Audi: Projekt „Artemis”
Zespół ds. nowych projektów samochodowych ma w krótkim czasie wdrożyć nowy, przełomowy dla Audi projekt.
Dwa miesiące po objęciu funkcji prezesa zarządu Audi AG, Markus Duesmann tworzy zespół ds. przyspieszonego rozwoju kolejnych nowych modeli. Szefem zaawansowanego technologicznie projektu „Artemis” będzie Alex Hitzinger, mający na swoim koncie sukcesy jako główny inżynier sportów motorowych.
„Marki skupione w Grupie Volkswagen reprezentują najwyższy stopień rozwoju technicznego, ale cały czas mają potencjał, by ten rozwój był jeszcze większy” - mówi Markus Duesmann, prezes zarządu Audi AG. „Do roku 2029 planujemy stworzenie 75 modeli elektrycznych, zatem obecna inicjatywa modelowa w Grupie Volkswagen w naturalny sposób angażuje wszystkie nasze możliwości. Oczywistym pytaniem, które zaczęło nam się nasuwać, jest: w jaki sposób moglibyśmy wdrożyć dodatkowe projekty technologiczne bez ryzyka narażania zarządzania istniejącymi, a jednocześnie wykorzystać nowe możliwości na rynkach?” Zespół projektowy otrzyma dużą swobodę i będzie działać globalnie - od centrum zaawansowanych technologii INCampus w Ingolstadt, aż do zachodniego wybrzeża Stanów Zjednoczonych. „Artemis” ma dotyczyć nowych technologii pojazdów elektrycznych oraz zautomatyzowanej jazdy. Pierwszym zadaniem jest stworzenie wydajnego samochodu elektrycznego, który na drogach ma się pojawić w 2024 r. Zespół zaprojektuje również ekosystem towarzyszący nowemu autu, tworząc w ten sposób nowy model biznesowy dla całego cyklu życia pojazdu.
Zespół projektowy rozpoczął prace z dniem 1 czerwca br. 2020 r. Szef zespołu, Alex Hitzinger, był dotychczas członkiem zarządu marki Volkswagen Samochody Dostawcze odpowiedzialnym za rozwój techniczny oraz starszym wiceprezesem Grupy Volkswagen zajmującym się obszarem jazdy autonomicznej.
Przypomnijmy, że Hitzinger rozpoczął swoją karierę w branży motoryzacyjnej jako inżynier ds. rozwoju w Toyota Motorsport. W Formule 1, pracując wtedy dla marki Ford/Cosworth, był najmłodszym głównym inżynierem ds. rozwoju. Pod jego kierownictwem, w 2006 r. powstał pierwszy silnik Formuły 1 o zakresie obrotów do 20 000 obr./min. Hitzinger po raz pierwszy dołączył do Grupy Volkswagen opuszczając Red Bull Technology. Zbudował wtedy odnoszący sukcesy zespół sportów motorowych w Porsche, wygrywający w latach 2015 - 2017 24-godzinny wyścig Le Mans oraz Długodystansowe Mistrzostwa Świata. Po trzech latach spędzonych w Dolinie Krzemowej, w firmie Apple, gdzie założył i zarządzał rozwojem produktów dla pojazdów autonomicznych, Hitzinger w 2019 r. powrócił do Grupy Volkswagen. Jego zadaniem były wtedy prace rozwojowe nad autonomiczną jazdą modelu ID.Buzz marki Volkswagen Samochody Dostawcze./oprac. ns/
źródło: Audi
Zobacz podobne artykuły:
Abarth i Tramarossa
Wiadomości / Wydarzenia
2025.01.19
Valtteri Bottas testował prototyp Alfy Romeo 33 Stradale
Wiadomości / Wydarzenia
2025.01.04
Kimi Antonelli za kierownicą Mercedesa CLA
Wiadomości / Wydarzenia
2024.12.21
Rajd Monte Carlo – przed startem
Wiadomości / Moto sport
2025.01.20
Na te produkty Trump może wprowadzić cła
Wiadomości / Gorące tematy
2025.01.20
Abarth i Tramarossa
Wiadomości / Wydarzenia
2025.01.19