Serwis korzysta z plików cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę, że będą one umieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Mogą Państwo zmienić ustawienia dotyczące plików cookies w swojej przeglądarce.

reklama
Audi Q6 e-tron i sztuka
kalendarz 05/04 2024

Audi Q6 e-tron i sztuka

Wydarzenia / Audi

Andrés Reisinger jest jednym z najbardziej rozchwytywanych artystów cyfrowych i projektantów na świecie.

Z okazji premiery Audi Q6 e-tron, Reisinger stworzył wyjątkowe dzieła sztuki.

Andrés, na początek: Mówisz, że twoje prace są „nieklasyfikowalne”. Co przez to rozumiesz?

Andrés Reisinger: Podoba mi się termin „nieklasyfikowalny”. Oznacza on brak granic, jakby nie był przypisany do żadnej dyscypliny ani medium. Tak więc, wszystko może być impulsem, aby pomysł mógł zaistnieć w świecie. Powinno to być to, co kieruje całym procesem i jego rezultatem.

Skąd wziął się pomysł, aby w taki sposób zaprezentować całkowicie nowe, w pełni elektryczne Audi Q6 e-tron?

Główną inspiracją do stworzenia tych cyfrowych dzieł sztuki było to, co przemawia do mnie najbardziej: Kiedy myślę o Audi, od razu przychodzi mi na myśl eksploracja nowych technologii i doskonałość designu. To część DNA Audi. Byłem bardzo blisko Audi przez ostatnie dwa lata. Byłem w centrum projektowym i widziałem, jak szukają technologii, których używają, a sposób, w jaki podchodzą do zmian w technologii, jest imponujący.

Sztuczna inteligencja, to obecnie modne słowo w technologii. Jak postrzegasz jej rolę w sztuce i projektowaniu?

Myślę, że sztuczna inteligencja to świetne narzędzie, które bardzo się rozwinęło. Korzystałem z niej również przy tym projekcie. Dzięki sztucznej inteligencji proces twórczy jest podobny do posiadania partnera, z którym można dyskutować i wymieniać się pomysłami, poszerzając w ten sposób swoją perspektywę na różne tematy. Jednocześnie rzeczy, o których myślisz, i rzeczy, które daje ci sztuczna inteligencja, są nieco rozłączne i przypadkowe. A wierzę, że losowość może tworzyć kreatywność.

Więc nadal jest dużo ludzkiego dotyku?

Dla mnie tak. Myślę, że istnieje sposób patrzenia na świat, który jest bardzo osobisty, jest bardzo mój i przypomina odcięcie się od całego świata.

Ostatnio intensywnie współpracujesz z Audi. Co takiego jest w samochodach i mobilności, że wzbudzają Twoje zainteresowanie?

Wierzę, że samochody są wspaniałym medium do tworzenia piękna. To coś więcej niż tylko estetyka. Doświadczenie, które tworzą samochody, nie tylko fizyczne, ale także mentalne i świadome, może wiele zmienić. Poza walorami estetycznymi, dobry projekt obejmuje inspirację, wyobraźnię i tworzy głębokie i znaczące doświadczenie.

W tym kontekście często pojawia się termin „humanocentryczność”.

Ludzkie zainteresowanie jest niezbędne podczas jazdy lub przebywania w samochodzie. Projekt Audi stawia człowieka w centrum uwagi, co jest wspaniałe. Wnętrza samochodów stają się coraz bardziej związane z łącznością i różnymi doświadczeniami. Będziemy używać samochodów w większym stopniu do łączenia się z ludźmi. Będzie w nich mniej mechaniki, a więcej doświadczeń. Technologia cyfrowa odgrywa znaczącą rolę w tym procesie.

Co chcesz zobaczyć lub poczuć w samochodzie, aby uznać to za dobre i znaczące doświadczenie?

Kiedy siedzisz w Audi, czujesz się mile widziany. Myślę, że dzieje się tak również dlatego, że dobry projekt samochodu odzwierciedla doświadczenia, jakie mamy w naturze. Chodzi o stworzenie połączenia poprzez użyte materiały, dźwięki, które wydają i sposób, w jaki reagują na dotyk. Subtelne detale mają kluczowe znaczenie. Wierzę, że te detale tworzą niesamowite połączenie z naszymi korzeniami, sprawiając, że czujemy się mniej sztucznie i bardziej jak w domu. Wierzę, że dane i technologia to natura wyrażana za pomocą innych środków, a siłą designu i sztuki jest to, że mogą i będą kształtować przyszłość.

Mając to wszystko na uwadze: Jak widzisz przyszłość mobilności?

Widzę poważną zmianę w społeczeństwie i kulturze poprzez postęp w mobilności. Zobaczymy inteligentne samochody, które będą połączone z całą strukturą miasta. E-mobilność jest niezbędnym krokiem naprzód i ucieleśnieniem postępu. Poza tym, jazda samochodem elektrycznym wiąże się z wieloma przyjemnymi czynnikami. Czujesz bezpośrednie połączenie z silnikiem, który daje ci natychmiastową moc i reakcję, prawie jak przedłużenie własnego ciała. Jest coś wyjątkowego w jeździe elektrycznym Audi.

Już w młodym wieku Andrés Reisinger zaczął odkrywać oprogramowanie cyfrowe i tworzyć własne przestrzenie. Jego fascynacja sztuką cyfrową dotyczy nieograniczonego i bezgranicznego potencjału technologii. Jak twierdzi Argentyńczyk, technologia sama w sobie może być doświadczeniem. Kierując się wspólną pasją do łączenia cyfrowych doświadczeń, designu i technologii, od pewnego czasu jest związany z Audi. W przypadku nowego, elektrycznego Audi Q6 e-tron zrealizował pomysł, aby zaprezentować go jeszcze przed światową premierą. Wszystko w jego własnym stylu./oprac.ns/

źródło: Audi


Tagi:
Audi, Audi Q6 e-tron, Andrés Reisinger, samochody elektryczne

Zobacz podobne artykuły:

 Sobiesław Zasada dojechał Maluchem do Monte Cassino
kalendarz 20/05 2024

Sobiesław Zasada dojechał Maluchem do Monte Cassino

Wiadomości / Wydarzenia

2024.05.20

Po trzech dniach i 1740 km jazdy, najbardziej utytułowany polski kierowca rajdowy, dotarł Maluchem na uroczyste obchody 80. rocznicy bitwy pod Monte Cassino.
Mercedes-Maybach oczami artysty
kalendarz 18/05 2024

Mercedes-Maybach oczami artysty

Wiadomości / Wydarzenia

2024.05.18

Wizjonerska interpretacja sztuki i motoryzacyjnego stylu według Davida LaChapelle’a.
Sobiesław Zasada w drodze do Monte Cassino
kalendarz 15/05 2024

Sobiesław Zasada w drodze do Monte Cassino

Wiadomości / Wydarzenia

2024.05.15

Sobiesław Zasada stanął na czele wyprawy Maluchów na miejsce słynnej bitwy z udziałem polskich żołnierzy.
Najnowsze artykuły:
Skoda Fabia Monte Carlo 1.5 TSI DSG 150 KM – Nietuzinkowa Fabia

Skoda Fabia Monte Carlo 1.5 TSI DSG 150 KM – Nietuzinkowa Fabia

Testy / Testy

2024.05.21

Miejskie hatchbacki mogą być fajnymi hot hatchami. Dzieje się tak dlatego, ponieważ są lekkie, zwinne i niedrogie. Skoda oferowała kiedys hot hatch z prawdziwego zdarzenia. Mowa o Fabii RS. Czy Fabia Monte Carlo jest w stanie...
Skoda Enyaq 80 iV 204 KM – Ciekawy elektryk

Skoda Enyaq 80 iV 204 KM – Ciekawy elektryk

Testy / Testy

2024.05.21

Choć nie jestem zwolennikiem aut elektrycznych, muszę uczciwie przyznać, że Enyaqa polubiłem.
Skoda Octavia RS 2.0 TSI 245 KM – Dwa w jednym

Skoda Octavia RS 2.0 TSI 245 KM – Dwa w jednym

Testy / Testy

2024.05.21

Skoda Octavia RS to bardzo racjonalna propozycja dla osób ceniących sportowe doznania, ale i praktyczność na co dzień.