Serwis korzysta z plików cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę, że będą one umieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Mogą Państwo zmienić ustawienia dotyczące plików cookies w swojej przeglądarce.

reklama
 Audi RS3 – Bardziej zwinne
kalendarz 06/07 2021

Audi RS3 – Bardziej zwinne

Audi / Nowości

Do premiery szykuje się nowe Audi RS 3. Co o nim wiadomo?

Prototypy auta w lekkim kamuflażu przechodzą końcowe testy. Jak zapewnia producent, nowe RS 3 będzie pierwszym modelem Audi wyposażonym w układ RS Torque Splitter, który aktywnie i zmiennie rozkłada moment obrotowy między kołami tylnej osi.

W przeciwieństwie do mechanizmu różnicowego tylnej osi i wcześniej montowanego sprzęgła wielopłytkowego tylnej osi, RS Torque Splitter wykorzystuje po jednym elektronicznie sterowanym sprzęgle wielotarczowym na odpowiednim wałku napędowym. Podczas dynamicznej jazdy system ten zwiększa intensywność momentu obrotowego docierającego do tylnego koła znajdującego się po zewnętrznej stronie zakrętu, które jest w tym momencie bardziej obciążone. Znacznie zmniejsza to tendencję do podsterowności. Na lewych łukach Torque Splitter przenosi moment obrotowy na prawe tylne koło, na prawych łukach na lewe tylne koło, a podczas jazdy na wprost na obydwa koła. Dzięki temu uzyskuje się optymalną stabilność i maksymalną zwrotność - zwłaszcza podczas pokonywania zakrętów z dużą prędkością. System umożliwia wejście w kontrolowany drift, przenosząc całą moc silnika na jedno z tylnych kół - maksymalnie do 1750 Nm momentu obrotowego. Dokładny rozkład momentu obrotowego zależy zawsze od trybu wybranego w systemie Audi drive select i od konkretnej sytuacji na drodze.

Audi drive select ma do wyboru pięć trybów: Comfort/Efficiency, Auto, Dynamic, RS Performance i RS Torque Rear. Tryb RS Performance przeznaczony na tor wyścigowy i jest specjalnie zestrojony z wyczynowymi oponami semi-slick Pirelli P Zero "Trofeo R".

Zgodnie z oczekiwaniami, Audi RS3 2022 będzie nadal napędzane turbodoładowanym, 5-cylindrowym silnikiem 2.5 o mocy 401 KM. Jak twierdzi producent, nowe RS3 jest o 0,3 sekundy szybsze od swojego poprzednika, zapewniając przyspieszenie na poziomie 3,8 sek. To również o 0,1 sek. szybciej niż główny rywal Audi, Mercedes AMG A45 S, który potrzebuje 3,9 sek. na osiągnięcie 100 km/h. Jedną z opcji będzie pakiet RS Dynamic, dzięki któremu prędkość maksymalna może wynosić 290 km/h. Zadbano rzecz jasna o sztywniejsze amortyzatory i sprężyny, obniżające nadwozie o 10 mm w stosunku do S3 i o 25 mm do zwykłego A3.

Wszystkie szczegóły nowego RS3 poznamy w chwili premiery, którą zaplanowano pod koniec lipca.

Norbert Szwarc
Foto: Audi


Tagi:
Audi, Audi RS3, Audi RS3 2022, nowe Audi RS3, RS Torque Splitter

Zobacz podobne artykuły:

 Elektryzujący pokaz Kena Blocka
kalendarz 07/11 2022

Elektryzujący pokaz Kena Blocka

Wiadomości / Wydarzenia

2022.11.07

Amerykański drifter Ken Block za kierownicą Audi S1 Hoonitron w Las Vegas.
Audi pozostaje partnerem FIS
kalendarz 30/10 2022

Audi pozostaje partnerem FIS

Wiadomości / News

2022.10.30

Audi przedłuża partnerstwo z Międzynarodową Federacją Narciarską – FIS o kolejne cztery lata.
Już jest!
kalendarz 20/10 2022

Już jest!

Prezentacje / Nowości

2022.10.20

Swoją premierę w naszym kraju miał właśnie najnowszy produkt nissana – model ARIYA.
Najnowsze artykuły:
Nissan na pięć gwiazdek

Nissan na pięć gwiazdek

Wiadomości / News

2022.11.30

Po ostatnim cyklu testów bezpieczeństwa pojazdów organizacja Euro NCAP opublikowała wyniki dla najnowszych modeli, które dołączyły do gamy zelektryfikowanych Nissanów. W 100% elektryczny crossover ARIYA oraz SUV X-Trail e-POW...
Renault Koleos Blue 2.0 dCi 185 X-tronic Initiale Paris – Francuski pomysł na SUV-a z dieslem

Renault Koleos Blue 2.0 dCi 185 X-tronic Initiale Paris – Francuski pomysł na SUV-a z dieslem

Testy / Testy

2022.11.28

Auta z silnikiem wysokoprężnym wymierają. Także SUV-y. Jednak dla osób ceniących takie auta mamy rozwiązanie. Jest nim napędzany silnikiem wysokoprężnym Renault Koleos.
Dacia Duster AWD 1,5 dCi 115 KM 6M/T: - Warty zastonowienia?

Dacia Duster AWD 1,5 dCi 115 KM 6M/T: - Warty zastonowienia?

Testy / Testy

2022.11.23

Duster pojawił się na rynku w 2010 roku. Rumuński SUV z francuskim silnikiem od Renault i sporą dawką japońskiej technologii od Nissana szybko zawojował rynki.

Bądź na bieżaco! Zapisz się do newslettera.