Serwis korzysta z plików cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę, że będą one umieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Mogą Państwo zmienić ustawienia dotyczące plików cookies w swojej przeglądarce.

reklama
Audi: zamiast wyścigów WEC - Formuła E
kalendarz 16/11 2016

Audi: zamiast wyścigów WEC - Formuła E

Wiadomości / Moto sport / Audi / slider

Rok 2016 jest ostatnim sezonem obecności Audi w serii Długodystansowych Mistrzostw Świata FIA WE. Marka z Ingolstadt wprowadza nową strategię sportów motorowych. Z końcem sezonu 2016 Audi kończy swoją przygodę w serii Długodystansowych Mistrzostw Świata FIA WEC. Nie będzie też startować w rozgrywanym w jej ramach 24-godzinnym wyścigu w Le Mans. Audi zaangażuje się natomiast w serię wyścigów samochodów elektrycznych – Formula E. Przemawiając do blisko trzystu pracowników działu Audi Motorsport, prezes zarządu Audi AG Rupert Stadler, przedstawił tę decyzję w świetle obecnych zobowiązań marki, podkreślając jednocześnie, że najważniejsze jest skupienie się na rzeczach, które pozwolą utrzymać konkurencyjność Audi w nadchodzących latach. Dlatego zarząd postanowił zakończyć obecność Audi w serii Długodystansowych Mistrzostw Świata FIA WEC. Dotychczasowa wiedza i doświadczenie specjalistów z Neuburga i Neckarsulm zostaną wykorzystane zarówno na polu sportów motorowych, jak i w pracach rozwojowych nad samochodami produkcji seryjnej.

audi-sport-2015 „Wyścig o przyszłość rozstrzygnie się w klasie samochodów elektrycznych“ – powiedział prezes Stadler. „Jeśli samochody seryjne są w coraz większym stopniu elektryczne, to tym bardziej muszą takimi się stawać ucieleśniające najnowsze rozwiązania techniczne samochody wyścigowe.” Pierwsza seria wyścigów samochodów elektrycznych wpisuje się w strategię Audi oferowania co roku, począwszy od 2018, kolejnych modeli napędzanych wyłącznie energią elektryczną. Audi znajduje się w tej chwili na etapie najpoważniejszej transformacji w całej swej dotychczasowej historii. Starty w Formule E rozpoczną się już w 2017 r. Formuła E uchodzi za serię wyścigową o największym potencjale na przyszłość. Stąd Audi, w bieżącym sezonie 2016/2017, zintensyfikowało działania partnerskie z zespołem ABT Schaeffler Audi Sport. Zanim jednak koncern z Ingolstadt w pełni, fabrycznie zaangażuje się w wyścigi Formuły E, już teraz aktywnie pracuje nad rozwojem odpowiednich rozwiązań technicznych. Bez zmian pozostaje natomiast zaangażowanie Audi w DTM. W sezonie 2017, na starcie tej serii wyścigów pojawi się następca Audi RS 5 DTM. W połowie października rozstrzygnęły się wyniki sezonu 2016 – cztery pierścienie wygrały zarówno w klasyfikacji producentów jak i w klasyfikacji zespołów. Jest to tym bardziej cenne, że po raz ostatni tytuł mistrzowski DTM dla Audi wywalczył Mike Rockenfeller w sezonie 2013. Nie zdecydowano jeszcze o przyszłym zaangażowaniu Audi w Mistrzostwa Świata FIA w Rallycrossie (World RX). W bieżącym sezonie 2016, startujący na stałe w DTM kierowca fabryczny Audi Mattias Ekström, pokonał wiele konkurencyjnych zespołów fabrycznych i za kierownicą swojego Audi S1 EKS RX quattro jeszcze przed końcem sezonu zdobył tytuł mistrzowski. Dotychczas, obecność Audi w tych mistrzostwach ograniczała się do wspierania prywatnego zespołu EKS. Obecnie marka analizuje opcję ewentualnego poszerzenia swojego zaangażowania w tej serii, ponieważ również w wyścigach rallycrossowych temat napędu elektrycznego jest jedną z dyskutowanych kwestii.

audi-sport-jpg Wraz z zakończeniem uczestnictwa w World Endurance Championship (WEC), kończy się pełna sukcesów era. Audi przez 18 lat prezentowało w Le Mans kolejne prototypy. Trzynaście razy zwyciężało w tym słynnym, 24-godzinnym wyścigu. Zapisało też na swoim koncie wiele innowacji: było pierwszym samochodem wyścigowym wyposażonym w silnik TFSI (2001), który wygrał, pierwszym triumfatorem z silnikiem TDI (2006) i pierwszym zwycięzcą z napędem hybrydowym (2012). Podczas 185 startów w serii WEC, prototypy Audi LMP zwyciężały 106 razy, 80 razy startowały z pole position i 94 razy najszybciej przejechały pełne okrążenia. Wyścigowe hybrydy – Audi R18 e-tron quattro – dwukrotnie zdobyły Długodystansowe Mistrzostwo Świata Federacji FIA. Ponadto w latach 2000-2008, Audi dziewięć razy z rzędu zdobyło tytuł mistrzowski w American Le Mans Series (ALMS) - serii wyścigowej prototypów z Le Mans o największym wówczas, światowym znaczeniu. „Po osiemnastu, obfitujących w nadzwyczajne dla Audi sukcesy, latach zaangażowania w wyścigi prototypów, pożegnanie przychodzi nam z ogromnym trudem”– mówi szef Audi Motorsport, dr Wolfgang Ullrich. „Audi Sport Team Joest, jak żaden inny team, miał ogromny wpływ na kształt wyścigów WEC. Za tę pełną wspaniałych sukcesów współpracę chciałbym podziękować naszej drużynie, Reinholdowi Joestowi i jego zespołowi, kierowcom, partnerom i sponsorom. To był wspaniały czas!” źródło: Audi

Zobacz podobne artykuły:

Rajd Monte Carlo – przed startem
kalendarz 20/01 2025

Rajd Monte Carlo – przed startem

Wiadomości / Moto sport

2025.01.20

Zmieniona trasa rajdu ma być bardziej wymagająca dla startujących załóg.
 Na te produkty Trump może wprowadzić cła
kalendarz 20/01 2025

Na te produkty Trump może wprowadzić cła

Wiadomości / Gorące tematy

2025.01.20

Czy branża moto powinna się już pakować?
Abarth i Tramarossa
kalendarz 19/01 2025

Abarth i Tramarossa

Wiadomości / Wydarzenia

2025.01.19

Dwie włoskie marki - Abarth i modowa Tramarossa przygotowały specjalną kolekcję.
Najnowsze artykuły:
Abarth i Tramarossa

Abarth i Tramarossa

Wiadomości / Wydarzenia

2025.01.19

Dwie włoskie marki - Abarth i modowa Tramarossa przygotowały specjalną kolekcję.
Samochody Forda na dużym ekranie

Samochody Forda na dużym ekranie

Wiadomości / Ciekawostki

2025.01.18

Prowadzony przez Steve’a McQueena w filmie ,,Bullitt’’ Ford Mustang GT Fastback z 1967 r. stał się inspiracją dla modelu Mustang Bullitt – limitowanej serii z 2019 r.
VW ID.7 Pro S przekroczył deklarowany zasięg

VW ID.7 Pro S przekroczył deklarowany zasięg

Warsztat / Technika

2025.01.16

Seryjny elektryczny sedan deklarowany zasięg do 709 km przekroczył o niemal jedną trzecią.