Audi RS 5 DTM w nowych szatach
Audi RS 5 DTM przed nowym sezonem DTM 2020.
W sezonie 2019 serii wyścigów DTM, Audi RS 5 DTM było nie do pobicia. Teraz, w ramach projektu „obrona tytułu”, samochód ten został szczegółowo zoptymalizowany. Jednocześnie Audi Design nadało sześciu fabrycznym autom nowy wygląd.
W social mediach Audi zaprezentowało nowe RS 5 DTM obrońcy mistrzowskiego tytułu René Rasta (D). Teraz przyszedł czas na przedstawienie malowania pozostałych pięciu Audi RS 5 DTM, które wezmą udział w tegorocznym sezonie serii wyścigów DTM, a za sterami których zasiądą: Loïc Duval (F), Robin Frijns (NL), Jamie Green (GB), Nico Müller (CH) i Mike Rockenfeller (D).
René Rast w projekcie „obrona tytułu” wspierany będzie przez firmę „Porta Möbel”. To największy w Niemczech producent mebli, zatrudniający ok. 8000 pracowników. Inni sponsorzy zawodników Audi w sezonie DTM 2020 to firmy Twin Busch, BMC Air Filter i Riedel Communications.
Mike Rockenfeller, mistrz serii DTM z roku 2013, pojedzie w tym roku Audi RS 5 DTM w niebiesko-żółtych barwach firmy Twin Busch specjalizującej się w wyposażaniu profesjonalnych warsztatów samochodowych. Loïc Duval z kolei wsiądzie do czerwono-szarego Audi RS 5 DTM BMC Air Filter. Ta włoska firma konstruująca i sprzedająca filtry powietrza pokazała się już na samochodzie Duvala na wspólnej imprezie „Dream Race” zorganizowanej przez DTM i SUPER GT w Fuji, pod koniec roku 2019.
Kibice Jamiego Greena będą musieli przyzwyczaić się do nowych kolorów samochodu ich mistrza. W tym sezonie, ten najdłużej jeżdżący dla Audi w DTM kierowca, stanie na starcie w czarno-szarym Audi RS 5 DTM Akrapovič. Nico Müller i Robin Frijns z kolei reprezentować będą barwy odpowiednio: Castrol EDGE (zielono-białe) i ARAL ultimate (niebieskie).
Audi Sport już od 2013 r. wykorzystuje w serii DTM model RS 5 Coupé. Zgodnie z nowymi przepisami DTM, by wystartować w sezonie 2020, Audi – zwycięzca sezonu 2019 – musiało przejść szereg szczegółowych zmian mających na celu optymalizację kosztową.
Te fundamentalne zmiany techniczne nie zostały jednak włączone do regulacji Class 1 wprowadzonych w DTM w 2019 r. i mających na celu wyrównanie szans i wyższą efektywność kosztową. Stąd Audi RS 5 DTM z roku modelowego 2020 opiera się w dużej mierze na mistrzowskim samochodzie z roku ubiegłego. W związku z wprowadzeniem nowych przepisów Class 1, które od sezonu 2020 będą również obowiązywały w japońskiej serii Super GT, DTM już w ubiegłym roku zapoczątkowało zupełnie nową erę techniczną.
Wprowadzenie do tej serii wyścigów techniki turbo, mocniej połączyło samochody DTM z samochodami produkowanymi seryjnie. W porównaniu z poprzednim sezonem, silnik TFSI Audi RS 5 DTM z roku modelowego 2020 ma zredukowaną moc wyjściową o około 5 proc. W sezonie 2020 przepisy serii DTM z 95 do 90 kg zmniejszyły ilość paliwa, które może przepływać do silnika w ciągu godziny. Dzięki funkcji "Push-to-Pass" moc silnika można natomiast na krótko zwiększyć do około 640 KM.
Począwszy od sezonu 2020, kierowcy DTM będą mogli używać systemu "Push-to-Pass" - na przykład do wyprzedzania - dwa razy częściej niż w sezonie 2019. Podczas 24 okrążeń (poprzednio dwanaście), dodatkowa moc może być za każdym razem włączona na maksymalnie 5 sekund. Ponadto system "Push-to-Pass" jest teraz dozwolony również w kwalifikacjach. Nowe zasady kwalifikacji odnoszą się też do stosowania funkcji "DRS" ("Drag Reduction System"), która spłaszcza tylny spoiler, zmniejsza opór samochodu i zwiększa prędkość maksymalną. Od sezonu 2020 również DRS może być używany w wyścigach częściej niż dotychczas. Dzięki połączonemu zastosowaniu funkcji "DRS" i "Push-to-Pass", Audi RS 5 DTM – w zależności od warunków na danym torze - osiąga maksymalną prędkość prawie 300 km/h.
Już w pierwszym roku funkcjonowania nowej klasy samochodów wyścigowych Class 1, Audi swoimi sukcesami na torze ugruntowało pozycję lidera w gronie producentów wysokowydajnych, turbodoładowanych jednostek napędowych. W sezonie 2019 marka jeszcze przed zakończeniem sezonu zdobyła wszystkie trzy tytuły mistrzowskie: kierowców, zespołów i producentów.
Dodajmy, że DTM obok Formuły E i customer racing, jest trzecim filarem programu sportów motorowych Audi AG. „W najbliższej przyszłości Audi cały czas sprzedawać będzie więcej samochodów z własnymi silnikami spalinowymi niż z silnikami elektrycznymi” – mówi szef Audi Motorsport Dieter Gass. „Dlatego właśnie seria wyścigowa, w której jeżdżą samochody wyposażone w nowoczesne, wydajne silniki spalinowe, obok naszego zaangażowania w wyścigi Formuły E, ma sens.”/oprac.ns/
Foto: Audi
Zobacz podobne artykuły:
Elfyn Evans powtórzy sukces w Chorwacji?
Wiadomości / Moto sport
2024.04.19
52. Rajd Świdnicki - powroty i niespodzianki
Wiadomości / Moto sport
2024.04.17
Historyczna zmiana u Lubiaka
Wiadomości / Moto sport
2024.04.15
Luksusowy „elektryk” spłonął w Warszawie
Wiadomości / News
2024.04.19
Uzbierał 30 pkt i zapłaci 6500 zł mandatu
Wiadomości / News
2024.04.19
Tajemniczy prototyp Peugeota
Prezentacje / Concept Cars
2024.04.18