Serwis korzysta z plików cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę, że będą one umieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Mogą Państwo zmienić ustawienia dotyczące plików cookies w swojej przeglądarce.

reklama
Audi Sport customer racing  - plany na rok 2021
kalendarz 18/01 2021

Audi Sport customer racing - plany na rok 2021

Moto sport / Audi

W kalendarzu m.in. Intercontinental GT Challenge i wyścig 24h na Nürburgring.

Audi Sport customer racing w 2021 r. będzie kontynuować swój międzynarodowy program wspomagający zespoły klienckie. Już szósty rok z rzędu Audi weźmie udział w Intercontinental GT Challenge, który w przyszłym roku odbędzie się w Azji, Ameryce, Europie i w RPA. 24-godzinny wyścig Nürburgring będzie po raz trzynasty z rzędu również wpisany do kalendarza Audi Sport. W nadchodzącym roku w różnych wyścigach weźmie udział 15 kierowców Audi Sport.

„Rok 2020 był dla sportów motorowych na całym świecie ogromnym wyzwaniem. To nas jednak nie zraziło i już w tej chwili zgłaszamy nasz udział w największych imprezach wyścigowych sezonu 2021” - mówi Chris Reinke, szef Audi Sport customer racing. „Intercontinental GT Challenge jako najbardziej prestiżowa seria GT3 oraz 24-godzinny wyścig na Nürburgring to najważniejsze dla nas wydarzenia tego roku.”

Na październik 2021 zaplanowano FIA Motorsport Games w Le Castellet. Zespoły Audi jadące modelami R8 LMS i RS 3 LMS rywalizowały już z powodzeniem w pierwszej edycji tego multidyscyplinarnego współzawodnictwa, swoistej Olimpiady Sportów Motorowych organizowanej przez Międzynarodową Federację Samochodową (FIA), w roku 2019. Tradycyjny wyścig ulicami Makau w listopadzie jest kolejną imprezą braną pod uwagę przez Audi Sport customer racing. Ten wyścig samochodów klasy GT rozgrywany jest od 2008 roku i w latach 2015-2019 organizowano go pod znakiem Mistrzostw Świata FIA GT. Audi wygrało go czterokrotnie, ostatnio w listopadzie 2020 r, kiedy to dwa prywatne zespoły klienckie zajęły dwa miejsca na podium.

Klienci jeżdżący Audi angażują się również w szereg innych serii wyścigowych. W Ameryce, Azji, Australii, Europie i Afryce Południowej, prywatne zespoły, jak również zespoły importerów, co roku z wielkim sukcesem prezentują różne modele marki rodem z Ingolstadt. Audi Sport customer racing od lat zapewnia seriom GT3 kierowców ze swojej stajni. Dotyczy to w szczególności zespołów, które biorą udział w GT World Challenge Europe, ADAC GT Masters i po raz pierwszy, w nowej odsłonie serii DTM.

W skład zespołu kierowców Audi Sport w sezonie 2021 ponownie wejdą: Mattia Drudi, Rahel Frey, Christopher Haase, Pierre Kaffer, Kelvin van der Linde, Christopher Mies, Patric Niederhauser, Frank Stippler, Dries Vanthoor, Frédéric Vervisch i Markus Winkelhock. W tym roku również dwóch młodych kierowców będzie miało szansę po raz pierwszy sprawdzić się w wyścigach w barwach Audi Sport customer racing. Dennis Marschall pokazał już swój talent w Audi Sport TT Cup w latach 2015 i 2016. Ten 24-letni niemiecki student w ostatnich dwóch latach wielokrotnie notował najlepsze wyniki jako prywatny kierowca zespołu Rutronik Racing w ADAC GT Masters. Ponadto w roku 2020 po raz pierwszy rywalizował w dwóch dużych międzynarodowych imprezach IGTC w Spa i w Kyalami. Drugi z nowicjuszy, mający zaledwie 19 lat Belg Charles Weerts, jest najmłodszym kierowcą, który wygrał GT World Challenge Europe Sprint Cup za sterami Audi R8 LMS, a ostatnio zajął drugie miejsce w finale IGTC w Kyalami.

W sezonie 2021 w skład zespołu kierowców Audi Sport po raz kolejny wejdzie kilku najlepszych kierowców serii DTM. Mike Rockenfeller, mistrz sezonu 2013 oraz Nico Müller, obecny wicemistrz, będą w nadal jeździć w barwach czterech pierścieni. René Rast, zwycięzca z lat 2017, 2019 i 2020, jadąc bolidem Audi weźmie udział w Mistrzostwach Świata FIA Formuła E, a ponadto wystartuje też w kilku wyścigach w teamach klienckich. Wszyscy trzej kierowcy na przestrzeni wielu ostatnich lat często wzmacniali zespoły Audi Sport customer racing. Do ich sukcesów należy zaliczyć zwycięstwo René Rasta w 24-godzinnym wyścigu na Nürburgring w roku 2014, wygraną Nico Müllera w tej samej imprezie rok później oraz triumf Rasta w 24-godzinnym wyścigu w Spa w latach 2012 i 2014./ns/

Wydarzenia wyścigowe sezonu 2021 w kalendarzu Audi Sport customer racing:

Wyścigi pojedyncze:
03/06–06/06: 24 godziny na Nürburgring
22/10–24/10: FIA Motorsport Games, Le Castellet
19/11–21/11: Macau Grand Prix

Intercontinental GT Challenge:
31/07–01/08: 24 godziny na torze w Spa
21/08–22/08: 10 godzin na torze Suzuka 10
16/10–17/10: 8 godzin na torze Indianapolis
03/12–04/12: 9 godzin na torze Kyalami  

źródło: Audi


Tagi:
Audi, Audi Sport customer racing, Mattia Drudi, Rahel Frey, Christopher Haase, Pierre Kaffer, Kelvin van der Linde, Christopher Mies, Patric Niederhauser, Frank Stippler, Dries Vanthoor, Frédéric Vervisch, Markus Winkelhock, Dennis Marschall, Charles Weerts, Mike Rockenfeller, Nico Müller, René Rast

Zobacz podobne artykuły:

Podwójne zwycięstwo Toyoty w Rajdzie Chorwacji
kalendarz 22/04 2024

Podwójne zwycięstwo Toyoty w Rajdzie Chorwacji

Wiadomości / Moto sport

2024.04.22

Sébastien Ogier wygrał Rajd Chorwacji.
 Druga runda WEC 2024
kalendarz 20/04 2024

Druga runda WEC 2024

Wiadomości / Moto sport

2024.04.20

Na nowym dla serii włoskim torze Imola odbędzie się druga runda sezonu Długodystansowych Mistrzostw Świata FIA (WEC).
Elfyn Evans powtórzy sukces w Chorwacji?
kalendarz 19/04 2024

Elfyn Evans powtórzy sukces w Chorwacji?

Wiadomości / Moto sport

2024.04.19

Zespół Toyoty będzie bronił prowadzenia w kategorii producentów podczas Rajdu Chorwacji.
Najnowsze artykuły:
Alfa Romeo - nazwa Milano już była

Alfa Romeo - nazwa Milano już była

Wiadomości / News

2024.04.24

To nie pierwszy raz, kiedy Alfa Romeo zrezygnowała z nazwy Milano.
 Dwie duże marki chińskich samochodów w tym roku trafią do Polski

Dwie duże marki chińskich samochodów w tym roku trafią do Polski

Wiadomości / Gorące tematy

2024.04.23

Są w stanie konkurować jakością z europejskimi producentami aut.
 Im większy luksus, tym większe… ryzyko!

Im większy luksus, tym większe… ryzyko!

Używane

2024.04.22

Spośród 20 samochodów ze zmanipulowaną historią serwisową lub cofniętym licznikiem, aż 14 należy właśnie do klasy wyższej.