Serwis korzysta z plików cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę, że będą one umieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Mogą Państwo zmienić ustawienia dotyczące plików cookies w swojej przeglądarce.

reklama
Audi: zamiast wyścigów WEC - Formuła E
kalendarz 16/11 2016

Audi: zamiast wyścigów WEC - Formuła E

Wiadomości / Moto sport / Audi / slider

Rok 2016 jest ostatnim sezonem obecności Audi w serii Długodystansowych Mistrzostw Świata FIA WE. Marka z Ingolstadt wprowadza nową strategię sportów motorowych. Z końcem sezonu 2016 Audi kończy swoją przygodę w serii Długodystansowych Mistrzostw Świata FIA WEC. Nie będzie też startować w rozgrywanym w jej ramach 24-godzinnym wyścigu w Le Mans. Audi zaangażuje się natomiast w serię wyścigów samochodów elektrycznych – Formula E. Przemawiając do blisko trzystu pracowników działu Audi Motorsport, prezes zarządu Audi AG Rupert Stadler, przedstawił tę decyzję w świetle obecnych zobowiązań marki, podkreślając jednocześnie, że najważniejsze jest skupienie się na rzeczach, które pozwolą utrzymać konkurencyjność Audi w nadchodzących latach. Dlatego zarząd postanowił zakończyć obecność Audi w serii Długodystansowych Mistrzostw Świata FIA WEC. Dotychczasowa wiedza i doświadczenie specjalistów z Neuburga i Neckarsulm zostaną wykorzystane zarówno na polu sportów motorowych, jak i w pracach rozwojowych nad samochodami produkcji seryjnej.

audi-sport-2015 „Wyścig o przyszłość rozstrzygnie się w klasie samochodów elektrycznych“ – powiedział prezes Stadler. „Jeśli samochody seryjne są w coraz większym stopniu elektryczne, to tym bardziej muszą takimi się stawać ucieleśniające najnowsze rozwiązania techniczne samochody wyścigowe.” Pierwsza seria wyścigów samochodów elektrycznych wpisuje się w strategię Audi oferowania co roku, począwszy od 2018, kolejnych modeli napędzanych wyłącznie energią elektryczną. Audi znajduje się w tej chwili na etapie najpoważniejszej transformacji w całej swej dotychczasowej historii. Starty w Formule E rozpoczną się już w 2017 r. Formuła E uchodzi za serię wyścigową o największym potencjale na przyszłość. Stąd Audi, w bieżącym sezonie 2016/2017, zintensyfikowało działania partnerskie z zespołem ABT Schaeffler Audi Sport. Zanim jednak koncern z Ingolstadt w pełni, fabrycznie zaangażuje się w wyścigi Formuły E, już teraz aktywnie pracuje nad rozwojem odpowiednich rozwiązań technicznych. Bez zmian pozostaje natomiast zaangażowanie Audi w DTM. W sezonie 2017, na starcie tej serii wyścigów pojawi się następca Audi RS 5 DTM. W połowie października rozstrzygnęły się wyniki sezonu 2016 – cztery pierścienie wygrały zarówno w klasyfikacji producentów jak i w klasyfikacji zespołów. Jest to tym bardziej cenne, że po raz ostatni tytuł mistrzowski DTM dla Audi wywalczył Mike Rockenfeller w sezonie 2013. Nie zdecydowano jeszcze o przyszłym zaangażowaniu Audi w Mistrzostwa Świata FIA w Rallycrossie (World RX). W bieżącym sezonie 2016, startujący na stałe w DTM kierowca fabryczny Audi Mattias Ekström, pokonał wiele konkurencyjnych zespołów fabrycznych i za kierownicą swojego Audi S1 EKS RX quattro jeszcze przed końcem sezonu zdobył tytuł mistrzowski. Dotychczas, obecność Audi w tych mistrzostwach ograniczała się do wspierania prywatnego zespołu EKS. Obecnie marka analizuje opcję ewentualnego poszerzenia swojego zaangażowania w tej serii, ponieważ również w wyścigach rallycrossowych temat napędu elektrycznego jest jedną z dyskutowanych kwestii.

audi-sport-jpg Wraz z zakończeniem uczestnictwa w World Endurance Championship (WEC), kończy się pełna sukcesów era. Audi przez 18 lat prezentowało w Le Mans kolejne prototypy. Trzynaście razy zwyciężało w tym słynnym, 24-godzinnym wyścigu. Zapisało też na swoim koncie wiele innowacji: było pierwszym samochodem wyścigowym wyposażonym w silnik TFSI (2001), który wygrał, pierwszym triumfatorem z silnikiem TDI (2006) i pierwszym zwycięzcą z napędem hybrydowym (2012). Podczas 185 startów w serii WEC, prototypy Audi LMP zwyciężały 106 razy, 80 razy startowały z pole position i 94 razy najszybciej przejechały pełne okrążenia. Wyścigowe hybrydy – Audi R18 e-tron quattro – dwukrotnie zdobyły Długodystansowe Mistrzostwo Świata Federacji FIA. Ponadto w latach 2000-2008, Audi dziewięć razy z rzędu zdobyło tytuł mistrzowski w American Le Mans Series (ALMS) - serii wyścigowej prototypów z Le Mans o największym wówczas, światowym znaczeniu. „Po osiemnastu, obfitujących w nadzwyczajne dla Audi sukcesy, latach zaangażowania w wyścigi prototypów, pożegnanie przychodzi nam z ogromnym trudem”– mówi szef Audi Motorsport, dr Wolfgang Ullrich. „Audi Sport Team Joest, jak żaden inny team, miał ogromny wpływ na kształt wyścigów WEC. Za tę pełną wspaniałych sukcesów współpracę chciałbym podziękować naszej drużynie, Reinholdowi Joestowi i jego zespołowi, kierowcom, partnerom i sponsorom. To był wspaniały czas!” źródło: Audi

Zobacz podobne artykuły:

Serial o życiu Ayrtona Senny
kalendarz 05/05 2024

Serial o życiu Ayrtona Senny

Wiadomości / Moto sport

2024.05.05

Sześcioodcinkowy serial nie jest biograficzną opowieścią o życiu mistrza F1.
Chris Evans: „To ekscytujący czas dla miłośników samochodów”
kalendarz 03/05 2024

Chris Evans: „To ekscytujący czas dla miłośników samochodów”

Wiadomości / Wydarzenia

2024.05.03

Hollywoodzki aktor i producent opowiada o swojej pasji do samochodów, elektromobilności i roli technologii w kształtowaniu przyszłości jazdy.
Nico Hülkenberg kierowcą fabrycznego zespołu Audi
kalendarz 29/04 2024

Nico Hülkenberg kierowcą fabrycznego zespołu Audi

Wiadomości / Moto sport

2024.04.29

Hülkenberg pierwszym kierowcą zespołu Audi w drodze do startu w F1 w 2026 r.
Najnowsze artykuły:
Porsche 911 992.2 – W dwóch wariantach

Porsche 911 992.2 – W dwóch wariantach

Prezentacje / Nowości

2024.05.05

Porsche 911 2025 może zostać zaprezentowane latem tego roku.
 Toyota wesprze Igrzyska w Paryżu

Toyota wesprze Igrzyska w Paryżu

Wiadomości / News

2024.05.05

Toyota pojazdy, które będą wspierać organizację Igrzysk Olimpijskich i Paraolimpijskich w Paryżu 2024.
BMW rezygnuje z litery „i”

BMW rezygnuje z litery „i”

Wiadomości / News

2024.05.04

Producent chce uniknąć pomyłek z pojazdami elektrycznymi.