Serwis korzysta z plików cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę, że będą one umieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Mogą Państwo zmienić ustawienia dotyczące plików cookies w swojej przeglądarce.

reklama
Audi w Formule E – treningi w symulatorze
kalendarz 11/01 2018

Audi w Formule E – treningi w symulatorze

Moto sport / Audi

Kierowcy Audi - Daniel Abt i Lucas di Grassi, 13 stycznia wystartują w trzeciej rundzie sezonu Formuły E, która odbędzie się w Marakeszu.

Jednak zanim zawodnicy staną na linii startu kolejnego wyścigu serii samochodów elektrycznych - w której Audi, w sezonie 2017/2018 po raz pierwszy zaangażowało się jako zespół fabryczny – zarówno kierowcy, jak i cała ekipa techniczna muszą przejść przez wiernie oddający pełen dzień zmagań na torze proces treningowy w symulatorze.

Zarówno Daniel Abt, jak i obecny mistrz serii Lucas di Grassi, spędzili cały dzień w siedzibie Audi Sport w Neuburgu, trenując w symulatorze. Siedząc w kokpicie bolidu Formuły E, otoczeni monitorami dającymi pełen pogląd tego, co się dzieje dookoła pojazdu, wyposażeni w słuchawki i w mikrofon, kierowcy pokonali rundę kwalifikacyjną i symulację właściwego wyścigu na torze w Marakeszu.

„Taka bardzo intensywna sesja treningowa, to klucz do sukcesu, ponieważ warunki w symulatorze są maksymalnie zbliżone do naturalnych” – powiedział Daniel Abt. Bazując na danych pozyskanych z FIA, eksperci odtworzyli w komputerze precyzyjny obraz przebiegu trasy, włączając w to pobocza, krawędzie toru, różnice poziomów, a nawet warunki klimatyczne. „Mamy tu niepowtarzalną możliwość zapoznania się z torem i przećwiczenia różnych wariantów przebiegu trasy. Dzięki temu, w dniu wyścigu nie będziemy musieli już tracić czasu na te czynności” – dodaje Abt.

Dzień przygotowań w symulatorze trwa minimum osiem godzin i służy nie tylko treningowi kierowców. „W tym czasie nasi inżynierowie gromadzą wiele istotnych danych, optymalizują zarządzanie energią, testują różne warianty oprogramowania i przeprowadzają symulację przebiegu wszystkich procesów w dniu wyścigu” – mówi Tristan Summerscale, szef projektu Formuła E w Audi. „Gdy już znajdziemy się na torze, będziemy dobrze przygotowani i zdolni do szybkiej i elastycznej reakcji w nowej sytuacji.”

Wbrew pozorom trening nie jest prostą zabawą w grę komputerową, co podkreśla ze uśmiechem Daniel Abt. „Gra komputerowa to zabawa, a tu mamy do czynienia z ciężką pracą, wymagającą od nas najwyższego stopnia koncentracji, nawet jeśli ta praca wypada w okresie świątecznym.” Zaangażowanie w trening przynosi rezultaty: Abt i di Grassi stawali na podium już w sumie 24 razy. To jak dotąd najbardziej utytułowany duet Audi w serii wyścigów Formuła E./oprac. ns/

źródło: Audi


Tagi:
Audi, Audi Sport, Daniel Abt, Lucas di Grassi, Formuła E

Zobacz podobne artykuły:

Rusza Rajd Dakar 2025
kalendarz 03/01 2025

Rusza Rajd Dakar 2025

Wiadomości / Moto sport

2025.01.03

Dakar 2025 rozpocznie rywalizację w Mistrzostwach Świata FIA w Rajdach Terenowych (W2RC).
Dacia Sandriders na starcie Dakaru
kalendarz 02/01 2025

Dacia Sandriders na starcie Dakaru

Wiadomości / Moto sport

2025.01.02

Zespół Dacia Sandriders debiutuje w Rajdzie Dakar.
Rajd Dakar 2025
kalendarz 31/12 2024

Rajd Dakar 2025

Wiadomości / Moto sport

2024.12.31

3 stycznia w Biszy w Arabii Saudyjskiej rozpocznie się kolejna edycja najtrudniejszego rajdu świata.
Najnowsze artykuły:
Obawy o serwis mogą zniechęcać do zakupu aut elektrycznych

Obawy o serwis mogą zniechęcać do zakupu aut elektrycznych

Wiadomości / Gorące tematy

2025.01.13

W Polsce brakuje wyspecjalizowanych w tym warsztatów.
Porsche GT3, którego nikt nie kupuje

Porsche GT3, którego nikt nie kupuje

Wiadomości / News

2025.01.12

Samochód wyróżnia się grafiką będącą dziełem artysty Richarda Orlinskiego, ale...
HySE-X2 - Wodorowy buggy w Rajdzie Dakar

HySE-X2 - Wodorowy buggy w Rajdzie Dakar

Warsztat / Technika

2025.01.11

Pojazd ten ma pokazać jak wydajne mogą być napędy alternatywne w ekstremalnych warunkach.