sezonie.
Najnowsze artykuły:
Nowe BMW M5 w agresywnym stylu

Nowe BMW M5 w agresywnym stylu

Wiadomości / News

2024.05.15

BMW odlicza dni do debiutu.
 Tak oszukują nieuczciwi sprzedawcy

Tak oszukują nieuczciwi sprzedawcy

Używane

2024.05.13

Na rynku nie brakuje oszustów, którzy sprzedając używane auta próbują zarobić na nich jak najwięcej kosztem kupującego.
Skoda Enyaq RS Race - Torowa ewolucja SUV-a

Skoda Enyaq RS Race - Torowa ewolucja SUV-a

Prezentacje / Concept Cars

2024.05.13

Koncepcyjna Skoda Enyaq RS Race pokazuje jak elektryczne modele marki mogą wpłynąć w jej sportową przyszłość.