Serwis korzysta z plików cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę, że będą one umieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Mogą Państwo zmienić ustawienia dotyczące plików cookies w swojej przeglądarce.

reklama
Audi pozostaje w Formule E i DTM
kalendarz 08/09 2018

Audi pozostaje w Formule E i DTM

Moto sport / Audi

W 2019 r. Audi nadal będzie obecne w serii wyścigów samochodów elektrycznych a także w wyścigach aut turystycznych DTM.

Przypomnijmy, że w sezonie 2017/2018 Audi było pierwszym niemieckim producentem, który stanął na starcie wyścigów Formuły E. Zwyciężając czterokrotnie i stając na podium jedenaście razy w dwunastu wyścigach, zespół Audi Sport ABT Schaeffler zapewnił sobie mistrzostwo w klasyfikacji zespołowej. Zaangażowanie w serię wyścigów samochodów w pełni elektrycznych, która zdobywa sobie coraz większą popularność i przyciąga ciągle nowych producentów i partnerów. Seria ta ma być „elektrycznym filarem” obecności Audi w świecie sportów motorowych.

Ponadto Audi kontynuować będzie swoje zaangażowanie w serii DTM i innych sportach motorowych, w których wykorzystywać będzie własne silniki. W przyszłym roku DTM przejdzie najbardziej radykalną zmianę w swej ponad trzydziestoletniej historii. W sezonie 2019 wprowadzone zostaną nowoczesne, turbodoładowane silniki czterocylindrowe. Dodatkowo, w ramach DTM i japońskiej klasy Super GT, zadebiutuje tzw. „Class One”. Nowe przepisy stworzyły możliwość połączonych startów obu klas mistrzowskich. Daje to podstawy do rozgrywania począwszy od roku 2019 wspólnych wyścigów. Po opuszczeniu serii przez Mercedesa, warunkiem dalszego zaangażowania Audi w DTM jest to, że od sezonu 2020 pozostaną w niej przynajmniej trzy marki.

„W Formule E demonstrujemy naszą ‘Przewagę dzięki technice’ w dziedzinie e-mobilności” – mówi Peter Mertens, członek zarządu Audi AG ds. rozwoju technicznego. „Jednocześnie kontynuujemy rozwój naszych własnych silników spalinowych. Czterocylindrowe, turbodoładowane jednostki o pojemności dwóch litrów, to optymalna mieszanka wydajności i najwyższej sprawności. Począwszy od sezonu 2019 będą one wykorzystywane w ‘Class One’. W ten sposób DTM, podobnie jak Formuła E, wniesie swój wkład w rozwój wersji produkcyjnych.”

Szef Audi Motorsport Dieter Gass dodaje: „Jestem przekonany, że zaangażowanie w te dwie serie wyścigów stawia nas w dobrej pozycji. Zdobycie mistrzostwa świata w klasyfikacji zespołowej Formuły E od razu w pierwszym sezonie startów dowiodło, że jesteśmy ekspertami w e-mobilności. Oczywiście chcemy kontynuować ten sukces i stawiać czoła nowym rywalom. Widzimy też ogromny potencjał w DTM, w które wchodzimy z technologiami przyszłości, takimi jak nowe, turbodoładowane silniki. Jeśli chodzi o trzeciego producenta, którego wymaga rywalizacja, wierzę w to, że szef DTM Gerhard Berger sprowadzi go najpóźniej w sezonie 2020.”/oprac. ns/

źródło: Audi


Tagi:
Audi, Formuła E, wyścigi samochodów turystycznych DTM

Zobacz podobne artykuły:

Rusza Rajd Dakar 2025
kalendarz 03/01 2025

Rusza Rajd Dakar 2025

Wiadomości / Moto sport

2025.01.03

Dakar 2025 rozpocznie rywalizację w Mistrzostwach Świata FIA w Rajdach Terenowych (W2RC).
Dacia Sandriders na starcie Dakaru
kalendarz 02/01 2025

Dacia Sandriders na starcie Dakaru

Wiadomości / Moto sport

2025.01.02

Zespół Dacia Sandriders debiutuje w Rajdzie Dakar.
Rajd Dakar 2025
kalendarz 31/12 2024

Rajd Dakar 2025

Wiadomości / Moto sport

2024.12.31

3 stycznia w Biszy w Arabii Saudyjskiej rozpocznie się kolejna edycja najtrudniejszego rajdu świata.
Najnowsze artykuły:
Obawy o serwis mogą zniechęcać do zakupu aut elektrycznych

Obawy o serwis mogą zniechęcać do zakupu aut elektrycznych

Wiadomości / Gorące tematy

2025.01.13

W Polsce brakuje wyspecjalizowanych w tym warsztatów.
Porsche GT3, którego nikt nie kupuje

Porsche GT3, którego nikt nie kupuje

Wiadomości / News

2025.01.12

Samochód wyróżnia się grafiką będącą dziełem artysty Richarda Orlinskiego, ale...
HySE-X2 - Wodorowy buggy w Rajdzie Dakar

HySE-X2 - Wodorowy buggy w Rajdzie Dakar

Warsztat / Technika

2025.01.11

Pojazd ten ma pokazać jak wydajne mogą być napędy alternatywne w ekstremalnych warunkach.