Serwis korzysta z plików cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę, że będą one umieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Mogą Państwo zmienić ustawienia dotyczące plików cookies w swojej przeglądarce.

reklama
Audi R18 e-tron quattro gotowe do testów w Le Mans
kalendarz 28/05 2014

Audi R18 e-tron quattro gotowe do testów w Le Mans

Wiadomości / Moto sport / Audi

Ośmiu kierowców Audi wystartuje w trzech samochodach wyścigowych.
 
1 czerwca to dzień próby generalnej dla nowej generacji Audi R18 e-tron quattro. Tradycyjnie, oficjalny dzień testowy w Le Mans jest dla wszystkich zespołów jedyną okazją na przygotowanie samochodów do wymogów toru, tuż przed rozpoczęciem pełnego różnych wydarzeń tygodnia poprzedzającego wyścig.

Liczący 13 km i 629 m tor La Sarthe jest legendarny. Długie odcinki, na których rozgrywa się słynny 24-godzinny wyścig („Circuit des 24 Heures”) to drogi publiczne, zamknięte dla ruchu w dniu jazd próbnych i przez cały tydzień imprez z nim związanych. „To powód, dla którego precyzyjne wykorzystanie cennego czasu, w sposób wydajny, systematyczny i dokładnie przygotowany jest szczególnie ważne” - mówi szef Audi Motorsport, dr Wolfgang Ullrich. „Pierwszego czerwca będziemy mieli do dyspozycji osiem godzin testów, a program prób jest bardzo napięty. Z uwagi na nowe przepisy, musimy w tym roku uwzględnić jeszcze więcej czynników niż w latach poprzednich. Poza zestawem wcześniej zaplanowanych działań, będziemy również badać osiąganie na torze założonych celów związanych ze zużyciem paliwa.”

Lucas di Grassi, Loïc Duval i Tom Kristensen; Marcel Fässler, André Lotterer i Benoît Tréluyer oraz Filipe Albuquerque i Marco Bonanomi, jadąc trzema różnymi bolidami, będą wypełniać założenia tego samego programu testów. Od kinematyki zawieszenia po układ hybrydowy, od silnika po aerodynamikę, od różnorodnych sterowników po opony - testy zostaną rozłożone na trzy samochody R18 e-tron quattro.

W tym roku kierowcy wyścigowi i przygotowujący bolidy inżynierowie muszą stawić czoła dodatkowym wymogom. Każdy samochód R18 e-tron quattro może zużyć tylko 138,7 megadżuli energii na jedno okrążenie, co odpowiada 3,95 litrom oleju napędowego. Organizatorzy wyścigu będą otrzymywać dane dotyczące zużycia w czasie rzeczywistym, co pozwoli im monitorować spełnienie tego obostrzenia przez wszystkie samochody LMP1.

„Podczas prób na torze oraz w pierwszej i drugiej tegorocznej rundzie Długodystansowych Mistrzostw Świata FIA - WEC w Silverstone i w Spa, przekonaliśmy się, że nowe przepisy wymagają od nas nauczenia się wielu rzeczy na nowo.” - mówi Chris Reinke, szef LMP w Audi Sport. „W tej chwili zapoznajemy się w praktyce z wymaganiami nowych przepisów i poznajemy specyfikę samochodów w rzeczywistych warunkach 24-godzinnego wyścigu w Le Mans.”

Dwa tygodnie po testach, Audi wystartuje w słynnym 24-godzinnym wyścigu na zachodzie Francji, w którym zwyciężało już 12 razy.

 

Zobacz podobne artykuły:

Nico Hülkenberg kierowcą fabrycznego zespołu Audi
kalendarz 29/04 2024

Nico Hülkenberg kierowcą fabrycznego zespołu Audi

Wiadomości / Moto sport

2024.04.29

Hülkenberg pierwszym kierowcą zespołu Audi w drodze do startu w F1 w 2026 r.
Startuje sezon rajdowych MP
kalendarz 26/04 2024

Startuje sezon rajdowych MP

Wiadomości / Moto sport

2024.04.26

27 kwietnia rusza 69 sezon Rajdowych Samochodowych Mistrzostw Polski.
 Dwie duże marki chińskich samochodów w tym roku trafią do Polski
kalendarz 23/04 2024

Dwie duże marki chińskich samochodów w tym roku trafią do Polski

Wiadomości / Gorące tematy

2024.04.23

Są w stanie konkurować jakością z europejskimi producentami aut.
Najnowsze artykuły:
 Majówka ze skonfiskowanym samochodem?

Majówka ze skonfiskowanym samochodem?

Bezpieczeństwo

2024.05.02

Sprawdź, czy możesz prowadzić.
Lotus Evija X z rekordem Nürburgringu

Lotus Evija X z rekordem Nürburgringu

Wiadomości / Ciekawostki

2024.05.01

Lotus przygotował specjalną wersję modelu Evija przeznaczoną do jazdy po torze. Ten prototyp z napędem elektrycznym dołączył właśnie do grona najszybszych aut, które pojawiły się na torze Nürburgring.
 Motocyklista „zarobił” 226 punktów karnych

Motocyklista „zarobił” 226 punktów karnych

Wiadomości / News

2024.05.01

Uciekał bo chciał uniknąć konsekwencji.