Audi wystartuje w Rajdzie Dakar
Rajd Dakar zastąpi obecne zaangażowanie Audi w Formułę E po zakończeniu sezonu 2021.
Prototyp marki w 2022 r. pojawi się na starcie słynnego Dakaru. Tym samym Audi udziałem w Dakarze chce zapoczątkować nowy rozdział w zaangażowaniu firmy w rajdach samochodowych.
„Wieloaspektowe zaangażowanie w sporty motorowe jest i pozostanie integralną częścią strategii rozwoju Audi” - mówi Markus Duesmann, prezes, a jednocześnie członek zarządu ds. rozwoju technicznego i linii produktowych Audi AG. „Chcemy w przyszłości nadal podkreślać slogan naszej marki "Vorsprung durch Technik" w międzynarodowym środowisku sportów motorowych na najwyższym poziomie i rozwijać innowacyjne rozwiązania techniczne dla naszych samochodów przeznaczonych do codziennego użytku. Najtrudniejszy rajd na świecie jest świetnym etapem w drodze do tego celu.”
Po wielu międzynarodowych sukcesach w wielu różnych seriach wyścigowych, Audi powraca tym samym do rajdów samochodowych, które wyznaczyły początek historii marki w motosporcie. W 1981 r. Audi quattro mocno zaakcentowało swoją obecność w rajdach samochodowych. Dziś stały napęd na cztery koła jest standardem, nie tylko dla samochodów rajdowych.
Prototyp przygotowywany z myślą o Dakarze, zostanie wyposażony w elektryczny układ napędowy. Potrzebna do tego energia ma pochodzić z akumulatora wysokonapięciowego, który może być ładowany w razie potrzeby podczas jazdy, za pomocą konwertera energii - wydajnego silnika TFSI. Oznacza to, że może to być podobny pojazd w swojej koncepcji do BMW i3 REx. Doświadczenie zdobyte w rajdzie zostanie wykorzystane do rozwoju przyszłych, elektrycznych seryjnych modeli.
Dodajmy, że Audi jest pierwszym producentem, który zobowiązał się do opracowania alternatywnej koncepcji napędu na potrzeby Rajdu Dakar.
Przypomnijmy, że w 2012 r. Audi odniosło pierwsze zwycięstwo w 24-godzinnym wyścigu Le Mans. Audi R18 e-tron quattro przez trzy lata z rzędu pozostało niepokonane w tym najważniejszym na świecie wyścigu długodystansowym.
Począwszy od roku 2014, Audi odnosi również sukcesy w wyścigach w pełni elektrycznych bolidów - Formuła E, wspierając najpierw zespół swojego wieloletniego partnera technicznego ABT Sportsline, a od 2017 r. angażując się w pełni z zespołem fabrycznym. Po sześciu latach, zespół Audi Sport ABT Schaeffler jest najbardziej utytułowanym zespołem w historii Formuły E. Odnotował dotychczas 43 miejsca na podium, w tym 12 zwycięstw. Do jego najważniejszych osiągnięć należy zdobycie tytułu mistrzowskiego w klasyfikacji kierowców w roku 2017 oraz tytuł mistrza w klasyfikacji zespołowej w 2018 - w pierwszym sezonie zaangażowania fabrycznego.
„Zaangażowanie w Formułę E towarzyszyło fazie transformacji Audi” - podkreśla Markus Duesmann. „Dziś elektromobilność dla naszej marki nie jest już marzeniem o przyszłości, ale działaniem w teraźniejszości. Dlatego właśnie czynimy kolejny krok w świecie zelektryfikowanych sportów motorowych, stawiając czoła najbardziej ekstremalnym warunkom. Wiele swobód technicznych oferowanych przez Rajd Dakar stanowi dla nas doskonałe laboratorium badawcze w tym zakresie.”
Customer racing pozostaje drugim głównym filarem przyszłego programu sportów motorowych marki. Audi Sport nadal będzie oferować swoim klientom szeroką gamę modeli oraz wsparcie w seriach wyścigowych na całym świecie. Ponadto program przewiduje wystawianie Audi R8 LMS w głównych wyścigach długodystansowych, takich jak 24h na Nürburgring oraz w międzynarodowych seriach wyścigowych, takich jak Intercontinental GT Challenge.
„Analizujemy też inne możliwe obszary naszego zaangażowania w międzynarodowe sporty motorowe” - mówi Julius Seebach, dyrektor zarządzający Audi Sport GmbH. „Mamy przy tym na uwadze zarówno życzenia naszych klientów, jak i przyszłą strategię firmy, która wyraźnie koncentruje się na elektryfikacji i mobilności neutralnej pod względem emisji dwutlenku węgla. Dlatego intensywnie przygotowujemy się do wejścia do nowej kategorii prototypów sportowych LMDh z jej najważniejszymi wyścigami, 24-godzinnym wyścigiem Daytona i 24-godzinnym wyścigiem Le Mans. Najważniejszym przesłaniem dla naszych fanów jest to, że sporty motorowe w Audi nadal będą odgrywały bardzo ważną rolę.”
Od 1 grudnia 2020 r. Julius Seebach, oprócz funkcji dyrektora zarządzającego Audi Sport GmbH, przejmie także odpowiedzialność za zaangażowanie marki w dziedzinie międzynarodowych sportów motorowych. Dieter Gass, który przez prawie dziesięć lat piastował stanowiska kierownicze w Audi Sport i był w latach 2017-2020 współodpowiedzialny za sportowy sukces jako szef Audi Motorsport, w przyszłości, po pomyślnym zakończeniu fabrycznego zaangażowania w DTM, poświęci się nowym zadaniom./ns/
źródło: Audi
Zobacz podobne artykuły:
38-latka "zarobiła" 47 punktów karnych
Wiadomości / News
2024.12.12
Nowy Fiat 500 w 2032 r.
Wiadomości / News
2024.12.11
Porsche zredukuje liczbę salonów w Chinach
Wiadomości / News
2024.12.11
Toyota przed nowym sezonem WRC
Wiadomości / Moto sport
2024.12.12
SUV Mercedes-AMG wyjechał na drogi
Prezentacje / Nowości
2024.12.12
Nowy Fiat 500 w 2032 r.
Wiadomości / News
2024.12.11