Serwis korzysta z plików cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę, że będą one umieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Mogą Państwo zmienić ustawienia dotyczące plików cookies w swojej przeglądarce.

reklama
Audi w 24-godzinnym wyścigu na torze Nürburgring
kalendarz 20/05 2023

Audi w 24-godzinnym wyścigu na torze Nürburgring

Moto sport / Audi

Cztery Audi R8 LMS w malowaniu nawiązującym do historycznych modeli wyścigowych Audi.

W 51. edycji 24-godzinnego wyścigu na torze Nürburgring (18-21 maja), Audi Sport customer racing wystartuje z czterema samochodami Audi R8 LMS w nawiązujących do historii stylizacjach. Ekspresyjne malowania Audi odzwierciedlają historię sportów motorowych i przypominają publiczności o złotych czasach marki w wyścigach i rajdach. Pod względem sportowym Audi, jako najbardziej utytułowana marka w tym wyścigu minionej dekady, zmierza do siódmego już zwycięstwa w klasyfikacji generalnej. Przypomnijmy, że Audi wygrywało na Nürburgring w latach 2012, 2014, 2015, 2017, 2019 i 2022.

„W tym roku publiczność na Nürburgring może oczekiwać czegoś wyjątkowego” - mówi szef Audi Motorsport Rolf Michl. „Cztery Audi R8 LMS reinterpretować będą niezapomniane, historyczne malowania. To wyjątkowa gratka dla fanów, ale też dla fotografów i filmowców.”

„Po sześciu zwycięstwach w ostatnich jedenastu latach, teraz chcemy ścigać się o siódmy triumf w tym jednym z najważniejszych na świecie wyścigów długodystansowych” - mówi Chris Reinke, szef Audi Sport customer racing. „Zespół designerów Audi wziął za wzór historyczne motywy i opracował cztery nowe wzory malowania dla Audi R8 LMS. Są one wyjątkowe, ale natychmiast przywołują na myśl wygląd wcześniejszych samochodów wyścigowych Audi.” Każdy z czterech sportowych samochodów klasy GT3 cytuje motywy z poszczególnych epok. Oprócz reprezentacji Audi Sport customer racing, prywatny zespół Scherer Sport PHX przywiezie do Eifel jeszcze dwa R8 LMS.

Audi Sport Team Scherer PHX, jako ubiegłoroczny zwycięzca, wystartuje z numerem 1. Zespół z regionu Eifel już czterokrotnie wygrywał ten wyścig, za każdym razem z Audi. Dla wielu fanów marki, styl auta z pierwszym numerem startowym kojarzy się z legendarnymi sukcesami. Białe tło z przepływającymi historycznymi barwami Audi Sport przypomina wygląd tych modeli, którymi Audi wywołało sensację w Stanach Zjednoczonych w latach 1988 i 1989. Audi 200 quattro wygrało w 1988 r. serię wyścigową Trans-Am w USA, a spektakularne Audi 90 quattro było gwiazdą w IMSA GTO rok później. W tym czasie, Audi z powodzeniem przeszło z rajdów do wyścigów na torze, wprowadzając system napędu czterech kół quattro. Frédéric Vervisch, który w ubiegłym roku świętował swoje drugie zwycięstwo w 24-godzinnym wyścigu Nürburgring, dzieli miejsce w samochodzie z numerem 1 ze swoimi kolegami, kierowcami Audi Sport - Mattią Drudi, Ricardo Fellerem oraz Dennisem Lindem.

Wygląd Audi R8 LMS Audi Sport Team Car Collection przywołuje erę wysokich technologii. W 2012 . Audi było jednym z pionierów elektryfikacji w sporcie motorowym, prezentując hybrydowy samochód sportowy R18 e-tron quattro. Dzięki technice napędowej e-tron, Audi aż trzy razy z rzędu zwyciężyło w Le Mans. Kontrastowo do koloru bazowego, srebrno-szare powierzchnie mają wzór płytki drukowanej, który charakteryzuje samochody sportowe Le Mans od 2012 r. Matowe czarne powierzchnie nad kołami R8 LMS symbolizują otwarte powierzchnie błotników, które były wówczas obowiązkowe w wyścigach prototypów LMP1. Czerwone linie i ukośne powierzchnie to kolejne cechy charakterystyczne z tamtej epoki. Za kierownicą Audi R8 LMS z numerem 22 zasiadać będzie na zmianę czterech początkujących kierowców Audi Sport junior: Luca Engstler, Max Hofer, Gilles Magnus i Dennis Marschall.

Audi R8 LMS z numerem startowym 39 rozpoczyna serię wzorów oddających ducha najwcześniejszej epoki rajdowej. Charakterystyczna kombinacja żółtych pasów i historycznych kolorów Audi Sport: mahoniowego brązu, szarości i czerwieni na białym tle, reprezentuje rajdowe lata Audi. W tym czasie napęd na cztery koła Audi quattro wygrywał odcinki specjalne i zdobywał serca wielu fanów. W latach 1984-1987 różne modele w tej stylistyce zdobywały tytuły mistrzów świata i rozstrzygały na swoją korzyść legendarne rajdy, takie jak Rajd Monte Carlo, Rajd San Remo czy Rajd Safari. Christopher Haase i Christopher Mies - dwaj dwukrotni zwycięzcy 24-godzinnego wyścigu na Nürburgring - zasiadają w tym samochodzie wyścigowym na zmianę ze swoim kolegą z Audi Sport, Patrikiem Niederhauserem. Samochód wystawia Audi Sport Team Land, zwycięzca z roku 2017.

Trzech mistrzów, jedno zielone piekło: Trzej byli mistrzowie DTM wystartują dla Audi Sport Team Scherer PHX z bardzo specjalnym numerem: Mike Rockenfeller, Timo Scheider i Martin Tomczyk będą dzielić miejsce w kokpicie samochodu numer 40, zbudowanego i oznaczonego w ten sposób z okazji 40-lecia Audi Sport GmbH. Każdy z tych kierowców wygrywał serię DTM za kierownicą Audi: Rockenfeller w 2013 roku, Scheider w 2008 i w 2009, a Tomczyk w 2011. Ponadto, Scheider stanął na podium zwycięzców w 24-godzinnym wyścigu na Nürburgring dokładnie 20 lat temu jadąc również Audi był jednym ze zwycięzców 24-godzinnego wyścigu w Spa dwanaście lat temu. Rockenfeller triumfował w Eifel również w 2006 r, a w 2010 r. ustanowił nowy rekord odległości w 24-godzinnym wyścigu Le Mans wygrywając go jednocześnie za kierownicą Audi. W tym samym roku rozstrzygnął też na swoją korzyść 24-godzinny wyścig Daytona.

Trzej byli kierowcy fabryczni Audi wystartują w samochodzie w malowaniu, które w 1992 r. zapoczątkowało erę w Audi Sport. Audi A4 quattro zdominowało sportową kategorię w roku 1996, zdobywając siedem tytułów na całym świecie. Nawet na początku ery LMP w Le Mans w następnej dekadzie, połączenie srebra i czerwieni charakteryzowało karoserie modeli Audi R8 i R10 TDI.

Z okazji rocznicy, projektanci zastąpili obecną czerwoną wersję logo Audi Sport oryginalnym trójkolorowym wariantem, który w latach 1981-2021 był nawet chroniony patentem jako znak słowno-graficzny.

Oprócz czterech samochodów wyścigowych zgłoszonych z ramienia Audi Sport customer racing, o najwyższe wyniki powalczą też dwa kolejne R8 LMS. Team Scherer Sport PHX obsadza dwa kokpity samochodów klasy GT3 najwyższej klasy ekspertami z Nordschleife. Numer 5 dzielą kierowca Audi Sport i dwukrotny zwycięzca Frank Stippler i Alexander Sims oraz Renger van der Zande i Vincent Kolb. Za kierownicą numeru 16 zasiada kierowca Audi Sport Markus Winkelhock, trzykrotny zwycięzca. Skład uzupełniają jego kolega z zespołu Audi Sport Ricardo Feller, a także Michele Beretta i Kim Luis Schramm. Ponadto, w klasie TCR wystartuje zespół jadący Audi RS 3 LMS.

Po kwalifikacjach, które odbędą się w dniach 18 i 19 maja, 20 maja o godz. 16:00 rozpocznie się główny, 24-godzinny wyścig. Fani mogą śledzić go na miejscu w jednym z wielu miejsc dla widzów wzdłuż 25,378-kilometrowej trasy, w transmisji na żywo na stronie internetowej 24h Race lub w streamingu audio, który zastąpi dotychczasową transmisję FM. Audi obszernie relacjonować będzie wyścig na swoich kanałach społecznościowych./oprac.ns/

źródło: Audi


Tagi:
Audi, 24-godzinny wyścig na torze Nürburgring, tor Nürburgring, Audi R8 LMS, Rolf Michl, Audi Sport Team Scherer PHX, Mike Rockenfeller, Timo Scheider, Martin Tomczyk

Zobacz podobne artykuły:

 52. Rajd Świdnicki - powroty i niespodzianki
kalendarz 17/04 2024

52. Rajd Świdnicki - powroty i niespodzianki

Wiadomości / Moto sport

2024.04.17

77 załóg, w tym 26 w rajdówkach sprzed lat, zadeklarowało start w 52. edycji Rajdu Świdnickiego.
 Historyczna zmiana u Lubiaka
kalendarz 15/04 2024

Historyczna zmiana u Lubiaka

Wiadomości / Moto sport

2024.04.15

Sezon 2024 oznacza sporo nowości w rajdowym życiu Macieja Lubiaka i Grzegorza Dachowskiego.
Klara Kowalczyk wystartuje w Igrzyskach Motorsportu FIA
kalendarz 13/04 2024

Klara Kowalczyk wystartuje w Igrzyskach Motorsportu FIA

Wiadomości / Moto sport

2024.04.13

Polka wybrana do Reprezentacji Polski.
Najnowsze artykuły:
Tajemniczy prototyp Peugeota

Tajemniczy prototyp Peugeota

Prezentacje / Concept Cars

2024.04.18

Był praktycznie gotowy do produkcji. Powstał tylko w jednym egzemplarzu.
Alfa Romeo – kontrowersje wokół nazwy

Alfa Romeo – kontrowersje wokół nazwy

Wiadomości / News

2024.04.16

Alfa ugięła się pod naciskiem włoskiego rządu i zmieniła nazwę nowego modelu.
 Najgorsze "silniki roku" w autach używanych

Najgorsze "silniki roku" w autach używanych

Warsztat / Porady

2024.04.16

Konkurs International Engine of the Year po latach okiem mechaników.