Serwis korzysta z plików cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę, że będą one umieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Mogą Państwo zmienić ustawienia dotyczące plików cookies w swojej przeglądarce.

reklama
 Audi wystartuje w Rajdzie Dakar
kalendarz 30/11 2020

Audi wystartuje w Rajdzie Dakar

News / Audi

Rajd Dakar zastąpi obecne zaangażowanie Audi w Formułę E po zakończeniu sezonu 2021.

Prototyp marki w 2022 r. pojawi się na starcie słynnego Dakaru. Tym samym Audi udziałem w Dakarze chce zapoczątkować nowy rozdział w zaangażowaniu firmy w rajdach samochodowych.

„Wieloaspektowe zaangażowanie w sporty motorowe jest i pozostanie integralną częścią strategii rozwoju Audi” - mówi Markus Duesmann, prezes, a jednocześnie członek zarządu ds. rozwoju technicznego i linii produktowych Audi AG. „Chcemy w przyszłości nadal podkreślać slogan naszej marki "Vorsprung durch Technik" w międzynarodowym środowisku sportów motorowych na najwyższym poziomie i rozwijać innowacyjne rozwiązania techniczne dla naszych samochodów przeznaczonych do codziennego użytku. Najtrudniejszy rajd na świecie jest świetnym etapem w drodze do tego celu.”

Po wielu międzynarodowych sukcesach w wielu różnych seriach wyścigowych, Audi powraca tym samym do rajdów samochodowych, które wyznaczyły początek historii marki w motosporcie. W 1981 r. Audi quattro mocno zaakcentowało swoją obecność w rajdach samochodowych. Dziś stały napęd na cztery koła jest standardem, nie tylko dla samochodów rajdowych.

Prototyp przygotowywany z myślą o Dakarze, zostanie wyposażony w elektryczny układ napędowy. Potrzebna do tego energia ma pochodzić z akumulatora wysokonapięciowego, który może być ładowany w razie potrzeby podczas jazdy, za pomocą konwertera energii - wydajnego silnika TFSI. Oznacza to, że może to być podobny pojazd w swojej koncepcji do BMW i3 REx. Doświadczenie zdobyte w rajdzie zostanie wykorzystane do rozwoju przyszłych, elektrycznych seryjnych modeli.

Dodajmy, że Audi jest pierwszym producentem, który zobowiązał się do opracowania alternatywnej koncepcji napędu na potrzeby Rajdu Dakar.

Przypomnijmy, że w 2012 r. Audi odniosło pierwsze zwycięstwo w 24-godzinnym wyścigu Le Mans. Audi R18 e-tron quattro przez trzy lata z rzędu pozostało niepokonane w tym najważniejszym na świecie wyścigu długodystansowym.

Począwszy od roku 2014, Audi odnosi również sukcesy w wyścigach w pełni elektrycznych bolidów - Formuła E, wspierając najpierw zespół swojego wieloletniego partnera technicznego ABT Sportsline, a od 2017 r. angażując się w pełni z zespołem fabrycznym. Po sześciu latach, zespół Audi Sport ABT Schaeffler jest najbardziej utytułowanym zespołem w historii Formuły E. Odnotował dotychczas 43 miejsca na podium, w tym 12 zwycięstw. Do jego najważniejszych osiągnięć należy zdobycie tytułu mistrzowskiego w klasyfikacji kierowców w roku 2017 oraz tytuł mistrza w klasyfikacji zespołowej w 2018 - w pierwszym sezonie zaangażowania fabrycznego.

„Zaangażowanie w Formułę E towarzyszyło fazie transformacji Audi” - podkreśla Markus Duesmann. „Dziś elektromobilność dla naszej marki nie jest już marzeniem o przyszłości, ale działaniem w teraźniejszości. Dlatego właśnie czynimy kolejny krok w świecie zelektryfikowanych sportów motorowych, stawiając czoła najbardziej ekstremalnym warunkom. Wiele swobód technicznych oferowanych przez Rajd Dakar stanowi dla nas doskonałe laboratorium badawcze w tym zakresie.”

Customer racing pozostaje drugim głównym filarem przyszłego programu sportów motorowych marki. Audi Sport nadal będzie oferować swoim klientom szeroką gamę modeli oraz wsparcie w seriach wyścigowych na całym świecie. Ponadto program przewiduje wystawianie Audi R8 LMS w głównych wyścigach długodystansowych, takich jak 24h na Nürburgring oraz w międzynarodowych seriach wyścigowych, takich jak Intercontinental GT Challenge.

„Analizujemy też inne możliwe obszary naszego zaangażowania w międzynarodowe sporty motorowe” - mówi Julius Seebach, dyrektor zarządzający Audi Sport GmbH. „Mamy przy tym na uwadze zarówno życzenia naszych klientów, jak i przyszłą strategię firmy, która wyraźnie koncentruje się na elektryfikacji i mobilności neutralnej pod względem emisji dwutlenku węgla. Dlatego intensywnie przygotowujemy się do wejścia do nowej kategorii prototypów sportowych LMDh z jej najważniejszymi wyścigami, 24-godzinnym wyścigiem Daytona i 24-godzinnym wyścigiem Le Mans. Najważniejszym przesłaniem dla naszych fanów jest to, że sporty motorowe w Audi nadal będą odgrywały bardzo ważną rolę.”

Od 1 grudnia 2020 r. Julius Seebach, oprócz funkcji dyrektora zarządzającego Audi Sport GmbH, przejmie także odpowiedzialność za zaangażowanie marki w dziedzinie międzynarodowych sportów motorowych. Dieter Gass, który przez prawie dziesięć lat piastował stanowiska kierownicze w Audi Sport i był w latach 2017-2020 współodpowiedzialny za sportowy sukces jako szef Audi Motorsport, w przyszłości, po pomyślnym zakończeniu fabrycznego zaangażowania w DTM, poświęci się nowym zadaniom./ns/

źródło: Audi


Tagi:
Audi, Rajd Dakar, Audi startuje w Rajdzie Dakar, Audi Sport, Markus Duesmann, Julius Seebach

Zobacz podobne artykuły:

Alfa Romeo - nazwa Milano już była
kalendarz 24/04 2024

Alfa Romeo - nazwa Milano już była

Wiadomości / News

2024.04.24

To nie pierwszy raz, kiedy Alfa Romeo zrezygnowała z nazwy Milano.
 VW R – oddzielną marką?
kalendarz 21/04 2024

VW R – oddzielną marką?

Wiadomości / News

2024.04.21

Dział R otrzyma własny pawilon w centrum wystawowym Autostadt w Wolfsburgu.
Smart Concept #5 - zapowiedź
kalendarz 20/04 2024

Smart Concept #5 - zapowiedź

Wiadomości / News

2024.04.20

Elektryczny crossover zadebiutuje w wersji produkcyjnej w drugiej połowie 2024 r.
Najnowsze artykuły:
Alfa Romeo - nazwa Milano już była

Alfa Romeo - nazwa Milano już była

Wiadomości / News

2024.04.24

To nie pierwszy raz, kiedy Alfa Romeo zrezygnowała z nazwy Milano.
 Dwie duże marki chińskich samochodów w tym roku trafią do Polski

Dwie duże marki chińskich samochodów w tym roku trafią do Polski

Wiadomości / Gorące tematy

2024.04.23

Są w stanie konkurować jakością z europejskimi producentami aut.
 Im większy luksus, tym większe… ryzyko!

Im większy luksus, tym większe… ryzyko!

Używane

2024.04.22

Spośród 20 samochodów ze zmanipulowaną historią serwisową lub cofniętym licznikiem, aż 14 należy właśnie do klasy wyższej.