Serwis korzysta z plików cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę, że będą one umieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Mogą Państwo zmienić ustawienia dotyczące plików cookies w swojej przeglądarce.

reklama
Audi rezygnuje z serii DTM
kalendarz 28/04 2020

Audi rezygnuje z serii DTM

Moto sport / Audi

Po zakończeniu sezonu 2020, Audi nie przedłuży swojego zaangażowania w serię wyścigów DTM.

Zarząd Audi AG podjął tą decyzję również w świetle wyzwań gospodarczych związanych z pandemią koronawirusa i zakomunikował ją ITR e.V. – organizacji zarządzającej wyścigami DTM. Marka będzie nadal zaangażowana w tzw. „customer racing” oraz w wyścigi pojazdów elektrycznych (Formuła E). Dodajmy, że Audi obecne jest w Formule E od samego początku, od 2014 r. Mający na swoim koncie 41 trofeów zespół Audi Sport ABT Schaeffler, przez wszystkie te lata odnosi w serii sukcesy, natomiast poza torem, Audi planuje osiągnięcie przez samochody elektryczne i hybrydowe typu plug-in ok. 40 procentowego udziału w sprzedaży do 2025 r.

„Audi ukształtowało DTM, a DTM ukształtowało Audi. To najlepszy przykład tego, jaka siła – techniczna i emocjonalna – drzemie w sporcie motorowym” – podkreśla Markus Duesmann, prezes zarządu Audi AG. „Dzięki tej energii zamierzamy tak poprowadzić transformację naszej marki, by stać się dostawcą sportowej, ale jednocześnie elektrycznej i zrównoważonej środowiskowo mobilności. Dlatego koncentrujemy teraz nasze wysiłki na torze wyścigowym, by dalej rywalizować o ‘Vorsprung – Przewagę’ w przyszłości. Atrakcyjną platformą do takich działań jest seria wyścigów samochodów elektrycznych Formuła E. Oprócz startowania w tych wyścigach, badamy również możliwości zaangażowania się w przyszłości w inne, progresywne formaty sportów motorowych.”

Przypomnijmy, że Audi w serii DTM zdobyło 23 tytuły mistrzowskie, w tym 11 dla kierowców, 114 zwycięstw, 345 razy kierowcy Audi stawali na podium, 106 razy zdobywali pole position i 112 razy mieli najlepsze czasy okrążeń. Audi kształtowało DTM w latach 1990 – 1992 i później, po roku 2000. Trzy tytuły mistrzowskie, wiele miejsc na podium i wiele rekordów sprawiło, że sezon DTM 2019 był najbardziej udanym w historii marki z Ingolstadt.

W sezonie 2020 Audi ma zamiar kontynuować to pasmo sukcesów i pożegnać się z fanami w wielkim stylu – ponownie zdobywając wszystkie trzy tytuły mistrzowskie. „Mamy nadzieję, że ta trudna sytuacja, z którą w tym roku się borykamy, już wkrótce się zmieni i że będziemy mogli w tym sezonie pojawić się na starcie chociaż kilku wyścigów DTM” – mówi członek zarządu Audi AG odpowiedzialny za rozwój, Hans-Joachim Rothenpieler. „Zasłużyli na to nasi fani, ITR, nasi kierowcy, zespoły i partnerzy, którzy zostali powiadomieni o naszej decyzji odpowiednio wcześniej, tak by mogli reorganizować swoje plany po roku 2020. Sporty motorowe są i nadal będą ważnym elementem DNA Audi.”

Dodajmy, że w 2018 r. z DTM pożegnał się Mercedes-AMG, kończąc jednocześnie sezon z dwoma mistrzowskimi tytułami./ns/

źródło: Audi 


Tagi:
Audi, DTM

Zobacz podobne artykuły:

Podwójne zwycięstwo Toyoty w Rajdzie Chorwacji
kalendarz 22/04 2024

Podwójne zwycięstwo Toyoty w Rajdzie Chorwacji

Wiadomości / Moto sport

2024.04.22

Sébastien Ogier wygrał Rajd Chorwacji.
 Druga runda WEC 2024
kalendarz 20/04 2024

Druga runda WEC 2024

Wiadomości / Moto sport

2024.04.20

Na nowym dla serii włoskim torze Imola odbędzie się druga runda sezonu Długodystansowych Mistrzostw Świata FIA (WEC).
Elfyn Evans powtórzy sukces w Chorwacji?
kalendarz 19/04 2024

Elfyn Evans powtórzy sukces w Chorwacji?

Wiadomości / Moto sport

2024.04.19

Zespół Toyoty będzie bronił prowadzenia w kategorii producentów podczas Rajdu Chorwacji.
Najnowsze artykuły:
Alfa Romeo - nazwa Milano już była

Alfa Romeo - nazwa Milano już była

Wiadomości / News

2024.04.24

To nie pierwszy raz, kiedy Alfa Romeo zrezygnowała z nazwy Milano.
 Dwie duże marki chińskich samochodów w tym roku trafią do Polski

Dwie duże marki chińskich samochodów w tym roku trafią do Polski

Wiadomości / Gorące tematy

2024.04.23

Są w stanie konkurować jakością z europejskimi producentami aut.
 Im większy luksus, tym większe… ryzyko!

Im większy luksus, tym większe… ryzyko!

Używane

2024.04.22

Spośród 20 samochodów ze zmanipulowaną historią serwisową lub cofniętym licznikiem, aż 14 należy właśnie do klasy wyższej.