Audi pozostaje w Formule E i DTM
W 2019 r. Audi nadal będzie obecne w serii wyścigów samochodów elektrycznych a także w wyścigach aut turystycznych DTM.
Przypomnijmy, że w sezonie 2017/2018 Audi było pierwszym niemieckim producentem, który stanął na starcie wyścigów Formuły E. Zwyciężając czterokrotnie i stając na podium jedenaście razy w dwunastu wyścigach, zespół Audi Sport ABT Schaeffler zapewnił sobie mistrzostwo w klasyfikacji zespołowej. Zaangażowanie w serię wyścigów samochodów w pełni elektrycznych, która zdobywa sobie coraz większą popularność i przyciąga ciągle nowych producentów i partnerów. Seria ta ma być „elektrycznym filarem” obecności Audi w świecie sportów motorowych.
Ponadto Audi kontynuować będzie swoje zaangażowanie w serii DTM i innych sportach motorowych, w których wykorzystywać będzie własne silniki. W przyszłym roku DTM przejdzie najbardziej radykalną zmianę w swej ponad trzydziestoletniej historii. W sezonie 2019 wprowadzone zostaną nowoczesne, turbodoładowane silniki czterocylindrowe. Dodatkowo, w ramach DTM i japońskiej klasy Super GT, zadebiutuje tzw. „Class One”. Nowe przepisy stworzyły możliwość połączonych startów obu klas mistrzowskich. Daje to podstawy do rozgrywania począwszy od roku 2019 wspólnych wyścigów. Po opuszczeniu serii przez Mercedesa, warunkiem dalszego zaangażowania Audi w DTM jest to, że od sezonu 2020 pozostaną w niej przynajmniej trzy marki.
„W Formule E demonstrujemy naszą ‘Przewagę dzięki technice’ w dziedzinie e-mobilności” – mówi Peter Mertens, członek zarządu Audi AG ds. rozwoju technicznego. „Jednocześnie kontynuujemy rozwój naszych własnych silników spalinowych. Czterocylindrowe, turbodoładowane jednostki o pojemności dwóch litrów, to optymalna mieszanka wydajności i najwyższej sprawności. Począwszy od sezonu 2019 będą one wykorzystywane w ‘Class One’. W ten sposób DTM, podobnie jak Formuła E, wniesie swój wkład w rozwój wersji produkcyjnych.”
Szef Audi Motorsport Dieter Gass dodaje: „Jestem przekonany, że zaangażowanie w te dwie serie wyścigów stawia nas w dobrej pozycji. Zdobycie mistrzostwa świata w klasyfikacji zespołowej Formuły E od razu w pierwszym sezonie startów dowiodło, że jesteśmy ekspertami w e-mobilności. Oczywiście chcemy kontynuować ten sukces i stawiać czoła nowym rywalom. Widzimy też ogromny potencjał w DTM, w które wchodzimy z technologiami przyszłości, takimi jak nowe, turbodoładowane silniki. Jeśli chodzi o trzeciego producenta, którego wymaga rywalizacja, wierzę w to, że szef DTM Gerhard Berger sprowadzi go najpóźniej w sezonie 2020.”/oprac. ns/
źródło: Audi
Zobacz podobne artykuły:
Rusza Rajd Dakar 2025
Wiadomości / Moto sport
2025.01.03
Dacia Sandriders na starcie Dakaru
Wiadomości / Moto sport
2025.01.02
Rajd Dakar 2025
Wiadomości / Moto sport
2024.12.31
Obawy o serwis mogą zniechęcać do zakupu aut elektrycznych
Wiadomości / Gorące tematy
2025.01.13
Porsche GT3, którego nikt nie kupuje
Wiadomości / News
2025.01.12
HySE-X2 - Wodorowy buggy w Rajdzie Dakar
Warsztat / Technika
2025.01.11