Audi znowu zmienia strategię nazewnictwa

Porządek czy chaos?
Przypomnijmy, że po raz pierwszy rewolucji w nazewnictwie modeli dokonano w 2023 r. Wtedy to producent ogłosił plany nowego schematu nazewnictwa, aby lepiej odróżnić modele z silnikami spalinowymi od pojazdów z napędem elektrycznym. Zgodnie z tym planem auta elektryczne otrzymały w oznaczeniu cyfry parzyste, a modele z silnikami spalinowymi cyfry nieparzyste.
W przyszłości liczby będą ponownie odnosić się ściśle do „rozmiaru” auta, a nie do typu układu napędowego. Aby odróżnić samochody z silnikiem spalinowym od modeli elektrycznych, zostanie dodane oznaczenie: TFSI dla wersji z silnikiem benzynowym, TFSIe dla hybryd typu plug-in, TDI dla odmian wysokoprężnych i e-Tron dla pojazdów elektrycznych. Dodatkowo Audi pozostawi nazwy określające typ nadwozia: sedan, Avant lub Sportback. SUV-y nadal będą miały w swoim oznaczeniu literę „Q”.
Pierwszym nowym modelem wykorzystującym tę nomenklaturę będzie Audi A6 (pierwotnie miało być A7), wyposażone w silnik spalinowy. Premiera planowana jest 4 marca. Jak dodaje producent, nie będzie zmian nazw modeli już znajdujących się w sprzedaży.
„Ta decyzja jest wynikiem intensywnych dyskusji i wynika również z życzeń naszych klientów oraz opinii dealerów z całego świata” – powiedział Marco Schubert, Członek Zarządu ds. Sprzedaży i Marketingu Audi. „Nasze nazewnictwo zapewnia teraz wszystkim klientom na całym świecie intuicyjną orientację w naszym portfolio. Wybieramy nazwy naszych modeli w sposób, który od razu ujawnia wielkość i pozycjonowanie.”
To nie pierwszy raz, kiedy Audi całkowicie zmieniło wieloletni system nazewnictwa. W 2017 r. producent zastąpił oznaczenia jak 3.0 TFSI i 2.0 TDI, oznaczeniami: 40, 50 i 55. Plan zakładał, że liczby będą odpowiadać zakresowi mocy wyjściowej w kW i będą obejmować pojazdy elektryczne i hybrydowe, w przypadku których pojemność silnika nie była już dobrym wskaźnikiem. Jak ktoś miał zidentyfikować „55 TFSI” lub „40 TDI”? Tylko wierny fan Audi.
Na szczęście w ubiegłym roku producent zaczął odchodzić od tego dziwnego systemu i to na długo zanim ktokolwiek zdążył się w tym połapać.
Z nieoficjalnych informacji wiadomo, że trwają prace nad nowym RS6 Avant, ale pojawiły się doniesienia, że Audi zrezygnuje z silnika V8 na rzecz hybrydowej odmiany V6 typu plug-in. Ponadto najmniejsze modele w gamie (A1 i Q2) nie będą miały już następców./ns/
Foto: Audi
Zobacz podobne artykuły:
Renault Twingo E-TECH Electric
Wiadomości / News
2025.11.06
Suzuki z dłuższą gwarancją
Wiadomości / News
2025.11.04
Fiat Tipo - Jednak...
Wiadomości / News
2025.11.03
Skoda Scala 1.0 TSI 115 KM DSG Selection – Silnik bez wad
Testy / Testy
2025.11.08
Volkswagen ID.3 Pro S – czyli sposób Volkswagena na elektryczność
Testy / Testy
2025.11.07
Testy Kucharczyka serii Indy NXT
Wiadomości / Moto sport
2025.11.06